Technologijų naujienos

Eksportas – veiksminga patekimo į naują užsienio rinką strategija

Importo ir eksporto istorija siekia Romos imperijos laikus, kai Europos ir Azijos prekybininkai importuodavo ir eksportuodavo prekes į Euraziją. Prekyba Šilko keliu klestėjo XIII-XIV a. Karavanai su Kinijos ir Indijos prekėmis keliaudavo per dykumą į Konstantinopolį ir Aleksandriją. Iš ten Italijos laivai gabeno prekes į Europos uostus.

Ištisus šimtmečius importuojant ir eksportuojant prekes dažnai dalyvaudavo tarpininkai, iš dalies dėl didelių atstumų ir skirtingų vietos kalbų, kuriomis buvo kalbama. Ne išimtis buvo ir 1400 m. prekyba prieskoniais. Prieskoniai buvo labai paklausūs, nes europiečiai neturėjo šaldymui skirtos įrangos, todėl mėsą reikėjo konservuoti naudojant didelius kiekius druskos arba rizikuoti valgyti pusiau supuvusią mėsą. Prieskoniai maskuodavo prastą mėsos skonį. Europiečiai prieskonius taip pat naudojo kaip vaistus.

Europos prieskonių paklausa paskatino prekybą prieskoniais. Bėda ta, kad prieskonių buvo sunku gauti, nes jie augo džiunglėse, esančiose ypatingai toli nuo Europos. Kelionė sausuma į prieskoniais turtingus kraštus buvo sunki, o pakeliui reikėjo daugybės tarpininkų. Kiekvienas tarpininkas imdavo mokestį ir taip kiekviename etape pakeldavo prieskonių kainą. Kelionės pabaigoje prieskonių kaina išaugdavo 1000 procentų.

Eksportas ir importas – kas tai?

Eksportas apibrėžiamas kaip produktų ir paslaugų, kurie yra gauti arba pagaminti kilmės šalyje, pardavimas užsienio šalyse. Importas yra atvirkštinė eksporto pusė. Importas – tai prekių ir paslaugų pirkimas iš užsienio šalių ir jų atgabenimas į savo šalį.

Eksportas yra veiksminga įėjimo į rinką strategija įmonėms, kurios dar tik pradeda žengti į naują užsienio rinką. Palyginti su kitomis strategijomis, tai pigus ir mažai rizikingas pasirinkimas. Dėl tų pačių priežasčių eksportas yra gera strategija mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios negali arba nenori skirti didelių finansinių investicijų į tarptautinę rinką.

Įmonės gali parduoti prekes užsienio šalyje per vietinį platintoją arba per savo pardavėjus. Daugelis vyriausybinių eksporto ir prekybos institucijų gali padėti bendrovėms rasti vietinį platintoją. Be to, vis dažniau internete užsienio bendrovės gali nesunkiai surasti vietos platintojus ir sudaryti komercinius sandorius.

Platintojai yra eksporto tarpininkai, kurie atstovauja įmonei užsienio rinkoje. Dažnai platintojai atstovauja daugeliui bendrovių, veikia kaip bendrovės „veidas“ toje šalyje, parduoda gaminius, aptarnauja klientus ir priima mokėjimus. Daugeliu atvejų platintojai įgyja nuosavybės teisę į prekes ir vėliau jas perparduoda. Bendrovės naudojasi platintojų paslaugomis, nes platintojai išmano vietos rinką ir yra ekonomiškai efektyvus būdas patekti į užsienio rinką.

Vis dėlto, naudojant platintojus eksportui, gali kilti savų sunkumų. Pavyzdžiui, kai kurios įmonės pastebi, kad jei turi atskirą pardavėją, kuris dažnai keliauja į užsienio šalį, tikėtina, kad parduos daugiau nei pasikliaudamos tik platintoju. Dažnai taip nutinka todėl, kad platintojai parduoda ne vienos bendrovės produktus, o kartais net ir konkuruojančius tarpusavyje. Užtikrinti, kad platintojas pirmenybę teiktų vienos įmonės gaminiui, o ne kitam, gali būti labai sudėtinga.

Tokiose šalyse, kaip Kinija, kai kurios įmonės pastebi, kad kultūriniu požiūriu Kinijos vartotojai gali būti labiau linkę pirkti produktą iš užsienio įmonės nei iš vietinio platintojo, ypač jei tai sudėtingas, aukštųjų technologijų produktas. Trumpiau tariant, kinai labiau linkę tikėti, kad užsienio pardavėjas geriau išmano siūlomą produktą.

Kodėl įmonės eksportuoja?

Įmonės eksportuoja, nes tai yra lengviausias būdas dalyvauti pasaulinėje prekyboje, tai yra pigesnė investicija nei kitos patekimo į rinką strategijos, be to, prireikus daug lengviau tiesiog nutraukti eksportą nei atsiriboti nuo kitų patekimo į rinką būdų.

Prekių eksportą galima reikšmingai palengvinti naudojantis muitinės tarpininkų teikiamomis paslaugomis, kurių pagalba užtikrinama sklandi eksporto procedūra. Kuomet prekės yra išgabenamos iš Europos Sąjungos muitų teritorijos į trečiąsias šalis arba išgabenamos į specialiąsias fiskalines teritorijas, yra vykdoma eksporto procedūra. Tai reiškia, kad iš Lietuvos ir ES išvežant prekes, kontroliuojančiai muitinės įstaigai privalu pateikti eksporto dokumentų ringinį arba kitaip dar vadinamą eksporto deklaraciją.

Visų dokumentų kvalifikuotu paruošimu ir įforminimu gali pasirūpinti muitinės tarpininkai. Plačiau apie tai galima skaityti oficialioje muitinės tarpininkų svetainėje https://deklarantai.lt. Kadangi pastarųjų paslaugų atveju visu tuo pasirūpina muitinės tarpininkai, prekes eksportuojančiai įmonei nebereikia samdyti papildomo personalo, eikvoti laiko ir skirti daug papildomų pastangų. Taigi, galiausiai prekių eksportas įmonei suteikia galimybę greitai patekti į naujas užsienio šalių rinkas.

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą