Pasaulinė Žemės diena primena, kad kiekvienas iš mūsų yra atsakingas už gyvosios planetos būklę. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenys rodo, kad didelis pasirinkimas pirkėjams atveria galimybes labiau tausoti savo aplinką. Ekologiškos namų ūkio valymo priemonės, ekologiški skalbikliai ir indaplovių plovikliai vis dažniau atsiduria pirkėjų krepšeliuose. Daugiau pirkėjų dėmesio sulaukia ir ekologiški maisto produktai, užauginti ar pagaminti tausojant aplinką.
„Pastaraisiais metais visame pasaulyje išryškėjo tendencija, kad prekių pasirinkimą lemia ne vien gera kaina ir kokybė. Pirkėjams vis svarbesnė tampa produktų kilmė, poveikis aplinkai, gamintojo vertybės. Lietuva – ne išimtis. Pirkėjai „Maxima“ parduotuves renkasi ir dėl palankių kainų, ir dėl produktų įvairovės – lentynose jie randa platų ekologiškų produktų asortimentą“, – sako „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.
Prekybos tinklo duomenimis, nuosekliai auga ekologiškų namų ūkio valymo priemonių paklausa: 2016 metais šios kategorijos prekių parduota 17 procentų daugiau negu 2015 metais, o 2017 metais – 17 procentų daugiau negu 2016 metais.
Auganti indaplovių tablečių, kapsulių, gelio ir priežiūros priemonių paklausa rodo, kad Lietuvos gyventojai vis dažniau naudoja indaploves, taip palengvindami buities rūpesčius. Kartu „Maximos“ pirkėjai stengiasi būti draugiški aplinkai, nes, pavyzdžiui, vien ekologiškų indaplovių ploviklių pardavimai pernai buvo 13 procentų didesni negu 2016 metais.
Be to, prekybos tinklas fiksavo įspūdingus atskirų produktų pardavimų šuolius. Pavyzdžiui, ekologiško langų valiklio „Frosch“ (500 ml talpoje) pernai buvo parduota 47 procentais daugiau, o to paties gamintojo valiklis, skirtas dušui ir voniai pernai buvo 34 procentais paklausesnis negu užpernai. Tai rodo, kad rūpindamiesi namų švara gyventojai atsakingai renkasi priemones ir gerai apgalvoja poveikį aplinkai.
„Kuo didesnė pasirinkimo laisvė – tuo geresnės sąlygos rūšiuoti atliekas ir puoselėti aplinką. Vien šiukšlių maišų, kurie suyra greičiau ir visiškai, pardavimai pernai buvo kone pusantro karto didesni negu 2016 metais. Šių maišų paklausa neslopo per pirmuosius du šių metų mėnesius, o kovo pabaigoje ir balandį turėtų šoktelėti, nes balandis – švaros mėnuo: žmonės intensyviai tvarko aplinką, gražina viešąsias erdves“, – teigia V. Drulienė ir pastebi, kad prekybininkai ir vartotojai Lietuvoje visiškai prisitaikė prie Europos Sąjungos reikalavimų – per penkerius metus visiškai atsisakė kaitrinių elektros lempučių.
Kur kas mažiau energijos sunaudojančių ir ilgiau tarnaujančių LED lempučių pardavimai „Maximos“ parduotuvėse stabiliai kopia į viršų: 2016 metais paaugo beveik 40 procentų, o 2017 metais – dar 55 procentais. Šių metų sausio ir vasario mėnesių duomenys leidžia prognozuoti, kad šiemet „Maximos“ klientai gali įsigyti pusantro karto daugiau LED lempučių negu pernai – skaičius turėtų viršyti 400 tūkstančių.
„Maximos“ komercijos vadovė V. Drulienė teigia, kad pirkėjų aktyvumas jaučiamas ir maisto produktų pardavimų srityje. „Kartu su savo tiekėjais aktyviai tiriame rinką ir pirkėjų poreikius. Todėl mūsų lentynose lankytojai visada gali rasti naujienų. O pardavimai rodo, kad žmonės pastebi ekologiškų ir sveikų produktų pasiūlymus. Pavyzdžiui, ekologiškų česnakų pardavimai pernai išaugo 5 kartus, ekologiškų kiaušinių – daugiau negu 3 kartus, ekologiškų avižinių dribsnių – 2,5 karto“, – konstatuoja V. Drulienė.
Pasak jos, populiariu pasirinkimu tapo ir ekologiški pomidorai, jogurtai, migdolų riešutai, burokėliai, morkos bei marinuoti pievagrybiai. Tiekėjai ir gamintojai užtikrina, kad ekologiški produktai yra sertifikuoti ir užauginti, pagaminti pagal aiškiai nustatytus standartus.
Turėdami pasirinkimo laisvę lietuviško prekybos tinklo klientai gali lengviau įgyvendinti sveikos gyvensenos principus, kasdien kurdami harmoningą santykį su aplinka.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia 245 „Maximos“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė : Rūta Pastarnokienė, Fabula Hill+Knowlton Strategies