• Technologijų naujienos

    „Google“ DI asistentas atsinaujino: ką gali „Gemini“ ir kuo jis pranašesnis už „ChatGPT“?

    „ChatGPT“ baigiant įsitvirtinti generatyvinio dirbtinio (DI) intelekto sinonimu, „Google“ į pažangiųjų asistentų lenktynes netikėtai grįžo su naujomis jėgomis. Vasarį paieškos milžinė savo įrankio pavadinimą pakeitė iš „Bard“ į „Gemini“ ir jį dar giliau integravo savo paslaugose. „Telia“ ekspertai atskleidžia, kokios naujovės slepiasi po pasikeitusia DI padėjėjo tapatybe ir kuo jis bus pranašesnis už savo konkurentus.  Bendrovės požiūris į „Gemini“ rodo, kad jai jis nėra tik vienas iš kelių dešimčių jos produktų. DI asistentu kiekvieną mėnesį jau naudojasi daugiau nei 300 milijonų vartotojų, o jų skaičių iki 2024 m. pabaigos tikimasi išauginti iki vieno milijardo. „Google“ vadovas yra ne kartą užsiminęs, kad DI robotai yra internetinės paieškos ateitis ir galiausiai pakeis…

  • Technologijų naujienos

    „Luminor Phone POS“ Lietuvoje jau išbandė daugiau nei 200 prekybininkų

    Gyventojams trokštant turėti kuo daugiau galimybių atsiskaityti mokėjimo kortele, pernai rudenį bankas „Luminor“ pasiūlė prekybininkams šiuolaikišką sprendimą – elektroninių kortelių skaitytuvus išmaniajame telefone. Per tris mėnesius šiuo sprendimu pradėjo naudotis daugiau nei 200 prekybininkų Lietuvoje. Apie jo privalumus ir naudojimo sąlygas pasakoja ekspertai ir prekybininkai. „Luminor Phone POS“ sprendimą bankas pritaikė atsižvelgdamas į tai, kad yra daug verslų, kuriems nebūtinas tradicinis kortelių skaitytuvas, o reikia paprastesnio sprendimo. „Pavyzdžiui, nemažai verslininkų prekiauja įvairiuose sezoniniuose renginiuose, mugėse, turguose. Taip pat „Luminor Phone POS“ gali tikti ir nedidelei šeimos kavinei ar net didmeninei parduotuvei, kur kortelėmis atsiskaitančių klientų srautas nedidelis. Sprendimas patogus ir individualią veiklą vykdantiems asmenims, pavyzdžiui, grožio paslaugų tiekėjams. Nuo rudens…

  • Technologijų naujienos

    Kaip SEO paslaugos teigiamai veikia verslą ir jo žinomumą?

    Kiekvienam verslui norisi klestėti, bet vien noro neužtenka. Siekiant sėkmės internete vienas iš įrankių yra SEO (angl. Search engine optimization). Tai paslaugos, kurios skirtos optimizuoti svetainės turinį, struktūrą ir technines savybes, kad ji būtų aukštesnėse paieškos sistemų rezultatų pozicijose. Tai svarbu dėl kelių priežasčių. Didinamas internetinis matomumas. Gerai optimizuota svetainė pasiekia aukštesnius reitingus paieškos sistemose, dėl ko ji tampa lengviau pastebima potencialiems klientams. Tai didina srautą į svetainę ir padidina verslo žinomumą internete. Tikslinių lankytojų pritraukimas. Naudojant SEO strategijas, galima pritraukti tikslinius lankytojus, kurie ieško būtent to, ką siūlo jūsų verslas. Tai reiškia didesnę galimybę konvertuoti lankytojus į klientus ir pardavimus. Ilgalaikis rezultatas. Gerai atliktas SEO darbas gali suteikti ilgalaikį…

  • Technologijų naujienos

    Netikrus profilius dirbtinis intelektas „kepa“ milijardais: 5 žingsniai, kaip juos atpažinti socialiniuose tinkluose

    Praėjusią savaitę technologijų gigantai, įskaitant „Microsoft“, „Meta“, „Google“, „Amazon“, „X“, „OpenAI“ ir „TikTok“ paskelbė susitarimą, kuriuo siekiama sumažinti riziką, kad dirbtinis intelektas sutrikdys šių metų rinkimus JAV. Susitarimu siekiama pažaboti dirbtinio intelekto sukurtas nuotraukas, vaizdo ar garso įrašus, kurie gali suklaidinti rinkėjus apie kandidatus ar balsavimo procesą. Visgi, kol kas didele problema išlieka ir milijardai socialinius tinklus užplūdusių dirbtinio intelekto sukurtų netikrų socialinių tinklų profilių. Kaip rodo „Facebook“ statistika, kasmet tokių profilių pašalinama net keli milijardai, o šios problemos niekaip nepavyksta pažaboti ir visiems kitiems socialiniams tinklams. „Telia“ Skaitmeninės pažangos centro ekspertai pateikia penkis žingsnius, kaip atpažinti netikras paskyras ir nuo jų nenukentėti.  „Facebook“ ir „Instagram“ valdanti „Meta“ jau ne…

  • Technologijų naujienos

    „Evergrowth“ pritraukė 2,2 mln. USD: kuria dirbtiniu intelektu grįstą B2B pardavimų verslui platformą

    Viena didžiausių pirminių investicijų į startuolius Baltijos šalių istorijoje Lietuvoje įkurtas startuolis „Evergrowth“  dirbtiniu intelektu (DI) grįstos individualizuotų pardavimų strategijų verslui (B2B) platformos plėtrai pritraukė 2,2 mln. JAV dolerių – vieną didžiausių pirminių investicijų startuoliams (pre-seed) Baltijos šalyse. Užsitikrinusi finansavimą, „Evergrowth“ iš pagrindų pertvarkė savo verslo modelį – visiškai atsisakė įprastinių B2B pardavimo konsultacijų  ir jas pakeitė automatizuota dirbtiniu intelektu (DI) grįsta platforma, skirta įmonių pardavimų ir rinkodaros profesionalų komandoms. Pirmiausiai į JAV rinką nusitaikiusios „Evergrowth“ su klientais sudarytų sutarčių metinė apyvarta per pirmuosius tris mėnesius nuo platformos starto jau pasiekė 300 tūkst. JAV dolerių. Įžvalgos įmonių pardavimų ir rinkodaros komandoms – vos per kelias minutes „Evergrowth“ yra dirbtiniu intelektu…

  • Technologijų naujienos

    „Fintech Day“ konferencija: dirbtinis intelektas, tvarus investavimas ir pokyčiai finansų srityje

    Dirbtinis intelektas, tvarus investavimas ir neišvengiami pokyčiai finansų srityje – trys temos, kurioms skirta daugiausiai dėmesio šių metų „Fintech Day“ konferencijoje. Trečius metus iš eilės vykstantis didžiausias Baltijos šalyse finansinių technologijų („fintech“) sektoriui skirtas renginys pritraukė rekordiškai daug – beveik 700 – dalyvių iš Lietuvos ir kitų Europos šalių, rašoma „Rockit“ pranešime žiniasklaidai. „Pokyčiai šiuolaikiniame technologijų pasaulyje – neišvengiami, ir juos didžiąja dalimi skatina dirbtinis intelektas bei požiūris į tvarumą. Tai atsispindi ir Lietuvos „fintech“ ekosistemoje: ji jau įrodė savo vertę, todėl dabar atėjo eilė imtis lyderystės ir kartu kurti dar patrauklesnį šalies įvaizdį tarptautinėse rinkose“, – teigia „Rockit“ vadovė Lina Žemaitytė-Kirkman. Trečius metus iš eilės vykęs renginys pritraukė dalyvius…

  • Technologijų naujienos

    Kibernetinės atakos: kaip joms pasiruošti turėtų verslai?

    Komentuoja advokatų kontoros „Sorainen“ ekspertė Indrė Pelėdaitė ir teisininkas Dominykas Kulakas   Naujienų portalų antraštės skelbia pranešimus apie Lietuvoje vykstančius kibernetinius incidentus. Neseniai paskelbta, kad „Telegram“ tinkle buvo paviešinta apie 1,5 tūkst. „Rimi“, „IKI“ ir „Senukų“ prekybos centro klientų duomenų, kurie buvo naudojami bandant prisijungti prie šių prekybos tinklų vartotojų paskyrų. Prekybos centrai patvirtino, kad informacija nutekinta iš jų duomenų bazių, buvo imtasi atitinkamų saugumo priemonių situacijai suvaldyti ir žalai mažinti, pradėtas vidinis tyrimas. Įdomu tai, kad IBM Corporation duomenimis (Cost of a Data Breach Report 2023, IBM Security), vieno asmens duomenų pažeidimo kaina pasaulyje vidutiniškai siekia 165 JAV dolerius (apie 152 eurus). Atitinkamai, hipotetiškai skaičiuojant anksčiau minėtų prekybos centrų…

  • Technologijų naujienos

    Dėl „Bitės“ klaidinančios informacijos reklamoje – skundas Vartotojų teisių apsaugai

    Mobiliojo ryšio operatoriui „Bitei“ skelbiantis 5G spartos nugalėtojais, „Telia“ kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl klaidinančios ir neleidžiamos „Bitė Lietuva“ reklamos. „Telia“ vadovės Giedrės Kaminskaitės-Salters teigimu „Bitė“ manipuliuoja Ryšių reguliavimo tarnybos skelbiamais duomenims ir nuslepia nuo vartotojų esminę informaciją, taip sudarydama vartotojams klaidingą įspūdį apie tariamą 5G ryšio greitaveikos pranašumą. „Konkurencija yra sveikintinas dalykas, tačiau tik tada, kai priešininkai elgiasi garbingai. Investavome į Lietuvos naujos kartos ryšį daugiau nei 100 mln. eurų, tad jaučiame pareigą kovoti su rinkos dalyvių gudravimais ir technologijas pateikti kuo suprantamiau. Stengiamės, kad vartotojai gerai suvoktų 5G spartą, aprėptį bei kitus parametrus ir nepatektų į apgaulingą situaciją“, – teigia G. Kaminskaitė-Salters. Ne visas 5G…

  • Technologijų naujienos

    Ruošiamasi išjungti 3G: RRT pataria, į ką atkreipti dėmesį renkantis telefoną

    Europos mobiliojo ryšio operatoriai palaipsniui išjungia senas ryšio technologijas, o atsilaisvinusius radijo dažnius panaudoja efektyvesnėms naujos kartos technologijoms. Šie procesai jau yra prasidėję ir Lietuvoje. 2022 metų pabaigoje „Telia Lietuva“ išjungė paskutines 3G (UMTS) bazines stotis, primena Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) ekspertai. „Atsilaisvinusius išteklius galima panaudoti 4G (LTE) ar 5G-NR technologijoms, kurios užtikrina geresnes paslaugas ir našesnį tinklo veikimą, prisideda prie inovatyvių sprendimų“, – sako dr. Ričardas Budavičius, RRT Elektroninių ryšių išteklių valdymo grupė vyriausiasis patarėjas. Jis taip pat pabrėžia, kad 3G stočių išjungimas yra neišvengiamas, dėl to vartotojai turėtų pasirūpinti keliais svarbiais dalykais. Pasitikrinti telefonus Dauguma prie mobiliojo tinklo prisijungiančių telefonų, modemų, planšečių ar pan. įrenginių palaiko 4G ar…

  • Technologijų naujienos

    LG skelbia 2023 metų finansinius rezultatus

    „LG Electronics Inc.“ (LG) paskelbė 2023 metų finansinius rezultatus: konsoliduotos pajamos siekė 84,2 trilijono Pietų Korėjos vonų (KRW) (58,2 mlrd. EUR pagal Europos Centrinio Banko ketvirčio vidutinį valiutos kursą), o veiklos pelnas – 3,55 trilijono KRW (2,45 mlrd. EUR). Jau trečius metus iš eilės gaunamos rekordinės metinės pajamos. Veiklos pelnas taip pat yra solidus ir artėja prie ankstesnio laikotarpio lygio, kai paklausa buvo nedidelė. Nepaisant sudėtingų išorės veiksnių kaip sulėtėjusi ekonomika ir sumažėjusi paklausa, LG verslas – pagrindinis buitinės technikos ir transporto priemonių komponentų, kuris sparčiai plečiasi, – pasižymėjo nepaprastu atsparumu ir nuosekliai augo aštuonerius metus iš eilės. Bendros šių įmonių pajamos praėjusiais metais viršijo 40 trilijonų KRW (27,6 mlrd. EUR),…