Automobiliai

Elektromobilių įkrovimas: ką reikia žinoti apie jungtis

Kuomet kalba pasisuka apie elektromobilių įkrovimą, nemokamas stoteles, viskas atrodo taip paprasta ir patrauklu – turi elektromobilį, palieki prie parduotuvės, pakrauni nemokamai ir važiuoji toliau. Tačiau ne viskas taip paprasta ir naujiems elektra varomiems automobilių savininkams tenka susipažinti su daugybe naujovių ir niuansų. Vienas jų, lemiančių automobilio įkrovimą – pakrovimo kabeliai ir skirtingos jungtys.

Jungčių tipai ir standartų nebuvimas

Elektromobiliai palyginti naujas reiškinys, tad kol kas kiekvienas gamintojas ieško savų sprendimų kokias įkrovimo jungtis naudoti, kaip pagreitinti baterijos įkrovimą ir pan. O tuo tarpu vairuotojams ieškantiems elektromobilio, tenka susipažinti su įkrovimo jungčių tipais, sužinoti kokio tipo jungtys naudojamos įkrovimo stotelėse šalia namų ar darbo, kad vėliau nekiltų problemų. Nesinori atsidurti situacijoje, kuomet automobilio niekur negalite įkrauti.

Išskiriamos dvi rūšys įkrovimo jungčių: AC (kintamos srovės)  ir DC (nuolatinės srovės).

AC įkrovimo jungtys:

  • Type 1 pritaikytas krauti elektromobilius iki  7.4 kW galios (230 V, 32 A). Ši jungtis populiari tarp JAV bei Japonijos gamintojų. Type 1 jungtį rasite šiuose elekromobiliuose – Nissan Leaf, KIA Soul EV, Chevrolet Volt bei Amerikos rinkai skirtuose BMW i3 ar Volkswagen e-Golf.
  • Type 2 pritaikyta krauti elektromobilius iki 22 kW galios (400 V, 32 A). Elektromobilių įkrovimo kabelis tipas 2 (suomių sähköauton latauskaapeli type 2) yra Europoje naudojamas standartas, kurį naudoja Volkswagen e-Up!, Hyundai Ioniq, Renault ZOE bei Europos rinkai skirti Volkswagen e-Golf ar BMW i3 automobiliai.

DC įkrovimo jungtys:

  • CHAdeMO jungtis leidžia įkrauti elektromobilius iki 50 kW. Sukurta ir ištobulinta Japonijoje, ši jungtis naudojama Nissan Leaf, KIA Soul EV, Mitsubishi i-MiEV, Peugeot iOn, Citroen C-Zero bei didelėje dalyje Tesla elektromobilių, nes pastariesiems yra skirtas perėjimas iš Tesla jungties į Chademo jungtį.
  • CCS/Combo jungtis naudojama vidutinio ir greito elektromobilių įkrovimo terminaluose (50 kW). Papildomi elektros kontaktai suteikia galimybę pagreitinti elektromobilio baterijos įkrovimą.

Lietuvoje naudojamos elektromobilių įkrovimo stotelės dažniausiai naudoja vieną ar du įkrovimo jungčių tipus, tad ypač didžiuosiuose miestuose problemų su įkrovimu būtent dėl jungčių tipų neturėtų kilti. Tuo tarpu mažesniuose miestuose jau reikėtų būti atidiems ir turėti omenyje, jog jungčių tipai yra vienas elektromobilio pasirinkimų kriterijų ir apie juos reikia žinoti kuo daugiau.

Žmonijos istorijoje būta ne vienos standartų kovos, kuomet skirtingos šalys, gamintojai taikė skirtingas jungtis, o vartotojams tai tik buvo papildomas vargas ir bandymas susigaudyti. Kai kuriose srityse taip ir neprieinama vieningų standartų, pavyzdžiui, elektros kištukai skirtingose šalyse ar matavimo vienetai. Kaip bus su elektromobilių įkrovimo jungtimis – dar sunku prognozuoti.

Prekės pigiau:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą