Automobiliai

Padangų amžiaus baubas

Faktas – padangos yra vienintelė automobilio sąsaja su kelio danga, todėl jos atlieka labai svarbų vaidmenį, vairuojant sudėtingomis oro sąlygomis, staigiai stabdant ar pradėjus automobiliui slysti. Tad nieko nuostabaus, kad vis dažniau piktinamasi, kad pardavėjai parduoda senas padangas, o vairuotojai jas mielai perka, nes jų kaina draugiškesnė piniginei, bet ar tikrai padangos amžius tiesiogiai proporcingas jos kokybei?

Naujos padangos ne visada kokybiškos

Dažnam vairuotojui kyla dilema: rinktis naujas Kinijoje ar Indonezijoje pagamintas padangas, ar senesnes, tačiau gerai žinomo gamintojo? Logika lyg ir sufleruoja, kad naujos padangos bus kokybiškesnės, bet jų kilmės šalis kelia abejonių. Ir visai ne veltui, padangų inžinieriai drąsiai „drebia“ tiesą į akis: „Kinų naudojamos technologijos nuo europietiškų standartų atsilieka maždaug 20 metų, todėl testų, kurių metu išbandomos kiniškos padangos, rezultatai primena siaubo filmą.“. Taigi, šioje situacijoje geriau pirkti senesnes, tačiau gerai žinomo gamintojo padangas. Žinoma, yra keletas sąlygų, kurias vertėtų aptarti.

Padangų guma – neamžina

Vieni vairuotojai padangas sugeba „sudėvėti“ vos per vienus metus, kiti – per tris, o būna ir tokių, kuriems naujų padangų komplekto pakanka ir dešimčiai metų. Padangų gamintojai vieningai sutaria, kad padangos, kurioms daugiau nei dešimt metų, būtina keisti naujomis, nes guma sensta, atsiranda mikro įtrūkimai, todėl tokios padangos yra tiesiog nebesaugios, nors iš pirmo žvilgsnio atrodo kaip naujos. Beje, ši taisyklė galioja ir atsarginei padangai.

Taigi, jei padangas perkamos parduotuvėje, vairuotojams rekomenduojama rinktis tokias, kurias jie sunaudos iki tol, kol joms sukaks dešimt metų. Sužinoti padangos amžių labai paprasta – ant padangos šono būna skaičių kombinacija, kuri prasideda raidėmis DOT, paskutiniai keturi skaičiai reiškia padangos pagaminimo savaitę ir metus, pavyzdžiui, jei ant padangos yra parašyta 0711, tai reiškia, kad padanga pagaminta septintą savaitę, 2011 metais.

Padangų laikymo sąlygos

Pakankamai aktyvus vairuotojas padangų komplektą paprastai „sudėvi“ per tris metus, tai reiškia, kad jis gali drąsiai pirkti šešių ar septynių metų senumo padangas, tačiau yra viena papildoma sąlyga – padangos turėjo būti laikomos atitinkamomis sąlygomis.

Visų pirma, padangų negali veikti aplinka, t.y. padangos negali gulėti lauke, saulėje ir pan. Tad pirki padangas turguje yra gana rizikinga, kadangi jos paprastai būna išrikiuotos tiesiog po atviru dangumi. Kitas svarbus momentas – padangų laikymo padėtis, jei padangos nėra sumontuotos ant ratų, jas būtina laikyti vertikalioje padėtyje, nes, suguldytos viena ant kitos, jos gali deformuotis. Anot specialistų, tinkamos padangų laikymo sąlygos, ženkliai prailgina padangos eksploatacijos terminą.

Taigi, padangų amžiaus baubas ir ne toks baisus, kaip gali atrodyti. Visgi, bent kartą per sezoną, padangas vertėtų patikėti specialistams, kad jie galėtų įvertinti jų būklę ir patarti ar su jomis galima ir toliau saugiai leistis į kelionę.

NaudotosKnygos.lt

3 Comments

  • gerdunka222

    na ne toks jau ir baubas. ankščiau kainos būdavo didelės, ne visi įpirkdavo naujas padangas. dabar įmanoma gauti labai padoria kaina, tai visai nebaisu važiuoti. nusipirkau saviškei mašinai naujus žiemines r16 padangas su akcija, net laukiu žiemos :)))

  • Akrobate

    Be jokios abejones kiniskas padangas perkant rizikuoji, jog nepakaks net tam sezonui. Mes seimoje linke geriau investuoti daugiau, bet pirkti zinomu gamintoju padangas. Ziemai pirkome is trafic.lt manau ir vasarines pirksime ten pat, tuomet dar pora sezonu nereikes ieskoti nauju. Taip, kad galutineje sumoje gaunasi tikrai pigiau nei kasmet pirkti 10 – 20 euru pigesnes neaiskios kilmes padangas

Parašykite komentarą