Šiandien Klaipėdoje vykusio Europos Komisijos nario, atsakingo už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę, Virginijaus Sinkevičiaus ir Aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos susitikimo su valstybinio jūrų uosto vadovais metu pristatyta Aplinkos apsaugos agentūros parengta tvaraus uosto koncepcija „Klaipėdos uostas – Žaliasis uostas“.
„Blogėjanti Baltijos jūros, Klaipėdos regiono ir uosto aplinkos būklė skatina ieškoti naujo požiūrio sprendžiant taršos problemas, todėl didėjant visuomenės lūkesčiams svarbu imtis į būtinas aplinkosaugines permainas nukreiptos vizijos įgyvendinimo“, – kalbėjo Aplinkos apsaugos agentūros vadovas Rimgaudas Špokas, per susitikimą pristatydamas „Žaliojo uosto“ viziją.
Inicijuojamo „Klaipėdos uostas – Žaliasis uostas“ projekto pagrindinis tikslas – sustiprinti Klaipėdos uosto lyderystę Baltijos regione bei ženkliai sumažinti aplinkos taršą ir pagerinti gamtinę, gyvenamąją aplinką Klaipėdos regione, Kuršių mariose ir Baltijos jūroje, suvienijant visas interesų grupes bei sutelkiant jų pastangas šiam bendram tikslui pasiekti. Įgyvendinus šią viziją būtų žengtas svarbus žingsnis Žaliojo kurso link. Aplinkos apsaugos agentūros vadovas pastebėjo, jog tai sustiprintų uosto patrauklumą investuotojams bei leistų naująją lyderystę įtvirtinusiam Klaipėdos uostui tapti sektinu pavyzdžiu likusiam Baltijos jūros regionui.
Špokas atkreipė dėmesį, jog šios „Žaliojo uosto“ vizijos įgyvendinimo metu būtinas nuolatinis bendravimas ir veiksmų derinimas tarp uosto direkcijos, verslo ir aplinkosaugos institucijų, siekiant rasti geriausius ir efektyviausius sprendimus, kurie suderintų verslo galimybes bei tikslus ir gamtos poreikius bei jos apsaugą. Savo ruožtu, Aplinkos apsaugos agentūra įsipareigoja Klaipėdos uostui teikti visokeriopą paramą bei pagalbą, kurios galėtų prireikti, uostui siekiant tapti unikalios, tvarios bei subalansuotos aplinkos dalimi.
„Ieškant veiksmingų Baltijos jūros, Klaipėdos uosto taršos problemų sprendimo būdų ir siekiant įgyvendinti tvarios uosto veiklos idėją, pirmiausia svarbu vykdyti kompleksinę uosto poveikio aplinkai stebėseną.“ – kalbėjo R. Špokas. Tikimasi, jog susitikimo metu pristatytas Klaipėdos uosto taršos tyrimų planas padės identifikuoti lokalius taršos šaltinius, vertinti uosto veiklos įtaką aplinkai, labiau kontroliuoti į aplinką patenkančią taršą bei vykdyti jos prevenciją.
Aptarus Baltijos jūros regiono iššūkius ir galimybes, inicijuojamą projektą „Klaipėdos uostas – Žalias uostas“ ir apžvelgus Klaipėdos uosto veiklą, susitikimo dalyviai Aplinkos apsaugos agentūros moksliniu laivu „Vėjūnas“ apžiūrėjo uosto akvatoriją.
Pranešimą paskelbė: Lina Gaidžiūnaitė, Aplinkos apsaugos agentūra