Vilniuje įsikūrusios įmonės „Trantera“ veikla yra susijusi su transporto priemonėmis. Todėl įmonės vadovas Aleksandr Lavrinovič įsitikinęs: verslo sėkmei ypač svarbu, kad mechanizmai ir transporto priemonės būtų ne tik patikimos, efektyvios, bet ir stiprintų įmonės įvaizdį. Neatsitiktinai jau beveik 13 metų rinkoje veikianti „Trantera“ nuo 2017 m. savo sunkiosios technikos bazei atnaujinti renkasi vien „Volvo“ sunkvežimius.
UAB „Trantera“ veikla susijusi su infrastruktūros – inžinerinės ir susisiekimo – darbais: kelių, tiltų, inžinerinių tinklų statyba, remontas, griovimo ir žemės darbai. Įmonė taip pat teikia mechanizmų ir transporto nuomos paslaugas.
„Todėl ieškodami naujų sunkvežimių, orientavomės į modelius, skirtus statybos sektoriui, – sako Aleksandr Lavrinovič, UAB „Trantera“ direktorius. – Tinkamiausi, atitinkantys mūsų poreikius, pasirodė „Volvo“ sunkvežimiai. Praktika parodė, kad neapsirikome, kad nuo 2017 m. savo transporto parką naujiname vien Švedijos gamintojo sunkiasvoriu transportu.“
Šiuo metu įmonė sėkmingai eksploatuoja tris „Volvo FMX“ 6×6 važiuoklės konfigūracijos savivarčius, du „Volvo FMX“ 4×2 vilkikus su savivartėmis puspriekabėmis ir „Volvo FMX“ 6×4 tralą, skirtą negabaritiniams kroviniams gabenti.
Kuriantys įmonės įvaizdį ir padedantys uždirbti sunkvežimiai
„Statybiniai „Volvo“ sunkvežimiai, palyginus su kitų gamintojų modeliais rinkoje, yra brangesni, tačiau mes juos pasirinkome įvertinę bendrą kainos, kokybės ir gaunamų paslaugų santykį, – sako „Tranteros“ vadovas. – Įsigijimus vertiname kompleksiškai: mums svarbus ilgaamžiškumas, patikimumas bei likutinė vertė. Tai yra pagrindinės priežastys, kodėl mums augant, jau nuo 2017 m. kasmet mūsų parke atsiranda nauji „Volvo“ – ir jie yra verti investuotų pinigų.“
Kaip pastebi A. Lavrinovič, įmonės pasirinkti gamintojų prekiniai ženklai ir įsigytos priemonės turi ne tik su darbo našumu ir efektyvumu susijusią prasmę. Jo teigimu, „Volvo“ logotipu pažymėtas sunkvežimis kuria ir įmonės įvaizdį. Lietuvos verslas praeityje paliko laikus, kai buvo statomos vien vadinamosios „dėžutės“ – beveidžiai daugiabučiai, kai buvo svarbu tik uždirbti pelnus, o verslo etika ir įmonės įvaizdžio kūrimas buvo trečiarūšiai klausimai. Akivaizdu, kad šiandien statybų sektoriuje išties daug daugiau dėmesio skiriama estetikai, socialinei atsakomybei, įmonių įvaizdžio kūrimui bei jo stiprinimui konkurencingoje rinkoje. Visa tai yra svarbu ir užsakovams. Šiame kontekste, kaip taikliai pastebi A. Lavrinovič, ne tas pats, kokį transporto parką valdo įmonė. Jo įsitikinimu, atnaujindama savo bazę „Volvo FMX“ modeliais, „Trantera“ siunčia aiškią žinią užsakovams, konkurentams ir potencialiems darbuotojams, kad tai yra sėkmingai dirbanti, patikima ir atsakinga įmonė.
„Mūsų klientai išties labai vertina faktą, kad gebame pirkti ne naudotą techniką, o naujus „Volvo“ sunkvežimius. Tai ir verslui yra pliusas, nes Lietuvoje su tokia technika dirbanti įmonė yra išskirtinė rinkoje“, – verslo strategiją aiškina A. Lavrinovič ir pastebi, kad konkurentai dažnai dar tik ieško atsakymų, kodėl dirbant Lietuvoje reikėtų pirkti naujus sunkvežimius.
Vadovo įžvalgos logiškos, paremtos patirtimi ir skaičiais. Senesnė technika leidžia gauti didesnį pelną, bet kyla daug kitų įtampų: nesibaigiantys remontai, netikėtos prastovos, kurios kainuoja labai brangiai, nemigo naktys ir nuolatinis stresas. Kaip sako A. Lavrinovič, įmonė gali sau leisti įsigyti naujus sunkvežimius, todėl sklandžiai vykdo užsakymus, skiria daugiau laiko bei dėmesio įmonės valdymui, strategijoms ir plėtrai.
„Jei nereikia galvoti apie techniką, nuolat kalbėti su mechanikais ir operatoriais, vadinasi, viskas yra gerai“, – lakoniškai apibendrina „Tranteros“ vadovas.
Efektyvumas ir patogumas
„Tranteros“ vadovo A. Lavrinovič žodžiais, platų paslaugų spektrą teikiančiai įmonei yra svarbu turėti sunkvežimius, kurie būtų kuo universalesni ir tiktų kuo įvairiausiems darbams, reikalingiems ir miškuose, ir laukuose, ir statybvietėse, ir miestuose atlikti.
Įmonės parke – 3 savivarčiai su 6×6 važiuoklės konfigūracija ir automatine visų varančiųjų ratų sukibimo kontrolės sistema. Jos privalumas yra tai, kad važiuojant gera kelio danga priekinę ašį galima naudoti tik vairavimui. Kai galiniai ratai netenka traukos ant slidaus ar minkšto žemės paviršiaus, automatiškai įjungiama priekinės ašies pavara, todėl neprarandamas sukimo momentas ir greitis, o vairuotojui nereikia iš anksto įjungti priekinių ratų pavaros arba diferencialo blokavimo.
„Taip užtikrinamas geresnis manevringumas, mes tausojame degalus, jėgos agregatus bei padangas“, – pastebi A. Lavrinovič.
Negabaritiniams kroviniams skirtą „Volvo FMX“ 6×4 tralą „Trantera“ užsisakė su pakeliama varančiąja ašimi, kuri praverčia tais atvejais, kai nuvežus sunkų krovinį grįžtama tuščiu sunkvežimiu. Sudvejintos ašies pakėlimo funkcija leidžia atjungti ir pakelti vieną iš varančiųjų ašių – tai užtikrina sudvejintų varančiųjų ašių trauką ir krovumą su vienos varančiosios ašies manevringumu, našumu ir mažesnėmis dyzelino sąnaudomis.
Žalia spalva nudažytų visų trijų savivarčių, tralo ir dar dviejų vilkikų su savivartėmis puspriekabėmis kabinos pasižymi charakteringu FMX modeliui masyviu ir tvirtu priekiu, plieniniu buferiu su integruotu vilkimo įtaisu, dideliu atakos kampu ir plienine karterio apsauga. Viduje nėra nieko, kas blaškytų vairuotojo dėmesį, bet yra viskas, ko reikia, kad darbas būtų atliktas: geras matomumas, valdymo prietaisai ir patogi sėdynė.
Padeda rasti ir išlaikyti vairuotojus
Transportas, kaip verslas, nėra ta sritis, kur galima įdėti mažiau, o gauti daugiau. Reikia įdėti nemažai pastangų, kad galėtum būti konkurencingas ir pavyktų uždirbti pelno. Yra investicijų, kurios ne tik kuria pridėtinę vertę, bet ir padeda išvengti rinkos kliūčių, ypač vienos iš jų – profesionalių vairuotojų trūkumo. Investavusi į saugumu garsėjančius „Volvo“ sunkvežimius, „Trantera“ , kuriai vadovauja A. Lavrinovič, nesunkiai randa vairuotojų, kurie mielai sėda prie tokios naujos ar apynaujės transporto priemonės vairo – juk „Volvo“ pasauliui padovanojo tritaškį saugos diržą, o griežtesni už standartą švediški kabinos saugumo bandymai ir darbo našumą užtikrinančios sistemos lemia tai, kad „Volvo FMX“ rinkoje yra laikomas vienu iš pačių saugiausių ir tvirčiausių sunkvežimių ne tik kelyje, bet ir bekelėje.
„Esant panašiems vairuotojų atlyginimams rinkoje, profesionalūs vairuotojai kelia tik vieną klausimą: kam dirbti su sena technika, jeigu galima vairuoti naują, todėl jų atsakymas aiškus – jie renkasi „Volvo“. Taigi, nauji „Volvo“ sunkvežimiai sudaro palankesnes sąlygas surasti ir išlaikyti darbuotojus“, – įžvalgomis dalijasi A. Lavrinovič.
Paslaugos iš vienų rankų
„Tranteros“ transporto parke – apie 100 įvairios paskirties mechanizmų ir transporto priemonių. Skaičius nuolat didėja, nes įmonė auga ir atnaujina bazę, kasmet įsigydama ir po keletą naujų „Volvo“ sunkvežimių.
Įmonės vadovas A. Lavrinovič dėl naujų „Volvo“ sunkvežimių pirkimo kreipiasi į pardavimo atstovą, kuris pasiūlo visas paslaugas. „Viską imant iš vienų rankų, procesai sutrumpėja, tampa kur kas paprastesni – taip išvengiama nesklandumų, o klausimai sprendžiami „čia ir dabar“, – sako A. Lavrinovič. – Kompleksiškumas supaprastina visas procedūras – pradedant nuo susitarimo, pirkimo iki administracinių procedūrų. O greiti ir lankstūs finansavimo sprendimai iš „Volvo Financial Services“ yra tai, ko mums reikia, nes yra atsižvelgiama į mūsų veiklos specifiką, darbų sezoniškumą – atidėtų įmokų mokėjimo galimybė mums itin patogi.“
„Trantera“ pasirinktos verslo filosofijos sėkmės įrodymas – dar du nauji, jau kovą įmonės sunkvežimių parką papildysiantys „Volvo FMX“.
„Volvo Lietuva“ ir „Volvo Trucks“ nuotr.
Pranešimą paskelbė: Lida Lapkienė, MB „Redakcija plius”