Laisvalaikis

Maisto gaminimas ir socialiniai tinklai: kaip patrauklus turinys užkrečia jaunimą?

Maistas – neatsiejama gyvenimo dalis, tad nieko keisto, kad ši tema atsiduria pačiuose įvairiausiuose kanaluose. Puikiai perkamos receptų knygos, populiarumo viršūnėse sukasi kulinariniai šou, įvairūs triukai ir patarimai internetinėse svetainėse. Augant socialinių tinklų įtakai, vis daugiau dėmesio sulaukia ir su maistu dirbantys nuomonės formuotojai, kurių turiniui ypač neabejinga jaunoji auditorija.

Pasak tinklaraščio „Saulėta virtuvė” autorės Astos Černės, maistas socialiniuose tinkluose aktualus ir dėl estetinių, ir dėl praktinių priežasčių. „Gražūs, patraukliai atrodantys video leidžia į maisto ruošą pažvelgti šiek tiek kitaip, mažiau buitiškai. Taip gali prisijaukinti mintį, jog maisto ruoša gali būti ne tik rutina, bet ir maža kasdienė šventė,” – dalinasi tinklaraštininkė. Tai patvirtina ir statistika: pavyzdžiui, paskaičiuota, kad „Instagram” platformoje maisto influencerių įrašai sulaukia net 7.38% sekėjų įsitraukimo (kito turinio vidurkis – vos daugiau nei 4%).

Pandemijos iššūkiai ir įkvėpimai

Pandemija ir ilgi karantino mėnesiai apribojo galimybes lankytis pamėgtuose restoranuose, kavinėse, baruose – tai taip pat paskatino maisto turinio socialiniuose tinkluose bumą. Nemažai jaunų žmonių kulinariją atrado kaip naują pomėgį, kurį galima realizuoti neišeinant iš namų. 

„Lidl Lietuva“ Korporatyvių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta pastebi, kad socialiniai tinklai leidžia į maistą pasižiūrėti ne tik drąsiau, bet ir paprasčiau: „Ilgą laiką kulinarinis turinys buvo siejamas su profesionaliais šefais, kurie naudodavo specifinius virtuvės įrankius, išskirtinius maisto produktus, tad jų patiekalai ne visada atrodydavo lengvai atkartojami. Socialiniuose tinkluose savo maisto idėjomis gali dalintis kiekvienas ir iš tokių produktų, kurių yra ir artimiausioje parduotuvėje. Tai leidžia tiesiog namuose atrasti naujas maisto patirtis.”

Keičiasi ne tik receptai, bet ir požiūris į maistą

A. Černė priduria, kad pandemijos metu išpopuliarėjęs dalinimasis kulinariniais eksperimentais leidžia griauti nusistovėjusius stereotipus. „Pastaruoju metu vis daugiau žmonių socialiniuose tinkluose kalba arba savo transliuojamu turiniu atspindi pozityvios mitybos filosofiją. Maistas yra neskirstomas į gerą ar blogą, nyksta kraštutinumus garbinantys mitai, vertinamas balansas gyvenime ir lėkštėje”, – džiaugiasi „Lidl“ ambasadorė A. Černė. 

Taip pat ji atkreipia dėmesį, kad internete populiarūs, vadinamieji viral patiekalai yra itin lengvai pagaminami ir įkandami kone kiekvienam. „Tortilijos lankstukai, makaronai su keptu fetos sūriu ir pomidorais, pesto padaže kepti kiaušiniai, plaktos fetos užtepėlė, sourdough duona ir dar daugiau. Šie receptai yra paprasti, greiti, įdomūs, todėl patrauklūs daugeliui”, – sako tinklaraštininkė.

Maistas internete: ne tik skanu, bet dar greita ir gražu

A. Černės manymu, greitis bei paprastumas daro įtaką ir socialiniuose tinkluose pateikiamo turinio stiliui: „Kaskart vis įsitikinu, kad žmonėms aktualus greitas, paprastai vartojamas turinys. Kai kiekvienas žingsnis pateikiamas nuotraukomis ar trumpu video formatu, gaminimo eiga nepasimeta detaliuose aprašymuose – viskas akivaizdu iš pirmo žvilgsnio.”

Tačiau greta paprastumo socialiniuose tinkluose paprastai itin reikšmingą vaidmenį turi ir estetika. „Aš pati socialiniuose tinkluose vis dar ieškau gražių nuotraukų ir mielai skaitau ilgesnius aprašymus. Tai atsispindi ir mano pačios kuriamame turinyje, kuriame patrauklių nuotraukų kur kas daugiau nei turinio video formatu”, – sako A. Černė. 

Daugiau galimybių atskleisti skonius

„Lidl Lietuva“ Korporatyvių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas V. Lopeta pastebi, kad šios tendencijos leidžia ne tik tinklaraštininkams, bet ir įmonėms turinį socialiniuose tinkluose pateikti įvairiau bei įdomiau. 

„Anksčiau buvo natūralu prekes pristatyti kainų leidiniuose, spaudoje, televizijos reklamose ir pan. Dabar tai persikelia ir į socialinius tinklus, „Instagram” istorijas ar reels filmukus ir net nebūtinai su konkrečiu verslu susijusiose paskyrose. Tai leidžia auditorijai ne tik kūrybiškai pristatyti produktus, bet iškart paaiškinti, kaip ir kur juos galima naudoti. Vizualiai patrauklus ir visapusiškas socialinių tinklų įrašas gali tapti ir pramoginiu turiniu, kurį tiesiog malonu žiūrėti, ir savotišku gidu ar padrąsinimu išbandyti viską realiai savo virtuvėje”, – įžvalgomis dalinasi V. Lopeta.

Pranešimą paskelbė: Raminta Kėželytė, UAB „Bosanova”

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą