Įvairenybės

Verslo dovanų etiketas ir klaidos, kurių vertėtų vengti

Artėjantis šventinis laikotarpis daugelyje įmonių įneša ne tik nerūpestingo klegesio puošiant biuro patalpas, tačiau tuo pačiu ir priverčia susimąstyti. Dovanos verslo partneriams, klientams bei tiekėjams, o taip pat ir įmonės darbuotojams, yra nemenka užduotis, kuri įpareigoja kasmet sugalvoti vis ką nors naujo ir originalaus.

Dovanojimo tendencijos

Džiugina tai, kad žvelgiant į dovanojimo tendencijas, vis daugiau įmonių tampa originalesnės ir išradingesnės, nebeapsiribojančios vien tik metų kalendoriaus su įmonės logotipu įteikimu. Dovanos parinkimas turėtų būti atspindys, kokie svarbūs verslui yra partneriai, palaikantys jūsų verslą ištisus metus, todėl renkant verslo dovanas labai svarbu tai daryti itin atsakingai. Dovana jokiu būdu neturėtų nuvilti, sukelti nepatogią situaciją ar juo labiau – įžeisti.

Kalbant apie dovanojimo etiketą, priklausomai nuo specifikos, jis yra absoliučiai skirtingas. Versle, priešingai nei asmeninių dovanų teikime, galioja gana griežtos etiketo taisyklės, kurias vertėtų žinoti kiekvienam savo verslą ir kitus verslus gerbiančiam atstovui. Trumpai apžvelkime pagrindines taisykles, kurių reikėtų laikytis ir ko reikėtų vengti, dovanojant verslo dovanas.

Verslo dovanų etiketas darbuotojams

Verta dovanoti. Renkant dovanas savo įmonės darbuotojams, labai svarbu tinkamai įvertinti biudžetą. Svarbu ne tik tai, kad visi darbuotojai jas gautų, tačiau būtų idealu, jeigu visiems darbuotojams būtų įteiktos vienodos dovanos, nepriklausomai nuo jo pareigų, darbo valandų skaičiaus ar įmonėje išdirbto laikotarpio. Vienodos dovanos visiems darbuotojams leidžia pasijusti lygiaverčiais ir vienodai vertinamais įmonės partneriais bei prisideda prie geros įmonės atmosferos kūrimo.

Nevertėtų dovanoti. Net ir šiuo atveju, nors ir ne toks griežtas, kaip verslo partneriams, klientams ar tiekėjams, darbuotojams taip pat galioja dovanojimo etiketas. Šiuo atveju geriausia dovanoti universalias ir praktiškas dovanas, pavyzdžiui, dovanų korteles, tačiau vertėtų vengti didelių asmeniškumų ir ypač atsargiai vertinti net ir subtilų humorą.

Venkite tokių dovanų, kurios galėtų pasirodyti juokingos, tačiau suprantamos ne visiems, o kai kam galbūt net ir įžeidžios. Tokias dovanas geriau palikti savo artimiesiems ir draugams, kuriuos tikrai puikiai pažįstate.

Verslo dovanų etiketas verslo partneriams

Verta dovanoti. Į šią kategoriją paprastai patenka verslo partneriai, klientai bei tiekėjai. Priklausomai nuo santykio su kiekvienais iš jų, dovanos gali būti skirtingos, tačiau taip pat parodančios deramą pagarbą ir svarbą.

Tiesa, kalbant apie garbius strateginius verslo partnerius, galima šiek tiek nukrypti į asmeniškumus, įteikiant jiems prabangų kaklaraištį ar sąsagas marškiniams. Kitais atvejais, dovanojant dovanas klientams bei tiekėjams, tai visiškai nebūtina ir net gali pasirodyti pernelyg pompastiška. Čia visiškai pakanka dovanoti praktiškas ir neutralias dovanas, tokias kaip išskirtinė kava, įmantresnis užkandžių rinkinys, graviruotas rašiklis ar prabangus namų kvapas biurui.

Nevertėtų dovanoti. Šiuo atveju griežtai reikėtų vengti humoristiniais dviprasmiškais užrašais dekoruotų daiktų, itin asmeniškų dovanų, kaip kosmetika ar kūno kvepalai. Vertėtų rinktis solidesnes ir kuo neutralesnes dovanas, o anksčiau paminėta įmonės logotipu dekoruota atributika, kaip puodeliai, kepuraitės ar kalendoriai, galėtų būti tik kaip simbolinis priedas prie dovanos.

Verslo dovanų etiketas tarptautiniams partneriams

Verta atkreipti dėmesį, kad ne visos šalys šventes švenčia vienu metu, o kai kurioms galbūt viena ar kita šventė visiškai neaktuali. Šiuo atveju reikėtų įvertinti skirtingų šalių papročius bei tradicijas ir dovanojant dovanas maksimaliai išpildyti gavėjo lūkesčius.

Jeigu esate kokios nors produkcijos gamintojas, ar tai būtų gėrimai, sūriai, saldumynai, nusiųskite dovanų riboto leidimo, specialiai šiai progai skirtų produkcijos gaminių tiesiog į biurą. Tačiau labai svarbu, kad dovana labiau atspindėtų jūsų norą parodyti dėmesį bei dėkingumą už bendradarbiavimą, o ne bandymą pasireklamuoti.

Ir, žinoma, svarbu yra ne tik dovanoti dovanas patiems, bet ir neužmiršti padėkoti savo partneriams už jums atsiųstas dovanas.