Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda, ketvirtadienį tęsdamas darbo dieną Raseinių rajone, Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijoje dalyvavo apskritojo stalo diskusijoje apie įtraukųjį ugdymą.
Prezidentas kartu su mokiniais, jų tėvais, pedagogais, švietimo pagalbos specialistais, nacionalinės ir vietos valdžios, žmonių su negalia bendruomenės atstovais aptarė įtraukiojo ugdymo privalumus ir atveriamas galimybes. Diskusijos metu pabrėžta palankaus visuomenės požiūrio į specialiųjų ugdymo poreikių turinčių mokinių ugdymą kartu su savo bendraamžiais svarba, taip pat įvertinta, kas lems įtraukiojo ugdymo sėkmę ateityje.
„Mūsų valstybė jau yra pakankamai brandi, kad visi vaikai, nepriklausomai nuo jų socialinės, ekonominės ar sveikatos padėties, nebūtų atskirti ir turėtų lygias galimybes mokytis ir atskleisti savo potencialui. Ne mažiau svarbu, kad visi mūsų vaikai augtų empatiški, solidarūs ir vertybiškai turtingi. Tai gali užtikrinti tik įtraukusis ugdymas“, – sakė šalies vadovas.
Diskusijos dalyviai aptarė sėkmingam įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui reikalingas sąlygas: tinkamą mokyklų infrastruktūrą, mokytojų pasirengimą, profesionalią pagalbą mokytojams, tėvams ir mokiniams, pakankamo specialistų skaičiaus užtikrinimą, taip pat vietos bendruomenių palaikymą ir visuomenės požiūrio kaitą.
Prezidentas pažymėjo, kad Vyriausybės pareiga – ne tik užtikrinti vykdomų reformų finansavimą, bet ir rodyti visokeriopą lyderystę. Kita vertus, be savivaldybių, kaip mokyklų steigėjų, atsakingo požiūrio ir atitinkamo indėlio įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas taip pat nebus sėkmingas. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija ir visa Raseinių rajono savivaldybė, pasak šalies vadovo, yra sektinas gerosios praktikos pavyzdys.
„Ko tikrai negalime daryti – tai žengti atgal, kaip šiuo metu siūlo dalis Seimo narių. Neturime teisės grįžti prie ankstesnės ydingos, atskirtį didinančios politikos“, – sakė šalies vadovas.
Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos atstovai pasidalijo gerąja patirtimi – mokykla jau 20 metų tikslingai formuoja įtraukties kultūrą, o šiais mokslo metais išbando Lietuvos įtraukties švietime centro parengtą Specifinių mokymosi sutrikimų turinčių mokinių įtraukties ugdymo procese modelį.
Šalies vadovas padėkojo visai mokyklos ir vietos bendruomenei už nuoširdžias pastangas kuriant gimnazijoje atvirumo, tolerancijos ir įvairovės aplinką, siekiant, kad kiekvienas vaikas galėtų jaustis visaverčiu visuomenės nariu.
„Didžiuojuosi mokyklomis, kurios nesidairo į šonus, bet ima ir įgyvendina reikalingus pokyčius“, – sakė Prezidentas.
Pranešimą paskelbė: Dovilė Šalkuvienė, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija