Studijos - Karjera

Iš Kauno – į Pietų Korėją studijuoti marketingą ir tobulinti magijos įgūdžius

KTU studentas Vilius Klangauskas stažavosi viename iš geriausiai vertinamų Pietų Korėjos universitetų Chung-Ang, Seule, kur išvyko pagal „Erasmus+“ programą. Šis Ekonomikos ir verslo fakulteto (KTU EVF) marketingo antrakursis stažuotės vietą pasirinko dėl šioje tolimoje Azijos šalyje itin sparčiai augančios marketingo specialistų paklausos.

Viliau, papasakok, kodėl pasirinkai marketingo studijas tęsti Pietų Korėjoje pagal mainų programą „Erasmus+“?

– 2023 metų rudens semestrą praleidau viename iš geriausiai vertinamų Pietų Korėjos universitetų – Chung-Ang University (CAU). Šis universitetas yra įsikūręs sostinėje – Seule, o CAU yra puikiai žinomas ne tik Azijoje, bet ir kituose žemynuose, turi daugiau nei 600 universitetų partnerių visame pasaulyje. Per metus universitetas vidutiniškai priima apie 1 tūkst. mainų programų studentų, šiuo metu jame studijuoja daugiau nei 30 tūkst. studentų.

Studijas P. Korėjoje išsirinkau dėl to, nes ši Azijos šalis yra viena iš greičiausiai besivystančių pasaulyje. Seulas yra žinomas kaip dinamiškas miestas, kuriame gali rasti viską ko nori – pradedant aukšto lygio švietimu, kvapą gniaužiančia miesto infrastruktūra ir baigiant nuostabiu gatvės maistu.

Seulas sudomino dar ir dėl tos priežasties, kad marketingas šioje šalyje yra kertinis verslo aspektas. Čia, kur yra daugybė žinomų prekių ženklų ir labai konkurencinga rinka, verslai turi gebėti nuolatos ieškoti efektyvių marketingo sprendimų, siekiant išsiskirti iš masės ir pritraukti vartotojų dėmesį.

Visada yra smalsu sužinoti – kuo skiriasi studijos Lietuvoje ir Korėjoje?

– Mano studijų laikas CAU universitete buvo nepakartojama patirtis. Dėstytojai buvo itin profesionalūs ir kompetentingi, tačiau kai kurie moduliai skyrėsi interaktyvumu.

Neįprastas dėstytojo elgesys paskaitų metu – uždavus dėstytojui klausimą paskaitos metu, gavau ne atsakymą, bet prašymą užduoti klausimus po paskaitos. Vėliau man vietiniai studentai paaiškino, kad klausimai dėstytojui paskaitos metu dažnai suvokiami kaip abejojimas dėstytojo kompetencijomis, bandymas patikrinti jo žinias.

Ši situacija tikrai nepakeitė fakto, kad to modulio dėstytojas buvo tikras profesionalas. Tačiau mano pastebėjimu, Korėjoje yra atskirtis tarp dėstytojo ir studento.

Studijų CAU metu dalyvavai konkurse ir gavai nominaciją?

– Vieno modulio dėstytojas net kelis kartus per semestrą pasiūlė sudalyvauti Seule vykstančiuose marketingo renginiuose ir konkursuose. Nusprendžiau sudalyvauti konkurse, kurio metu per 3 mėnesius turėjome sukurti naują marketingo strategiją didžiausiai ir žinomiausiai vandens įmonei Pietų Korėjoje – „Jeju Samdasoo“.

Su komanda įdėjome daug pastangų ir darbo, kurdami įmonei marketingo strategiją. Projektų pristatymo dieną mūsų komanda pateikė itin inovatyvią ir unikalią idėją, tad pavyko laimėti antrąją vietą. Visa mūsų komanda gavo kvietimą tris dienas praleisti „Jeju Samdasoo“ gamykloje, kuri įsikūrusi didžiausioje Korėjos saloje – Džedžiu.

Studijuodamas CAU taip pat gavau pasiūlymą sudalyvauti viso universiteto mastu vyksiančiame talentų konkurse. Kadangi jau 7 metus mokausi magijos meno, todėl gavęs tokį pasiūlymą negalėjau atsisakyti. Konkurse dalyvavo virš 20 skirtingų komandų. Esu labai laimingas, nes laimėjau pirmąją vietą.

Panašu, kad teko nemažai dirbti komandoje su vietos studentais?

–Darbas su vietiniais studentais buvo iššūkis, tačiau laikui bėgant susidraugavome ir bendradarbiavome efektyviai. Komandinis darbas su vietiniais studentais radikaliai skiriasi nuo darbo komandose Lietuvoje.

Korėjiečių kultūra ir papročiai yra grįsti pagarba, statusu visuomenėje ir nuolankumu. Pirmi susitikimai buvo labai neproduktyvūs, studentai elgiasi droviai, neišsakė savo idėjų, atrodo, kad susirinko tik pasėdėti ir paklausyti. Tačiau laikui bėgant korėjiečiai įsidrąsina, pradeda dalintis mintimis.

Koks tau pasirodė studentų gyvenimas Korėjoje? Ką pavyko nuveikti laisvalaikiu?

– Korėjiečiai studentai labai daug laiko praleidžia mokydamiesi. Šios šalies gyventojai užsibrėžę aukštus mokslo, išvaizdos ir materialinio turto standartus. Be to, P. Korėjos švietimo sistema, kuri neįtraukia pakartotinių egzaminų, verčia studentus ypatingai stropiai pasirengti jau pirmiesiems atsiskaitymams.

Atvykęs į Korėją, aš nusprendžiau, kad savo dėmesį sutelksiu į tris dalykus: studijas, naujos šalies pažinimą ir savo magijos meno tobulinimą. Todėl, baigęs paskaitas, kiekvieną dieną stengiausi ką nors nuveikti – ar tai būtų pasivaikščiojimas parke, kelionė metro į kitą miesto galą ar vizitas magijos klube. Savaitgalius su draugais ypatingai vertinome, nes tai buvo puiki galimybė išvažiuoti iš miesto ir aplankyti rečiau lankomas vietoves P. Korėjoje.

Kadangi mano didžiausias aistra yra magijos menas, tai atvykęs į universitetą, pradėjau domėtis įvairiomis užklasinėmis veiklomis, kurias siūlo universitetas. Mano dėmesį patraukė vienas klubas pavadinimu „M&M – Magic and Magicians“.

Nesidrovėdamas parašiau laišką klubo pirmininkui, norėdamas paklausti, ar galėčiau apsilankyti ar net prisijungti prie klubo. Jau kitą dieną buvau šiltai pasitiktas klubo narių. Integruotis į bendruomenę buvo nesudėtinga, nes nuo pat pirmųjų akimirkų radome bendrą kalbą. Buvo neįtikėtinai įdomu dalintis savo žiniomis ir mokytis naujų triukų. Sunku patikėti, bet mūsų stiliai buvo tokie skirtingi.

Kokie kultūriniai skirtumai tave nustebino?

Mane nustebino keli kultūriniai skirtumai, kuriuos pastebėjau P. Korėjoje. Pavyzdžiui, daiktų perdavimas ir priėmimas dviem rankomis – tai ne tik tradicinės elgesio normos, bet ir išraiška pagarbos vyresniems ir įtakingesniems asmenims, kuri šioje šalyje yra labai svarbi.

Bendraudamas su nepažįstamais žmonėmis pastebėjau, kad korėjiečiai labai retai žiūri į akis. Tai lėmė jų drovumas ir nuolankumas. Nustebino ir tai, kad restoranuose nėra priimami arbatpinigiai, o jų palikimas gali būti suprantamas kaip prasto aptarnavimo įvertinimas.

Itin nustebino miesto infrastruktūra ir jos modernumas. Seulo gatvės yra nepriekaištingai švarios ir tvarkingos, o metro sistemos veikimas miesto centre yra labai efektyvus.

Viliau, kokie tavo ateities planai?

– Pavasario semestro metu buvau išvykęs į Austriją. Su KTU EVF studentais turėjome galimybę dvi savaites dalyvauti įdomiame projekte (Blended Intensive Programme “VR/AR Innovative Applications for Example Companies”), kurio tikslas buvo sukurti Krems mieste įsikūrusiai vyninei marketingo planą kartu su jį papildančiu VR/AR (virtualios realybės) prototipu.

Tai buvo iššūkis, kurį studentai priėmė su entuziazmu ir kūrybiškumu. Ši patirtis leido geriau suprasti verslo pasaulį, išmokti bendradarbiauti tarptautiniame kontekste ir įgyti naujų žinių bei įgūdžių.

Ateinančiais mokslo metais planuoju praleisti Taivano universitete Sun Yat-Sen. Dar būnant Pietų Korėjoje mane sužavėjo taivaniečių paprastumas ir mandagumas, keliaudamas artimai susipažinau su keliais taivaniečiais, todėl nekantrauju juos aplankyti. Savo kolegoms, Lietuvos studentams palinkėčiau naudotis suteikiamomis galimybėmis ir nebijoti išlipti iš savo komforto zonos.

Pranešimą paskelbė: Mantas Lapinskas, Kauno technologijos universitetas

Iš Kauno – į Pietų Korėją studijuoti marketingą ir tobulinti magijos įgūdžius


Iš Kauno – į Pietų Korėją studijuoti marketingą ir tobulinti magijos įgūdžius


Iš Kauno – į Pietų Korėją studijuoti marketingą ir tobulinti magijos įgūdžius


Iš Kauno – į Pietų Korėją studijuoti marketingą ir tobulinti magijos įgūdžius

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą