Sveikata

Cukrinio diabeto valdymas: kaip mūsų gyvensena paveikia cukraus lygį kraujyje

Cukrinio diabeto valdymas reikalauja žinių. Reikia suprasti, kas jūsų cukraus lygį kraujyje padidina, sumažina ir kaip kontroliuoti tokius veiksnius. Tačiau išlaikyti gydytojų rekomenduojamą cukraus lygį kraujyje nėra taip paprasta. Taip yra todėl, kad cukraus lygis kraujyje kinta dėl labai skirtingų priežasčių ir kartais tai vyksta visiškai netikėtai. Todėl jei cukrinis diabetas yra jūsų gyvenimo dalis, svarbu žinoti vienus iš pagrindinių veiksnių, kurie gali paveikti cukraus lygį.

Mityba

Sveika mityba yra sveikos gyvensenos pagrindas – nepaisant to, ar kalbame apie sveiką, ar cukriniu diabetu sergantį žmogų. Tačiau jei jūs sergate diabetu, jums privalu žinoti maisto produktus, kurie paveikia cukraus lygį kraujyje. Ir svarbu ne tik tai, ką jūs valgote, tačiau ir tai, kiek valgote bei kokius maisto produktus derinate.

  • Išmokite skaičiuoti angliavandenius ir pasirūpinkite tinkamomis maisto porcijomis.
  • Kiekvieną patiekalą optimaliai subalansuokite, pasirinkdami sveikus maisto produktus.
  • Derinkite savo mitybą su vartojamais vaistais.
  • Venkite saldintų gėrimų.

Sportas

Fizinis aktyvumas yra dar vienas svarbus cukrinio diabeto valdymo elementas. Kuomet žmogus sportuoja, jo raumenys naudoja cukrų (gliukozę) energijai išgauti. Reguliarus fizinis aktyvumas taip pat padeda žmogaus organizmui insuliną panaudoti kur kas veiksmingiau. Visa tai padeda lengviau sumažinti cukraus lygį kraujyje. Kuo sudėtingesnė treniruotė, tuo ilgiau truks šis efektas. Tačiau net ir pakankamai rami fizinė veikla, tokia kaip sodininkystė ar namų ruošos darbai, gali stabilizuoti cukraus lygį.

  • Pasitarkite su savo gydytoju dėl veiksmingiausio sporto plano, pasirenkant tinkamus pratimus.
  • Sudarykite treniruočių grafiką, kuris būtų suderintas su jūsų mityba ir vartojamais vaistais.
  • Išsiaiškinkite, koks cukraus lygis kraujyje yra tinkamas prieš pradedant treniruotę.
  • Cukraus lygį kraujyje tikrinkite prieš treniruotę, jos metu ir po treniruotės.
  • Sportuodami vartokite pakankamai vandens, apsisaugodami nuo dehidratacijos.
  • Būkite pasiruošę ir visuomet su savimi turėkite užkandžių ar gliukozės tablečių.
  • Cukrinio diabeto gydymo planą koreguokite atsižvelgdami į fizinę veiklą.

Vaistai

Insulinas ir kiti cukrinio diabeto atveju vartojami vaistai yra skirti sumažinti cukraus lygį kraujyje, kai vien sveikos mitybos ir sporto nepakanka. Tačiau vartojamų vaistų veiksmingumas priklauso nuo vartojimo laiko ir dozavimo. Vaistai, kurie yra vartojami dėl kitų priežasčių nei cukrinio diabeto gydymas, taip pat gali paveikti cukraus lygį kraujyje.

  • Insuliną laikykite tinkamoje ir saugioje vietoje.
  • Jei vartojami vaistai pernelyg sumažina cukraus lygį, informuokite savo gydytoją.
  • Atsakingai rinkitės naujus vaistus, išsiaiškindami ar jie nepaveiks cukraus lygio kraujyje.

Ligos

Kai žmogus serga, tuomet jo organizmas gamina su stresu susijusius hormonus, kurie padeda organizmui kovoti su liga, tačiau tokie hormonai gali padidinti cukraus lygį kraujyje. Suprastėjęs apetitas ir sumažėjęs fizinis aktyvumas taip pat gali apsunkinti cukrinio diabeto valdymą.

  • Su gydytojo pagalba iš anksto sudarykite planą, kuriuo vadovausitės sirgdami.
  • Nenustokite vartoti vaistų, kurie skirti cukriniam diabetui gydyti.
  • Nepamirškite savo mitybos plano.

Alkoholis

Kepenys įprastai išskiria saugomą cukrų tam, kad susidorotų su krentančiu cukraus lygiu kraujyje. Tačiau jei kepenys yra užimtos alkoholio skaidymu, cukraus lygio kraujyje gali nepavykti tinkamai sureguliuoti. Todėl alkoholis gali sumažinti cukraus lygį tiek iš karto po jo vartojimo, tiek ir 24 val. po to.

  • Apie alkoholio vartojimą turėtumėte pakalbėti su savo gydytoju.
  • Niekuomet alkoholio nevartokite tuščiu skrandžiu.
  • Jei vartojamas alkoholis, gėrimus būtina rinktis labai atsargiai.
  • Nepamirškite, kad alkoholyje taip pat yra kalorijų.
  • Prieš eidami miegoti būtinai patikrinkite savo cukraus lygį kraujyje.

Menstruacijos ir menopauzė

Savaitę prieš menstruacijas ir menstruacijų metu hormonų lygio pokyčiai gali labai reikšmingai paveikti ir cukraus lygį kraujyje.

  • Sekite savo cukraus lygį, kad galėtumėte prognozuoti pokyčius menstruacijų ciklo metu.
  • Atitinkamai koreguokite savo cukrinio diabeto gydymo planą.
  • Cukraus lygį kraujyje artėjant menopauzei ar menopauzės metu stebėkite gerokai dažniau.

Stresas

Jei jūs jaučiate stresą, hormonai, kuriuos jūsų organizmas išskiria reaguodamas į besitęsiantį stresą, gali padidinti cukraus lygį kraujyje. Tai gali neigiamai paveikti ir kasdienę cukrinio diabeto valdymui skirtą rutiną.

  • Cukraus lygį kraujyje bandykite susieti su jaučiamo streso lygiu.
  • Išmokite valdyti stresą ir stenkitės kaip įmanoma labiau jo vengti.
  • Ieškokite pagalbos, kuri padėtų jums lengviau suvaldyti stresą.

Kuo daugiau žinosite apie veiksnius, nulemiančius jūsų cukraus lygį kraujyje, tuo lengviau jums bus jį kontroliuoti. Tačiau jei jums tampa pernelyg sunku tai pasiekti patiems, kreipkitės į sveikatos priežiūros specialistus.

Parašykite komentarą