Studijos - Karjera

Edukacinis projektas „Sumanaus moksleivio akademija“: unikalus turinys ir 2 tūkstančiai dalyvių iš visos šalies

Tarp šalies aukštųjų mokyklų kaip išsiskirianti ypač aktyviu bendradarbiavimu su savo absolventais bene dažniausiai minima Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija (VDU ŽŪA), regis, sėkmingai kopia į dar vieną lyderystės poziciją bendradarbiaudama su šalies bendrojo ugdymo įstaigomis. VDU ŽŪA vystomo edukacinio projekto „Sumanaus moksleivio akademija“ sėkmė šiais mokslo metais buvo rekordinė – joje mokėsi 1855 moksleiviai, kurių veiklas koordinavo 110 mokytojų ir ugdymo įstaigų administracijos darbuotojų.

Projekte – bendrojo lavinimo ir aukštojo mokslo sinergija

„Sumanaus moksleivio akademija“ – tai projektas, skirtas 9-12 klasių moksleivių pasirinktos mokslų krypties kūrybiško mąstymo bei praktinių įgūdžių lavinimui. Moksleiviams paskaitas skaito bei žiniomis dalijasi VDU ŽŪA dėstytojai – savo sričių ekspertai. Šiais mokslo metais „Sumanaus moksleivio akademijos“  nariai turėjo galimybę rinktis iš keturių mokymosi krypčių – verslumo, inžinerijos, gamtos mokslų bei ekologijos. Projekto koordinatorės, VDU ŽŪA marketingo vadybininkės Dėjos Bubinaitės teigimu, „Sumanaus moksleivio akademijos“ aprėpties žemėlapyje šiandien yra visa Lietuva nuo Šalčininkų, Utenos, Šilalės iki Skuodo – 75 klasės iš daugiau kaip 40-ties šalies gimnazijų ir progimnazijų. Vien į baigiamąjį renginį, vykusį VDU ŽŪA, kurio metu įteikti projekto baigimo pažymėjimai, atvyko apie pusė tūkstančio projekto dalyvių, užpildžiusių VDU ŽŪA Iškilmių salę.

Sveikindama „mažuosius absolventus“ VDU ŽŪA kanclerė prof. dr. Astrida Miceikienė ragino moksleivius nesiliauti svajoti tapti dar geresniais žmonėmis ir piliečiais bei būti drąsiems renkantis profesiją ir priimant sprendimus. „Svarbiausia, būkite sumanūs, nes tik sumanumas veda mus visus į priekį“, – teigė prof. dr. A. Miceikienė.

„Akivaizdu, kad „Sumanaus moksleivio akademiją“ yra pasirinkę smalsiausi ir sumaniausi Lietuvos moksleiviai. Būtent šios savybės ugdo ateities kūrėjus, gebėsiančius priimti kūrybingus ir drąsius sprendimus“, – išlaikyti pasirinktą teisingą kryptį jaunuolius ragino VDU studijų prorektorė dr. Simona Pilkienė.

Komentuodama „Sumanaus moksleivio akademijos“ tikslus dr. S. Pilkienė pastebi, kad projektas yra unikalus ir dalyvių gausa, ir temų  turinio įvairove. Svarbiausia – projektas aprėpia atokiausius šalies regionus, suteikdamas puikios patirties vaikams bei mokytojams.

Pasak VDU studijų prorektorės, „Sumanaus moksleivio akademija“ remiasi tarpdisciplininio ugdymo modeliu, kuomet išeinama iš bendrojo lavinimo programos ir vieno konkretaus dalyko ribų. Universitetinėje erdvėje įprastą mokslo dalyką, žinomą iš vadovėlio, vaikas pamato visiškai kitam lygmenyje – tiriamą, komercializuojamą. Svarbu tai, kad projektas buria ir tarpdisciplinines pedagogų komandas.

„Labai džiaugsimės, jei šie vaikai pasirinks studijas VDU, tačiau pagrindinė projekto esmė – indėlis į visos mūsų visuomenės švietimą. Dauguma universitetų šiandien supranta, kad riba tarp aukštojo mokslo ir bendrojo lavinimo po truputį nyksta ir visiems drauge reikia siekti sinergijos ugdant jaunąją kartą. „Sumanaus moksleivio akademija“ suteikia mokytojams galimybę praturtinti jų dėstomo dalyko turinį kooperuojantis su universiteto ekspertais. Be to, projektas buria skirtingų regionų, skirtingų dalykų mokytojus. Tai skatina veikti STEAM principu – drauge rengiant užduotis stiprinti gamtamokslinį, technologinį, inžinerinį, kūrybinį ir matematinį ugdymą“, – teigia S. Pilkienė.

Projekto uždarymo renginyje – aktualūs pranešimai ir mokytojų pažadas kitąmet sugrįžti su dar didesniu būriu moksleivių

Po sveikinimo kalbų gausus Iškilmių salėje susirinkusių moksleivių ir mokytojų būrys sėmėsi žinių apie vis daugiau aktualumo įgaunančias socialines emocines kompetencijas klausantis VDU Socialinių mokslų fakulteto dekanės, Psichologijos katedros docentės dr. Aurelijos Stelmokienės pranešimo „Socialinės emocinės kompetencijos šiuolaikinio moksleivio gyvenime“, po kurio sekė ir aktyvi klausimų-atsakymų sesija.

VšĮ Baltijos darnios bioekonomikos plėtros agentūros direktorius, bioekonomikos ekspertas Mindaugas Maciulevičius pranešime „Agrosektoriaus ateitis „veža“ moksleivius ir mokytojus supažindino su nuolat modernėjančiu agrosektoriumi, kuris yra gyvybiškai svarbus kiekvienam mūsų ir moksleiviams gali pasiūlyti platų galimybių spektrą bei inovatyvumu grįstą profesinį kelią. Savo auklėtinius į VDU ŽŪA atlydėjusi Alytaus Jotvingių gimnazijos mokytoja Rasa Zubrickienė pasakoja organizatorių pasiūlymo prisijungti prie „Sumanaus moksleivio akademijos“ sulaukusi elektroniniu paštu ir nedvejojusi nė akimirkos. „Po ilgai trukusių suvaržymų dėl pandemijos norisi vaikams suteikti kuo daugiau naujų patirčių. Iš tiesų projektas yra puikus. Teminės paskaitos labai praturtino mano dėstomo biologijos dalyko pamokas. Su kolegėmis planuojame, kad kitais mokslo metais atvešime ne vieną, o kelias mūsų gimnazijos moksleivių klases“, – linkėdama projektui sėkmės kalba R. Zubrickienė, pastebėdama kad tuo metu, kai moksleiviams VDU ŽŪA vyko baigiamieji užsiėmimai, juos atlydėję pedagogai laiką taip pat praleido labai naudingai. Jie turėjo progą dalyvauti VDU Socialinių mokslų fakulteto Psichologijos katedros docento dr. Ryčio Pakrosnio paskaitoje-seminare „Kaip įveikti gyvenimo iššūkius ir nepalūžti“. Seminarą išklausę mokytojai išėjo su pozityviomis mintimis bei padrąsinimu ugdyti atsparumą ir rūpintis savimi, kad padidintume tikimybę įveikti gyvenimo iššūkius.

„Sumanaus moksleivio akademija“ – perspektyvių savarankiškų ateities darbo rinkos dalyvių ugdymui

Mokytojos R. Zubrickienės auklėtinių, Alytaus Jotvingių gimnazijos būsimųjų dešimtokų Luknės, Ugnės ir Dovydo tvirtinimu, „Sumanaus moksleivio akademija“ jiems ne tik suteikė naujų žinių, bet ir paskatino atsakingai galvoti bei planuoti ateitį, renkantis aktualius mokslo dalykus bei brandos egzaminus, kurių geri rezultatai bus reikalingi siekiant patekti į universitetą.

Projekto „Sumanaus moksleivio akademija“ viena sumanytojų, šiuo metu VDU ŽŪA Verslo ir socialinės partnerystės centro Socialinės partnerystės skyriaus vadovė dr. Aistė Čapienė pasakoja, kad šio projekto veikla prasidėjo 2016 m., siekiant sukurti tvarų ryšį su Lietuvos bendrojo ugdymo įstaigomis, ugdyti moksleivių verslumo kompetencijas formuojant savarankiškus ateities darbo rinkos dalyvius. Nutarta seminarų metu 30 proc. laiko skirti teoriniams, 70 proc. – praktiniams užsiėmimams, dirbant pagal iš anksto parengtas užduotis: taikydami tarptautinėje praktikoje pripažįstamus metodus jaunuoliai generuoja idėjas, analizuoja lyderių sėkmės istorijas, lavina viešojo kalbėjimo ir komandinio darbo įgūdžius.

Projekto baigimo pažymėjimai beveik 2 tūkstančiams moksleivių iš daugiau kaip 40-ies šalies ugdymo įstaigų

Sulaukus didelio mokyklų susidomėjimo 2018 m. „Sumanaus moksleivio akademijos“ programa buvo išplėsta ir jaunuoliai galėjo rinktis jau iš kelių skirtingų mokslo krypčių klasių: verslumo, inžinerijos ir gamtos mokslų. Projekto įgyvendinimo galimybės dar labiau išsiplėtė šalies bendrojo ugdymo įstaigose įdiegus išmaniąsias nuotolinio darbo technologijas.

2021-2022 mokslo metais projektą „Sumanaus moksleivio akademija“ sėkmingai baigė net 1855 moksleiviai. Projekto veiklose dalyvavo 75-ios klasės iš daugiau kaip 40-ies mokyklų. Gausiausias dalyvių būrys lankė Verslumo klasės užsiėmimus.  Šios krypties veiklas baigė 22 klasės, bemaž 600 moksleivių. Daug populiarumo sulaukė ir atliepiant šiandienos globalių aplinkosauginių problemų problematiką sukurta ekologijos klasė. Čia mokėsi daugiau kaip 500 moksleivių iš 22 Lietuvos ugdymo įstaigų. Gamtos mokslų klasė šiemet sulaukė bemaž 450 moksleivių iš 21 mokyklos dėmesio. Projekto baigimo pažymėjimai taip pat parengti daugiau kaip 300 moksleivių iš 10 ugdymo įstaigų, dalyvavusių Inžinerijos klasės veiklose.

Projektą „Sumanaus moksleivio akademija“ 2021-2022 m. baigė:

  • Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija
  • Alytaus Jotvingių gimnazija
  • Jonavos Senamiesčio gimnazija
  • Juodšilių „Šilo“ gimnazija
  • Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija
  • Kauno „Aušros“ gimnazija
  • Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo gimnazija
  • Kauno Jono Pauliaus II gimnazija
  • Kauno Maironio universitetinė gimnazija
  • Kauno rajono Ežerėlio pagrindinė mokykla
  • Kauno Santaros gimnazija
  • Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras
  • Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija
  • Kauno Veršvų gimnazija
  • Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazija
  • Kėdainių Atžalyno gimnazija
  • Kėdainių šviesioji gimnazija
  • Klaipėdos Žaliakalnio gimnazija
  • Kovo 11-osios gimnazija
  • Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazija
  • Molėtų gimnazija
  • Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazija
  • Panevėžio Minties gimnazija
  • Plungės Alsėdžių Stanislovo Narutavičiaus gimnazija
  • Radviliškio Lizdeikos gimnazija
  • Raseinių rajono Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija
  • Rokiškio rajono Obelių gimnazija
  • Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazija
  • Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazija
  • Šalčininkų rajono Butrimonių A. Krepštul gimnazija
  • Šalčininkų rajono Eišiškių Stanislovo Rapolionio gimnazija
  • Šiaulių Didžvario gimnazija
  • Šiaulių Salduvės progimnazija
  • Šilalės rajono Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija
  • Švenčionių rajono Ryto Pabradės gimnazija
  • Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazija
  • Trakų rajono Rūdiškių gimnazija
  • Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija
  • Utenos Adolfo Šapokos gimnazija
  • Vilniaus Adomo Mickevičiaus licėjus
  • Vilniaus miesto mokykla „Pažinimo medis“
  • Vytauto Didžiojo universiteto Ugnės Karvelis gimnazija

Pranešimą paskelbė: Ieva Šernienė, Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademija

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą