Mobiliojo ryšio operatoriaus „Tele2“ prieš aštuonerius metus įdiegtas sprendimas pasiteisina iki šiol. Suskaičiuota, kad atsisakiusi popierinių sutarčių salonuose bei nereikalingo dokumentų spausdinimo biure, vien pernai bendrovė sutaupė daugiau kaip 10,2 tonų popieriaus, o tai galima prilyginti 255 išsaugotiems medžiams.
„Turime daugiau kaip 2 mln. klientų, todėl privalome užtikrinti, kad paslaugos būtų teikiamos ne tik efektyviai, bet ir mažinant poveikį aplinkai. Iš pažiūros toks paprastas sprendimas, kaip spausdintų dokumentų atsisakymas, visos įmonės mastu tampa didelių pokyčių varikliu. „Tele2“ įmonėje tai yra nuoseklios CO2 mažinimo strategijos dalis, taip pat taupo resursus, yra patogu vartotojams. Žinome, kad mūsų klientai tai vertina“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius Lietuvai ir Baltijos šalims.
Sutarčių skaitmenizavimo paslaugą „Tele2“ teikiančios bendrovės „Sign On Tab“ duomenimis, 2023-aisiais bendrovė sutaupė 81,7 tūkst. popierinių dokumentų – 10,7 proc. daugiau nei 2022 m. Kitaip tariant, buvo atsisakyta 10,2 tonos popieriaus, išsaugoti 255 medžiai.
Pradėjus sutartis salonuose pasirašyti planšetiniuose kompiuteriuose, popierinių sutarčių bendrovė atsisakė dar 2016 m., o nuo 2020-ųjų elektroninis sutarčių ir kitų dokumentų pasirašymas pradėtas diegti ir biure.
„Tele2“ nuosekliai planuoja ir įgyvendina ir kitus su aplinkosauga susijusius veiksmus. Savo veikloje „Tele2“ naudoja tik žaliąją energiją iš atsinaujinančių šaltinių, taip pat sumažino automobilių parką ir pasiūlė darbuotojams alternatyvius keliavimo būdus.
Mobiliojo ryšio operatorius užsibrėžė tikslą iki 2025 metų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekį visoje veiklos grandinėje sumažinti 90 proc. (lyginant su 2019 m.), o iki 2035 m. pasiekti nulinę emisiją.
Be to, „Tele2“ ketina iki 2030 m. perdirbti arba sutaisyti pakartotiniam naudojimui 30 proc. savo anksčiau parduotų mobiliųjų telefonų. Sprendimas priimtas atsižvelgiant į sektoriui kylantį globalų iššūkį – sparčiai augantį elektronikos atliekų kiekį.
Lietuvoje „Tele2“ turi daugelio įrangos gamintojų autorizacijas ir gali taisyti iki 85 proc. savo parduodamų telefonų. Nuo 2015 m. veikiančiame autorizuotame įrenginių remonto centre „Smart Master“ kasdien prailginamas šimtų įrenginių gyvavimo laikas, o visos atliekos kruopščiai tvarkomos. Nevertingos detalės, kurių neįmanoma panaudoti dar kartą, atiduodamos perdirbti, o vertingos detalės išsiunčiamos gamintojams, kad jas sutvarkytų ir jos būtų panaudotos iš naujo.
Praėjusiais metais operatoriaus pastangos taip pat buvo įvertintos tarptautiniu lygmeniu – „Tele2“ grupė tarp 500 Europos įmonių užėmė pirmąją vietą klimato lyderių 2023 m. reitinge. Šį sąrašą „Financial Times“, kartu su statistikos bendrove „Statista“, sudarė jau trečiąjį kartą.
Pranešimą paskelbė: Gertrūda Stripeikytė, UAB „Publicum”