Klaipėdos regione STEAM ugdymas kur kas lengviau gali būti pritaikytas ne tik bendrojo ugdymo mokyklose, bet ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Šį mėnesį duris atvėrusioje Klaipėdos universiteto (KU) Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto (SHMF) Pedagogikos katedros EDUTECH STEAM laboratorijoje gausu naujausių edukacinių technologijų bei STEAM mokymo priemonių, skirtų ankstyvajam ir pradiniam ugdymui. Katedros mokslininkai atliko įvairius edukacinių technologijų tyrimus, o jų rezultatai leidžia atrinkti šiandien ugdymo įstaigų veiksmingiausiai naudojamas ir aktualiausias edukacines technologijas bei priemones.
„Kodėl EDUTECH STEAM? Todėl, kad atrinktas ir laboratorijoje esančias technologijas suprantame ne kaip savaiminį gėrį, lengvinantį darbą mokytojui, mokiniui, mokyklos administracijai, o kaip inovatyvaus bei integruoto ugdymo įrankius. STEAM ugdymui yra labai svarbios priemonės ir įranga, kad tai taptų įprasta ir kasdienė mokymosi praktika ir aplinka. Džiugu, kad plečiamas STEAM metodinių centrų tinklas, tačiau to nepakanka. Norint, kad STEAM mokymosi praktika greičiau pasiektų ugdymo įstaigas, reikia ir pedagogiškai pagrįstų edukacinių technologijų naudojimo sprendimų“,– sako KU SHMF Pedagogikos katedros docentė, socialinių mokslų (edukologijos) daktarė Gražina Šmitienė.
EDUTECH STEAM laboratorija vadovaujasi „Gyvosios laboratorijos“ (angl. „Living Lab“) koncepcija, t. y., į naudotojus orientuotos atviros inovacijų ekosistemos metodu. Kai mokslinių tyrimų ir inovacijų procesas integruojamas į realias bendruomenes, jų aplinkas.
EDUTECH STEAM laboratorijos veiklomis siekiama padėti mokytojams, tyrėjams ir įmonėms: veiksmingai naudoti bei kurti pažangiausius mokymo(si) įrankius, analizuoti sukauptą patirtį edukacinių technologijų bei STEAM ugdymo srityse, skatinti įrodymais pagrįstų švietimo ir ugdymo naujovių plėtrą, vystyti STEAM ugdymo ekosistemą Vakarų Lietuvos regione.
Laboratorijoje sukaupti edukacinių technologijų bei STEAM priemonių rinkiniai:
LEGO edukacinės priemonės. Laboratorijoje yra įvairių LEGO rinkinių, pritaikytų tiek patiems mažiausiems 2-3 metų vaikams, tiek 5-6 klasių mokiniams. LEGO rinkiniai skatina ankstyvąjį inžinerinį suvokimą, programavimo įgūdžių lavinimą, vaikai susipažįsta su visa LEGO koncepcija.
VEX robotika. VEX robotika taip pat skirta nuo4-mečių ir 6 klasės mokinių. Mokytojams siūlomi įvairūs edukaciniai technologiniai sprendimai, kaip atitinkamo amžiaus vaikus mokyti ankstyvosios robotikos, inžinerijos, pateikiami veiklų scenarijai. Siūlomi scenarijai pritaikyti konkrečiai ugdymo programoms.
Virtualios realybės technologijos (virtualios realybės akiniai „REDBOX“ ir 360 laipsnių filmuojanti kamera „ExpeditionsPro“). Šios priemonės leidžia tyrinėti 3D objektus virtualioje realybėje. Galima kurti virtualiai realybei tinkančius pamokų scenarijus.
3D spausdintuvas. Jo pagalba maketus gali kurti ir pradinių klasių mokiniai, pasitelkdami pačias lengviausias programavimo kalbas.
„EDUTECH STEAM laboratorija ir joje vykdomos veiklos prisijungia prie STEAM ugdymo ekosistemos kūrimo Klaipėdos universitete. Bendradarbiaujant su mokslo, studijų ir verslo institucijomis planuojame tyrinėti, kurti bei plėtoti inovatyvius technologinius sprendimus ir metodikas, leisiančias kokybiškai tobulinti mokymą ir mokymąsi visuose švietimo lygmenyse – nuo ikimokyklinio iki aukštojo mokslo ir mokymosi visą gyvenimą“, – teigia doc. dr. G. Šmitienė.
EDUTECH STEAM laboratorija: EDUTECH STEAM laboratorija | Klaipėdos universitetas
Pranešimą paskelbė: Gabrielė Razia, Klaipėdos universitetas