Gamta ir gyvūnai

Verslas stebi kintančią pirkėjų elgseną: daugkartinių puodelių naudojimas auga daugiau nei du kartus

Verslai, skatindami tvarumą, vis dažniau kviečia klientus naudoti daugkartines pakuotes. Rinktis tvaresnę alternatyvą ragina ir valdžios institucijos – nuo kitų metų gegužės įvedamas vienkartinės pakuotės mokestis. Tačiau degalinių tinklo duomenys jau dabar rodo didėjantį pirkėjų sąmoningumą – šiais metais daugkartinių puodelių naudojimas augo daugiau nei du kartus.

„Circle K“ degalinių tinklas atskleidžia teigiamą vartotojų elgsenos pokytį: klientai vis dažniau į degalines atvykta su daugkartiniais puodeliais. Šiaurės Amerikoje ir Europoje 2024 m. pirkėjai daugkartinius puodelius panaudojo daugiau kaip 45 mln. kartų, todėl sumažėjo poreikis tiekti puodelius, kurie įprastai atsidurtų atliekų sraute.

„Esame pasaulinis greito vartojimo maisto produktų ir gėrimų tiekėjas, todėl mums tenka svarbus vaidmuo padedant mažinti atliekų kiekį. Nuolat ieškome tvaresnių pakuočių sprendimų, prekiaujame 100 proc. tvariai užauginta ir sertifikuota kava. Taip pat skatiname darbuotojus ir klientus atsisakyti vienkartinio naudojimo puodelių. Jau ne vienerius metus visiems klientams, kurie gėrimus degalinėje įsipila ne į vienkartinį, o į nuosavą daugkartinį puodelį, skiriame papildomą nuolaidą“, – teigia Inga Galinienė, „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė Lietuvoje.

Auga pirkėjų sąmoningumas

Degalinių tinklo atstovė dalinasi, kad pastaraisiais metais įgyvendinti veiksmai, skatinantys tvarų elgesį, jau davė teigiamų rezultatų ir Lietuvoje.

„Skaičiuojame, kad vien per pirmąjį šių metų pusmetį į daugkartinius puodelius kavos įsipilta daugiau nei per visus 2023 metus. Šiemet jau pardavėme daugiau nei ketvirtį milijono kavos puodelių be vienkartinės pakuotės, tai – itin ryškus ir pozityvus augimas. Matome, kad mūsų akcijos po truputį padeda keisti klientų elgseną. Būtent to ir siekiame, todėl ši praktika išliks mūsų prioritetu – toliau skatinsime pirkėjus atsisakyti vienkartinių puodelių“, – teigia I. Galinienė.

Tačiau degalinių tinklo duomenys atskleidžia, kad, lyginant Baltijos šalių rezultatus, tautiečiai vis dar atsilieka. Daugiausia daugkartinių puodelių naudojama Latvijoje, ten mėgstamą gėrimą iš daugkartinio puodelio skanauja dvigubai daugiau pirkėjų nei Lietuvoje. Estai neženkliai, bet taip pat lenkia lietuvius dažniau rinkdamiesi daugkartinę pakuotę.

Sektinas pavyzdys

„Tvarumas yra vienas iš mūsų verslo strategijos pagrindų, todėl nuolat dalinamės gerąja praktika su kitomis šalimis bei patys iš jų semiamės patirties. Pavyzdžiui, kolegos Vokietijoje, praėjusiais metais apie 700 degalinių išplatino daugkartinio naudojimo puodelius, kurie veikia su užstato sistema. Šis sprendimas padėjo sutaupyti 370 kg atliekų. Tuo tarpu Švedijoje 63 parduotuvėse pradėta prekiauti daugkartinio naudojimo maisto dėžutėmis. Siekiant paskatinti klientų įsitraukimą, pirkėjams siūloma nuolaida, jei jie naudoja daugkartinio naudojimo indus. Tai – keli mūsų tinkle įgyvendinti sprendimai, kurie ateityje, tikimės, galės būti pritaikyti ir mūsų šalyje“, – sako I. Galinienė.

Svarbu užtikrinti patogumą

Pasak „Circle K“ tinklo atstovės, siekiant skatinti daugkartinių pakuočių naudojimą svarbu užtikrinti, jog tai būtų patogu.

„Degalinėse šalia kavos aparatų įrengėme specialias puodelių plovimo stoteles. Klientas, atvykęs į degalinę, patogiai ir greitai gali išsiplauti savo atsineštą puodelį ir jį naudoti karštam gėrimui. O tiems, kurie į degalinę užsuka be savo puodelio, suteikiame galimybę daugkartinį puodelį įsigyti vietoje. Beveik kiekvieną sezoną pristatome naujus daugkartinio naudojimo puodelius, atsižvelgdami į spalvų tendencijas, formas ir patogumą“, – sako I. Galinienė.

98 degalines Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K“ yra didžiausia pagal pajamas Lietuvos mažmeninės naftos prekybos įmonė, kurią valdo Kanados „Alimentation Couche-Tard“. Didžiąją dalį jos degalinių tinklo sudaro viso aptarnavimo degalinės – jų yra 90, dar 8 yra automatinės. Pagal 2023 metais sumokėtus mokesčius „Circle K“ Lietuvoje tarp prekybininkų užėmė pirmąją vietą. 2023 m. pagal „Sustainable Brand Index™“ tvarumo vertinimą „Circle K Lietuva“ užėmė pirmąją vietą Lietuvos degalinių tinklų kategorijoje.

Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service (UAB PIAR)

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą