Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ paskelbė viešojo pirkimo konkursą tilto per Nevėžį Kėdainiuose, Tilto gatvėje, rekonstravimo darbams atlikti. Sėkmingai įvykus pirkimo procedūroms, darbai galėtų būti pradėti jau šiais metais.
Tiltas, esantis Tilto gatvėje Kėdainiuose yra vienas iš 109 blogos būklės tiltų Lietuvoje. Eismas tiltu buvo ribojamas jau kurį laiką. Ribojimai dar labiau sugriežtinti po pernai įvykusios tilto kraštinės sijos griūties.
„Šį tiltą per Nevėžį galima pavadinti simboliniu, nes jo būklė prasta, tačiau net prastos būklės tiltui sutvarkyti trūkstant lėšų, kapitalinis tilto remontas buvo atidedamas. Vis tik tiltai svarbi strateginė jungtis Valstybei ruošiantis atremti karo grėsmes, taip pat tiltų būklė kelia realų pavojų eismo dalyvių saugumui, sukelia susisiekimo nepatogumus ir gerokai apsunkina visuomenės mobilumą. Todėl viliuosi, kad nuo šio simbolinio tilto rekonstrukcijos nors ir pamažu tačiau prasidės ir kiti pokyčiai, o tiltų rekonstravimas taps ne tik mūsų įmonės, bet ir visos Valstybės prioritetu“, – sako „Via Lietuva“ vadovas“ Marius Švaikauskas.
Tiltas per Nevėžį Kėdainiuose ilgą laiką buvo dėmesio centre. Dar 2022 m., kai intensyviai vyko Vilainių tilto rekonstravimo darbai, pradėta ruoštis šio tilto rekonstravimui ¬– paruošti dokumentai, paskelbtas viešojo pirkimo konkursas ir pasirašyta tilto projektavimo sutartis.
Tilto rekonstravimo projektas baigtas rengti šiais metais, atlikus tilto techninę ekspertizę, gavus statybas leidžiantį dokumentą, nuspręsta skubiai skelbti viešojo pirkimo konkursą rangos darbams. Darbams pradėti trūko tik finansavimo, kuris surastas tik prieš kelias savaites, nusprendus nedaryti kitų suplanuotų ir būtinų darbų, tačiau šį tiltą sutvarkyti.
Pasak „Via Lietuva“ vadovo, šalies kelių ir jos infrastruktūros situacija Lietuvoje yra daugiau nei netenkinanti, ji yra bloga: 109 prastos būklės tiltai ir 4 iš 10 km prastos būklės kelių.
Šiuo metu net 99 kelio statiniams iš 109 trūksta finansavimo. Siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia 470 mln. eurų. Tuo tarpu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės – reikia jau apie 1 mlrd. eurų. Netenkinančios ir „ant ribos“ būklės keliams sutvarkyti reikalingas maždaug 6,5 mlrd. eurų finansavimas, kurio šiuo metu nėra.
Didžioji dalis tiltų Lietuvoje yra pastatyti daugiau nei prieš pusšimtį metų pagal tuo metu galiojančius techninius reikalavimus, todėl jų būklė prastėja ir dėl eismo intensyvumo, ir dėl jų amžiaus.
Nepaisant trūkstamo finansavimo kelių infrastruktūrai, „Via Lietuva“ komanda paraleliai ieško ir kitų alternatyvų: nesant finansinių galimybių iš karto sutvarkyti visus prastos būklės tiltus, kiekvienam parenkamas individualus technologinis sprendimas, kuris pratęstų tilto eksploatacijos trukmę. Tačiau tai trumpalaikis sprendimas, nes „atidedant“ tiltų rekonstrukcijas, investicijos išauga kartais.
Pastaraisiais metais Kėdainių rajono savivaldybėje tiltų, esančių valstybinės reikšmės keliuose, tvarkymui skiriamas nemažas dėmesys – pernai buvo rekonstruotas Vilaninių tiltas, šiais metais pradėtas tvarkyti tiltas per Barupę, šių metų trečią ketvirtį planuojama skelbti tilto per Dotnuvėlę projektavimo ir rangos darbų konkursą, taip pat pasirašyta sutartis ir dėl tilto per Šušvę, esančio kelyje Mantviliškis–Ažytėnai–Vosyliškis, projektavimo.
Pranešimą paskelbė: Eglė Nemanytė, AB Via Lietuva