Studijos - Karjera

Protestui prieš socialinį– ideologinį eksperimentą su vaikais vienijasi šeimų organizacijos

Nevyriausybinės organizacijos, ginančios šeimų ir tėvų interesus ugdymo procese, kviečia į piketą prieš Gyvenimo įgūdžių ugdymo programą ir jos įgyvendinimą. Programoje įtvirtinamas visuomenei ir tėvams nepriimtinas požiūris į lytiškumą ir žmogaus asmenį, nepasiruošta jos įgyvendinimui, nėra parengtų mokytojų. Visus tėvus, globėjus, senelius ir visus, kuriems rūpi šis klausimas, kviečiame prisijungti prie protesto prie Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos, netoli Seimo.

Nuo šių metų rugsėjo 1d. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose startuoja nauja Gyvenimo įgūdžių ugdymo bendroji programa (toliau – GĮUP).  GĮUP pakeičia nuo 2016 m. galiojusią Sveikatos, lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai programą (SLURŠ). SLURŠ buvo priimta visų piliečių grupių konsensuso būdu ir rėmėsi pasaulėžiūra, kuri atitiko LR Konstitucijoje bei Švietimo įstatyme įtvirtintas vertybes: prigimtine žmogaus, lytiškumo ir šeimos samprata.

GĮUP lytiškumo ugdymo turinį sudaro tik vieną pasaulėžiūrinę poziciją atstovaujančių VšĮ „Įvairovės ir edukacijos namų” parengtos metodinės priemonės. Programoje dominuoja gender ideologijos teiginiai, tokie kaip: “analizuoja teisę rinktis lytinį tapatumą” (30.2 punktas), pagal “Įvairovės edukacijos namų” pateikiamą pasaulėžiūrą. Lytinė tapatybė “Įvairovės edukacijos namų” mokymuose yra suprantama ne kaip vyro ar moters, tačiau kaip “įvairių” lyties tapatybių galimybė. Programoje siūloma 7 klasės mokinius mokyti apie kontracepcijos sąvoką, Lietuvoje prieinamas kontracepcijos priemones ir jų tikslingumą; lytinis potraukis programoje mokiniams siejamas tik su malonumu ir lytiškai plintančių infekcijų vengimu. Tai aiškios nuorodos į tai, kad kuriant programą buvo vadovaujamasi lytinio švietimo nuostatomis, kurių pagrindinis tikslas – rizikingo elgesio (paauglių lytinių santykių) pasekmių mažinimas, rengimą šeimai iš viso išstumiant iš ugdymo mokykloje.

Svarbu tai, kad programos lytiškumo ugdymo dalis yra orientuota ne į doros, valios ugdymą ir rizikos vengimą, bet į lytinio malonumo tenkinimą ir pasekmių vengimą. Kitaip tariant, skirta ne moksleivių ugdymui, bet darbui su rizikingo elgesio jaunimo grupėmis.  Parengus programą,  nebuvo atliktas jos numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas. Neaišku, kokį poveikį programa turės vaikų ir paauglių psichinei ir fizinei sveikatai, vertybinėms nuostatoms, visuomenės moralei ir socialiniams santykiams, todėl nevyriausybinės organizacijos siūlė ŠMSM atlikti ekspertinį GĮUP vertinimą. 

Abejonių kelia ne tik lytiškumo ugdymo dalis, bet ir siūlomas socialinio emocinio ugdymo modelis ir jo įgyvendinimo būdai bei priemonės: norėdamas sėkmingai įgyvendinti GĮUP turinį šio dalyko mokytojas, turi turėti itin daug psichologinių žinių bei profesinį pasirengimą, prilygstantį psichoterapijos studijoms ir pasiekti rezultatą dirbdamas su didele, virš 20 vaikų turinčia, grupe. Mokinių pasiekimų vertinimas praktiškai reiškia gilių asmens savybių aprašymą; tokia užduotis turi psichologinės diagnostikos, kuriai reikalingas psichologo išsilavinimas, bruožų ir mokytojo negali būti adekvačiai atliekama. Be to, Gyvenimo įgūdžių pamokų metu vaiko vidinių išgyvenimų atskleidimas mokytojui ir visai klasei nebus nei laisvai pasirinktas, nei apsaugotas nuo kieno nors smalsių akių, todėl kyla klausimų, kaip bus apsaugomas vaiko pažeidžiamumas ir užtikrinama duomenų apie vaiką ir jo šeimą apsauga.

Atkreipiame dėmesį, kad visuomenei svetima pasaulėžiūra grįstas mokomasis dalykas atsirado privalomame ugdymo turinyje ir GĮUP pradėta įgyvendinti pirmiau, nei parengti šio dalyko mokytojai. Tai reiškia, kad su mūsų vaikais yra eksperimentuojama– pedagogai gyvenimo įgūdžių dalyko mokys be tinkamo  pasirengimo ir mokysis iš savo bei kolegų klaidų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai ignoruoja šeimų organizacijų pasiūlymus ir net neįtraukia jų į diskusijas. Tai reiškia valstybės sankcionuotą moralinį diktatą, tuo pačiu ignoruojant net tėvų prigimtinę ir LR Konstitucijoje įtvirtintą (26 str.) teisę auklėti vaikus pagal savo moralinius įsitikinimus. Todėl mes, šeimas ir tėvus atstovaujančios organizacijos, reikalaujame nedelsiant stabdyti GĮUP ir nutraukti neteisėtą socialinį– ideologinį eksperimentą su mūsų vaikais. 

Kviečiame ir kitas NVO bei visus GĮUP nepritariančius tėvus, globėjus, senelius š.m. rugsėjo 28 d. 9.30 val. atvykti prie LR Seimo ir pasakyti: Stabdykime Gyvenimo įgūdžių ugdymo programą: NE ideologijai švietime! 

Protestui buriasi ir aktyvius piliečius prisijungti kviečia šios nevyriausybinės organizacijos:

Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija (vienija 35-ias šeimų organizacijas) 

Rengimo šeimai asociacija

Lietuvos tėvų forumas 

Viešoji įstaiga Laisvos visuomenės institutas

Vakarų Lietuvos tėvų forumas

Sąjunga „Vardan šeimos“

Lietuvos žmogaus teisių asociacija 

VŠĮ „Šeimos institutas“ 

VšĮ Pilietinės demokratijos institutas 

Pasaulinės gydytojų federacijos “Už žmogaus gyvybę” Lietuvos asociacija

Viešoji įstaiga “Krikščioniškosios kultūros institutas” 

VŠĮ Šeimų centras „Būkime kartu” 

Ugdymo šeimoje asociacija 

Šiaulių vyskupijos šeimos centras 

Jaunimo sambūris Pro Patria

Pranešimą paskelbė: Violeta Vasiliauskienė, Nacionalinė šeimų ir tėvų asociacija

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą