Logotipo kūrimo būdų yra ne vienas. Daug istorijų sklando internete apie logotipus, kurie buvo sukurti su Paint ar net Word programa, o dabar verti milijonų. Deja, istorijų apie nesėkmingus logotipų kūrimo bandymus kur kas mažiau – kas nori prisipažinti, kad išleido šimtus tūkstančių, nusamdė neprofesionalius dizainerius, kurie sumalė tokį š…, kad net gėda pasirodyti viešai.
Kaip gi iš tikrųjų kuriami logotipai? Viskas gana paprasta.
Namų darbai – logotipo strategija
Reklamos agentūros tikrai žino, kiek vargo yra su logotipais ir jų sugalvojimu. Visai komandai. Ne vien tik dizaineriui, kuris turi rasti geriausią vardiklį tarp kliento pageidavimų ir tikrųjų logotipo tikslų.
Pirmiausia, patys prekės ženklo savininkai turi nuspręsti, koks bus jų logotipas. Jie turi tiksliai žinoti – kokia auditorija dažniausiai matys logotipą. Taip pat reikia tiksliai žinoti, kur logotipas bus naudojamas – ant pakuočių ar tik internete ir ant kelių vizitinių kortelių? Toliau – logotipo žinutė. Ką logotipas sako apie prekės ženklą? Jis linksmas, gardus, patikimas, žaismingas, garbėtroška (tiksliau trokštantis dėmesio) ar tylus prisitaikėlis. Logotipų būna visokių. Todėl labai svarbu, kokias vertybes jis nori perduoti.
Visa tai turi būti surašyta ir patvirtinta ne tik reklamos profesionalų, bet ir pačių užsakovų. Tik tada gali prasidėti tikrasis logotipo kūrimas.
Pirminiai eskizai
Kai tampa aišku, kokia yra logotipo strategija, darbo imasi profesionalus dizaineris. Deja, pradedantieji dizaineriai profesionalaus logotipo padaryti dažniausiai negali. Priežastis paprasta – trūksta gyvenimiškos patirties. Profesionalus dizaineris ne tik peržiūri daugybę logotipų eskizų, bet ir stebi, kaip realybėje keičiasi logotipai, kokie sprendimai priimami laikui bėgant. Jaunas žmogus nebus matęs, kaip keitėsi Omnitel logotipas. Nežinote, kas čia toks? Tai pirmasis mobiliojo ryšio tiekėjas, dabar žinomas Telia vardu. Kai dizaineris stebi savo kolegų veiksmus ir rinkos reakciją, jis gali priimti tam tikrus sprendimus, kurie nepadarys gėdos vėliau.
Taigi, profesionalus dizaineris sukuria pirmuosius eskizus ir pateikia užsakovui. Tada įvyksta šiokia tokia šoko terapija…
Eskizo atranka
Šoko terapija pasireiškia tuo, kad užsakovas kartais ne iš karto pamato logotipo giluminę prasmę. Dėl to yra vertinami gauti eskizai, balsuojama kolektyve, renkamos nuomonės. Kartais pasitaiko, kad nė vienas eskizas netinka ir paprašoma sukurti dar. Atrenkami 1-3 eskizai, kurių elementai yra kažkuo patrauklūs ir įdomūs ir paprašoma… sudėti viską į vieną. Taip, ikonėlė iš vieno logotipo tada turi būti perdėta į kitą, o iš trečio paimta spalvinė gama. Taip atrenkamas variantas ,su kuriuo bus dirbama toliau.
Logotipo išpildymas
Kai pasirenkamas vienas eskizas, dizaineris turi jį išbaigti. Tai užtrunka, nes kartais net ir mažiausi elementai, tarpai tarp raidžių ir t.t. turi būti nudailinti. Po kelių dienų darbo, logotipas paruošiamas tvirtinimui.
Logotipo variacijos ir „brandbook“
Kai logotipas yra jau sukurtas, lieka sukurti keletą variantų. Pavyzdžiui, kaipo logotipas atrodys juodai-baltas, su Lietuvos vėliavos spalvomis (naudojamas per valstybines šventes), su Kalėdų senelio kepure, statmenas, apvaliame fone ir t.t.
Tie užsakovai, kurie į prekės ženklo naudojimą žiūri rimčiau, užsako „brandbooką“ – savotišką taisyklių rinkinį, kai logotipas turi būti naudojamas ant marškinėlių, vizitinių, lauko plakatų. Aišku su konkrečiomis vizualizacijomis. Toks taisyklių rinkinys labai padeda visiems kitiems dizaineriams, kurie vėliau dirbs su logotipu.
Logotipas išsaugomas keliais skirtingais formatais ir atiduodamas užsakovui. Viskas, lo0gotipo kūrimas baigtas.