Karantinas Lietuvos gyventojams atskleidė jų būsto ypatumus: išryškino ne tik namų privalumus, bet ir trūkumus. Didžiąją laiko dalį praleisdami namuose žmonės įvertino būsto plotą, jo išplanavimą ir funkcionalumą. Bendrovės „Homa“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta reprezentatyvi apklausa parodė, kad šios priežastys dalį visuomenės paskatino ieškoti naujo būsto.
Tyrimo duomenys rodo, kad dešimtadalį respondentų darbas iš namų paskatino keisti savo dabartinį būstą: 7 proc. apklaustųjų svarsto keisti būstą, bet niekur neskuba, 3 proc. teigia aktyviai ieškantys patinkančių variantų.
Beveik ketvirtadalis (23 proc.) šalies gyventojų darbo vietą įsirengė dabartiniame būste ir jo keisti neplanuoja. 40 proc. šalies gyventojų dirba ne namuose. Svarstantys keisti būstą, bet niekur neskubantys, dažniau teigė 26-35 m. respondentai, aukščiausio išsimokslinimo atstovai ir didesnes pajamas turintys apklaustieji.
Pasak „Homa“ vykdomosios direktorės Jurgitos Kveselaitės, NT vystytojai sulaukia vis daugiau pirkėjų, kurie aiškiai žino, kokio būsto jie nori.
„Itin sėslus gyvenimo būdas kiekvienam leido geriau suprasti ir įvertinti, koks būstas jiems yra patogus, geriausiai atitinkantis jame gyvensiančiųjų poreikius. Kiekvieno poreikiai skirtingi: vieni ieško didesnio, kiti – su patogiau išplanuotomis erdvėmis, dar kiti prestižines miesto vietas iškeičia į erdvesnius namus toliau nuo miesto centro arba atvirkščiai – iš periferijos keliasi į centrą“, – detalizuoja J. Kveselaitė.
Atsižvelgdami į paklausą sukruto ir NT vystytojai. „Vystydami savo projektus visų pirma galvojame apie juose gyvensiančius žmones, apmąstome techninius ir socialinius sprendinius, kad namai jiems būtų komfortiški, kad juose būtų galima kokybiškai gyventi. Itin svarbūs keli aspektai: patogi vieta su gerai išvystyta infrastruktūra, ramybė, nedidelis kaimynų kiekis, privatumas ir, be abejonės, – įkvepianti, žalia aplinka“, – atskleidžia J. Kveselaitė.
Pasak pašnekovės, tendencijas būsto rinkoje diktuoja pirkėjai. „Per pandemiją išaugo trijų kambarių butų paklausa, tad naujuose „Homa“ vystomų projektų etapuose dominuos būtent tokie butai. Jaučiame išaugusį klientų norą investuoti į šalia gamtos esantį nekilnojamąjį turtą, pernelyg nenutolstant nuo miesto ritmo. Projektuodami naujus projektus, jų išplanavimus, numatome ir erdves, kuriose gyventojai galės įsikurti savo darbo vietą. Papildomai investuojame ir į darbo vietos vizualizacijas“, – reziumuoja J. Kveselaitė.
Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service