Žinomiausia Lietuvos farmacijos specialistų kalvė – Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Farmacijos fakultetas – investuoja į kūrybiškos, plačių gebėjimų farmacijos magistrų – vaistininkų pamainos ugdymą. Fakultete atidaroma nauja imitacinė mokomoji vaistinė.
Pasak LSMU Farmacijos fakulteto Vaistų technologijos ir socialinės farmacijos katedros vadovės, profesorės Jurgos Bernatonienės, nors fakulteto absolventų paklausa pavydėtina – per pirmąjį pusmetį įsidarbina net 95 proc. universiteto parengtų farmacijos magistrų – vis dėlto tobulinti specialistų rengimą ir įkurti imitacinę vaistinę nuspręsta įsiklausius į darbdavių pastabas.
„Nors mūsų studentų teorinės žinios puikios, jiems stigo tam tikrų praktinių įgūdžių – tarkime, gebėjimo konsultuoti apie vaistų sudėtį ir suderinamumą, gebėjimo bendrauti su pacientu. Įprastai studentai praktiką atlieka LSMU vaistinėje – tačiau dėl gamybinės veiklos galimybė praktikuotis šioje vaistinėje ribota.
Todėl padedami socialinių partnerių, įsirengėme naują, modernią imitacinę mokomąją vaistinę – joje visų kursų farmacijos studentai galės mokytis ir praktikuotis be apribojimų“, – pasakojo prof. J. Bernatonienė.
Pasak universiteto socialinio partnerio vaistininko Martyno Gelžinio, imitacinės vaistinės yra ypač naudingos studentams, nes studijų vietoje jie įgyja vaistinės valdymo, farmacinės paslaugos teikimo ir farmacinės rūpybos įgūdžių.
„Kuo anksčiau ir realiau studentai galės pritaikyti per paskaitas įgytas žinias, spręsti aktualias pacientų problemas, tuo anksčiau jie suvoks savo atsakomybę ir vaistininko darbo svarbą“, – pažymėjo M. Gelžinis.
Mokomosios vaistinės patalpos įrengtos visiškai taip pat, kaip ir tikroje vaistinėje: netrūksta nei lentynose tiksliai išdėstytų medikamentų pakuočių, nei reikiamos medicininės, vaistinės kasos įrangos. Kol vieni studentai čia mokysis praktinių įgūdžių, kiti veiksmus ir procedūras stebės ir su dėstytojais aptars nuotoliniu būdu.
Vaistinėje įdiegtos pažangios skaitmeninės priemonės bus naudingos rengiant kontaktinius seminarus ir diskusijas su studentais, derinant įvairias simuliacines užduotis, taip pat jos padės vykdyti nuotolines paskaitas.
„Lygiagrečiai su imitacine vaistine parengėme išmanų, inovatyvų mokymo ir mokymosi metodą – kad studijų metu išugdytume plačių kompetencijų, turinčius daug praktinių žinių specialistus“, – pabrėžė Vaistų technologijos ir socialinės farmacijos katedros vadovė.
Tobulinti vaistininko praktinius įgūdžius studentams padės ir įdiegta mokomoji e-recepto versija. Tikimasi, jog praktikuodamiesi su naujovėmis būsimieji specialistai įgis reikiamų įgūdžių, kad išsyk po studijų galėtų laisvai įsilieti į visus farmacinės veiklos procesus.
Pranešimą paskelbė: Rasa Masiokaitė, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas