Namai

Apdailos prekių įsigijimo įpročius koreguoja ir pandemija, ir dinamiška NT rinka

Per pandemiją smukę apdailos prekių pardavimai pamažu grįžta į buvusį lygį – ilgesnį laiką praleidę namuose, gyventojai suskubo atnaujinti savo būstą ar įsigyti naują. Prekybininkų teigimu, kai kuriuose apdailos segmentuose svyravimai buvo ypač drastiški: pavyzdžiui, sparčiai augę plytelių pardavimai pandeminiu laikotarpiu smuko ir 50 proc. Šiandien nuotaikos dvejopos, mat prekybą sunkina trikdžiai tiekimo grandinėje, bet vilties teikia kaip niekad gyvybinga nekilnojamo turto (NT) rinka.

Susiklosčiusi sudėtinga situacija ne visus apdailos prekių segmentus palietė vienodai. Namų apdailos centrą „Unideco“ valdančios komercinio NT valdymo ir plėtros įmonės „MC grupė“ vadovas Audrius Mockus pasakoja, kad pandemija itin sėkmingai pasinaudojo grindų pardavėjai, o štai plytelių pardavėjams prekybos ribojimai smogė itin stipriai.

„Dėl plytelių pardavimo specifikos, šių prekių įsigijimas internetu pandemijos įkarštyje užvėrus fizinių parduotuvių duris buvo sunkiai įmanomas. Jei prieš pandemiją šis apdailos segmentas augo 20-30 proc., tai per karantiną dalies prekybininkų apyvarta smuko perpus“, – pasakoja „MC Grupė“ vadovas.

Prekybai sugrįžus į įprastą ritmą ir panaikinus didžiąją dalį ribojimų, stebimas plytelių segmento atsigavimas, o jų pardavimai vidutiniškai auga 10 proc. kiekvieną mėnesį. „Unideco“ namų apdailos centre jos sudaro maždaug penktadalį pasiūlos – tai vienas didžiausių segmentų kartu su santechnikos ir vonios įranga bei grindimis. Asortimentą dar labiau išplėtė duris centre spalio pabaigoje atvėrusi „viskasplytelems.lt“ parduotuvė.

„Naujasis nuomininkas – žinomas ir vertinamas žaidėjas apdailos prekių segmente, tad itin džiaugiamės jo prisijungimu. Be centre jau prieinamos plytelių gausos, šioje parduotuvėje bus galima rasti didelę įvairovę statybinių medžiagų ir įrankių jų klojimui ar apdailai“, – sako A. Mockus.

Poreikius augina ir situacija būsto rinkoje

Mockus pasakoja, kad per karantinus vieną didžiausių pardavimų bumų išgyveno ir lengvai keičiamos interjero prekės.

„Po pirmojo karantino stipriai išaugo kilimų, užuolaidų, žaliuzių, tapetų, smulkaus dekoro, namų tekstilės ir kitų lengvai keičiamų dekoro elementų pardavimai. Šio segmento apyvarta augo kone 40 proc., o dalis prekybininkų fiksavo ir 55 proc. didesnę apyvartą. Žmonės panoro atnaujinti namus keisdami smulkias detales ir per daug neinvestuodami į pilno masto remontą“, – sako „Unideco“ valdančios įmonės vadovas.

Visgi, pastarąjį ketvirtį į klientų pirkinių sąrašus grįžta ir „sunkioji“ apdaila – santechnikos prekės, grindų danga, vonios įranga ar jau minėtos plytelės. Anot A. Mockaus, tai gali būti susiję su pokyčiais NT rinkoje: sandorių skaičiui siekiant rekordą, atsiranda vis daugiau naujų butų, kuriems reikalinga pilna apdaila. 

Keičiasi klientų elgsena: dažniau atlieka „namų darbus“

Jei anksčiau klientų apsipirkimas interjero ir apdailos centre buvo labiau impulsinis, šiandien tipinį pirkėją galima apibūdinti kaip planuotoją. A. Mockaus teigimu, pandemija išmokė klientus atidžiau planuoti apsilankymus prekybos centre, ieškoti informacijos internete, lyginti kainas. Padaugėjo ir skambučių bei užklausų telefonu.

„Geriausiai kintantį kliento profilį atspindi jų srauto pasiskirstymas skirtingomis savaitės dienomis. Anksčiau šeštadieniais pirkėjų skaičius išaugdavo trečdaliu, o dabar pirkėjai tolygiai lankosi kiekvieną dieną – tai leidžia daryti prielaidą, kad į fizinę prekybos vietą dažniau atvyksta tikslinis, „namų darbus“ atlikęs klientas“, – pasikeitusius pirkėjų įpročius apibūdina A. Mockus.

Pranešimą paskelbė: Karina Bernadickaitė, UAB „INK agency“

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą