Dažnam vaikui medicinos įstaigos asocijuojasi su baime, ašaromis ir neigiamomis emocijomis. Mažiesiems pacientams baimę žadina adatos ir kitos skausmą keliančios procedūros, neretai vaikus privedančios net iki isterijos priepuolių. Medicina ir technologijos susivienijo bendram tikslui ir pasiūlė sprendimą kaip sušvelninti šią baimę bei vaikams vizitą medicinos įstaigoje paversti smagia pramoga.
Kauno technologijos universiteto mokslininkai, kartu su sveikatos priežiūros tinklu „Antėja“ sukūrė virtualios realybės patirtį su VR akiniais, kuri mažiesiems palengvins kraujo ėmimo ir skiepijimo procedūras.
Tikslas – suteikti saugumo jausmą
Pasak KTU virtualios realybės tyrimų laboratorijos mokslininkų Miglės Zdanavičiūtės ir Airido Janonio, interaktyviosios technologijos gali padėti pacientams sumažinti nerimą, baimę ar įtampą.
„Pagrindinis tikslas buvo sukurti tokią virtualią aplinką, kurioje pacientas jaustųsi saugiai. Virtuali realybė leidžia nusikelti kur tik norime, net ir ten, kur fiziškai apsilankyti būtų neįmanoma arba labai sudėtinga. Norėjome sukurti įtraukiantį pasakojimą, kuris ne tik nukreipia vaiko dėmesį, bet ir suteikia galimybę geriau pažinti tokį pasaulį.
Šiame virtualiame pasakojime vaikai gali susitikti didžiausią banginį Žemėje, sužinoti, kaip atrodo mantos spindulys ar iš arti pamatyti orkų būrį. Draugiškas, mielas animacinis personažas, lydintis žiūrovą viso pasakojimo metu, suteikia saugumo ir pasitikėjimo jausmą“, – pasakoja mokslininkai.
Pasak jų, virtualios realybės pritaikymas medicinoje neabejotinai atneš teigiamą pokytį. Nuo šiol mažieji pacientai ne tik skiepysis ar tyrimams skirtą kraują duos be baimės, bet ir turės galimybę išvysti dar neregėtus virtualios realybės vaizdus.
Nukels į magišką pasaulį
Idėja perkelti virtualios realybės patirtį į medicinos kabinetą – nebuvo spontaniškas sprendimas.
„Mintis sukurti tokią technologiją kilo pakalbėjus su gydytojais ir slaugytojais, kurie papasakojo, jog susiduria su ta pačia problema skiepijant ar imant kraują vaikams. Mažieji pacientai dažniausiai bijo adatų, verkia ir traukia rankas. Tai paskatino ieškoti išeities kaip mažiesiems palengvinti apsilankymą medicinos įstaigoje“, – pasakoja „Antėja“ pardavimo kampanijų koordinatorė Aurelija Adomonienė.
Bendradarbiaudamas su partneriais, sveikatos priežiūros tinklas sukūrė virtualios realybės filmuką, kurio metu vaikas nukeliamas į magišką, paslapčių pilną vandenyno pasaulį, po kurį kartu su pagrindiniu personažu robotuku RO keliauja valtele. Pagrindinį animacinio filmuko veikėją įgarsino Kauno nacionalinio dramos teatro aktorius Povilas Jatkevičius.
Vandenyno gelmėse mažieji lankytojai beveik 2 minutes gali stebėti magišką pasaulį – kvapą gniaužiančius banginius, įspūdingas orkas ar grakščiai šokančias medūzas. Tuo metu slaugytoja ramiai atlieka reikiamą procedūrą.
Pirmieji įspūdžiai – neįkainojami
Medicinos priežiūros tinklas savo soc. tinkluose paskelbė konkursą, kurio metu ragino tėvus siųsti vaizdo įrašus ar nuotraukas, kuriuose būtų atskleista jų vaikų drąsa. Atrinkę drąsiausius vaikučius, juos pirmuosius pakvietė išbandyti virtualios realybės patirtį, atliekant tokias procedūras kaip kraujo ėmimas ir skiepijimas.
„Šie vaikai tapo virtualios realybės ambasadoriais ir pirmieji Lietuvoje išbandė dar nematytą patirtį. Apmokėme slaugytojų komandą ir siekėme kad procesas vyktų kuo sklandžiau, nesukeliant vaikams baimės ar nesaugumo jausmo“, – pasakoja A. Adomonienė.
Pirmieji bandymai – išpildė lūkesčius. Dalis vaikų, pasinėrę į virtualios realybės patirtį, net nepastebėjo, kad jiems buvo imamas kraujas ar suleidžiamas skiepas.
„Netveriame džiaugsmu, nes pasiekėme svarbiausią tikslą – suteikti vaikams saugumo ir jaukumo jausmą esant procedūrų kabinete. Patirtį išbandę vaikai neliejo ašarų, netraukė rankų, o svarbiausia – procedūrų kabinetą paliko be baimės ir išgąsčio. Slaugytojos juokavo, jog ši technologija palengvins procedūras ne tik mažiesiems, bet ir kai kuriems suaugusiems. Su partneriais sukūrėme tai, kas palengvins kasdienybę ne tik medicinos darbuotojams, bet ir pacientams“, – sako „Antėja“ pardavimo kampanijų koordinatorė.
Pranešimą paskelbė: Gustė Kašėtaitė, UAB Headline agency