Namai

Sugalvojau įsigyti oro kondicionierių: ar nepavėlavau ir ar bus kam jį sumontuoti?

Lietuviški sezonai keičiasi gana greitai: atrodytų, dar vakar buvo šalnos, o jau šiandien saulė kaitina taip, kad namie – tikra pirtis. Specialistai pastebi, kad daugelis apie namų vėsinimą susimąsto tik tada, kai ima kamuoti kaitra, bet tokiu atveju dažnai jau būna per vėlu. Oras-oras šilumos siurblių ir oro kondicionierių montuotojai darbo turi mėnesiams į priekį.

Darbymetis prasideda tirpstant sniegui

„Technologiniai reikalavimai riboja laiką kada galima montuoti oras-oras šilumos siurblius ir kondicionierius. Mažiausia lauko temperatūra, kai galima atlikti šiuos darbus, yra penki laipsniai šilumos. Tačiau vos pradėjus šilti orams, darbų sąrašas iškart pildosi“, – sako Žymantas Vaitkevičius, šilumos siurblių montavimo ekspertas.

Tai, jo teigimu, reiškia, kad jau vasarį galima ištaikyti vieną-kitą dieną, kai galima imtis montavimo. Vėlesniais mėnesiais kondicionieriai ir oras-oras šilumos siurbliai jau montuojami visu pajėgumu. Pasak montuotojo, užsakymų ypač pagausėja balandį ir gegužę, kai saulė eilinį kartą primena, kad vasaromis Lietuvoje būna karšta.

„Vos kelios šiltos dienos – ir prasideda bumas, užsakymai keliauja dešimtimis per dieną. Vienam užsakymui įvykdyti reikia dviejų žmonių komandos, kuri, nekomplikuotu atveju, darbus atlieka per keturias valandas. Jeigu situacija komplikuota – pavyzdžiui, kai lauko bloko negalima tvirtinti ant sienos ar balkone ir jį tenka statyti ant stogo, darbai gali užtrukti ir iki dviejų dienų“, – tvirtina ekspertas.

Jau pirmomis gegužės dienomis su „Panasonic“ technika dirbančio Ž. Vaitkevičiaus kalendorius buvo užpildytas trims savaitėms į priekį. „Kai prasideda didieji karščiai ir skambina žmonės, pirmiausiai raginame juos domėtis ne darbų ir įrangos kaina, o laiku, kada galėsime sumontuoti – įprastai tuomet eilės būna susidariusios dviem mėnesiams į priekį“, – sako meistras.

Sandėliai tuštėja vos atšilus

Jo teigimu, geriausias laikas pradėti rimtai svarstyti apie oro vėsinimo sistemos montavimą yra vasaris ar kovas. Tuo metu tiekėjų sandėliai būna užpildyti, todėl klientas turi plačiausią įrangos pasirinkimo galimybę.

„Iki darbų pradžios dar galima pasirinkti ir brangesnius, ir pigesnius, ir geriausią kainos bei rezultato santykį siūlančius modelius. Sezonui įsivažiavus pirmiausiai iš sandėlių dingsta geriausiai kainą ir kokybę suderinanti įranga. Tuomet perkamiausia tampa nebrangi įranga, o galiausiai lieka tik labai brangūs modeliai. Kai pradeda kankinti karščio bangos, žmogui belieka rinktis arba brangiausią įrangą, arba ieškotis kokio nors neaiškaus gamintojo produktų“, – patirtimi dalinasi Ž. Vaitkevičius.

Jo teigimu, patikimo prekės ženklo, pavyzdžiui, „Panasonic“, vidutinės klasės oro siurblių metų pradžioje galima rasti už 600-700 eurų. Brangesnių modelių kainos gali siekti ir 3000 eurų, priklausomai nuo gamintojo ir galingumo.

„Prasidėjus pirmai karščių savaitei būna parduodami visi geriausi modeliai“, – apibendrina meistras. 

Paklausą prognozuoti sunku

Tai, kad sandėliai gali ištuštėti dar sezono pradžioje, patvirtina ir įmonių, gaminančių oro kondicionierius bei šilumos siurblius, atstovai.

„Dveji pastarieji metai parodė, kad dėl komponentų trūkumo gamyklos nespėja patenkinti poreikio ir paklausa viršija pasiūlą“, – sako Ramunė Budrikienė „Panasonic Heating & Cooling Solutions“ regiono pardavimų vadovė.

Jos teigimu, trūkumą lemia ir paklausos prognozavimo iššūkiai. Įrangos pardavėjai užsakymus formuoja keliais mėnesiais anksčiau nei prasideda prekybos sezonas. Kuomet netikėtai užplūsta Lietuvoje dar neįprasti, bet vis dažniau pasitaikantys karščiai, gali paaiškėti, kad pirkėjų lūkesčiai gerokai viršija sandėlio likučius.

„Tokiais atvejais būna, kad sandėliuose tiesiog nebelieka įrangos. Staigiai užpildyti sandėlius neįmanoma. Gamintojai pagamina tiek įrangos kiek užsakoma, o atėjus naujam užsakymui, jis įrašomas į eilės galą. Tad kol naujas užsakytas kiekis atvyks į sandėlius gali praeiti ir keli mėnesiai, o tada jau ir sezonas baigiasi“, – prekybos vingrybes paaiškina R. Budrikienė.

Ji pažymi, kad rinkos dalyviai atsižvelgia į praėjusių sezonų tendencijas. Padarę išvadas, jie atitinkamai koreguoja išankstinius užsakymų kiekius, tad šiemet situacija gali būti ir kiek kitokia – ypač kai dar nežinome kiek karšta ar vėsi bus ši vasara.

„Nuo to nemaža dalimi priklauso ir paklausos mastas – tačiau, kad ir kaip bebūtų, kreipęsis anksčiau, tikrai nepraloš“, – sako „Panasonic Heating & Cooling Solutions“ regiono pardavimų vadovė.

Apie „Panasonic“ grupę:

1918 m. įkurta „Panasonic“ grupė šiandien yra pasaulinė lyderė, kurianti novatoriškas technologijas ir įvairius sprendimus buitinės elektronikos, būsto, automobilių pramonės, ryšių, energetikos ir pramonės sektoriams visame pasaulyje. 2022 m. balandžio 1 d. „Panasonic“ grupė perėjo prie valdančiosios bendrovės sistemos, kurioje „Panasonic Holdings Corporation“ yra kontroliuojančioji bendrovė, po kurios skėčiu veikia 8 bendrovės. Grupė pranešė, kad 2023 m. kovo 31 d. pasibaigusiais finansiniais metais jos konsoliduota grynoji pardavimo apyvarta siekė 8 378,9 mlrd. jenų (apie 59,4 mlrd. eurų). Daugiau informacijos apie „Panasonic“ grupę pateikta interneto svetainėje https://holdings.panasonic/global/

 

Pranešimą paskelbė: Andrius Baranauskas, Winning Reputation

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą