Namai

„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

„Tegra“ įmonių grupė, kurios pagrindinė yra „Tegra State“, šiemet mini reikšmingą veiklos sukaktį – rinkoje veikia jau 30 metų. Per šį laikotarpį lietuviško kapitalo įmonių grupė, kurios sritis yra statybinės chemijos produktų vystymas ir distribucija, nuosekliai augo, plėtė veiklos geografiją ir sukūrė stiprius, ilgalaikiais principais grįstus partnerystės ryšius Lietuvoje ir tarptautinėse rinkose.
Pasak „Tegra State“ vadovo Povilo Staigio, veiklos sėkmė priklauso nuo gebėjimo mokytis ir prisitaikyti – tai yra esminė grupės stiprybė, kuri įgalina kurti vertę tiek viduje, tiek globalioje rinkoje.

Verslo plėtra: nuo pirmųjų produktų iki tarptautinių rinkų

Įmonės kelionė prasidėjo 1995 m., kai ji įžengė į vietos rinką su tuomet itin inovatyviu produktu – montažinėmis putomis iš Vokietijos.

Tai nebuvo vien naujos technologijos pristatymas, bet ir pirmasis žingsnis kuriant verslą, kuris ilgainiui išsiplėtė į visą statybinės chemijos produktų portfelį. Augant paklausai ir plečiantis produktų asortimentui, įmonė įgijo aiškią organizacinę struktūrą, pradėjo formuoti prekių ženklus. Apie 2000-uosius įmonė išplėtė veiklą už Lietuvos ribų ir po kelerių metų „Tegra“ vardas jau buvo atpažįstamas Baltijos šalyse, eksporto rinkose Skandinavijoje ir Europoje.

2005–2010 m. prie įmonės prisijungė žmonės, turintys patirties tarptautinėse kompanijose, o veikloje įsigaliojo sisteminės kontrolės ir veiklos efektyvumo principai. Tuo metu įdiegti kokybinių ir kiekybinių rodiklių stebėsenos procesai tapo neatsiejama kasdienės veiklos dalimi.

Nuo 2011 m. įmonė pradėjo kryptingai formuoti organizacinę kultūrą, grįstą darbuotojų įgalinimu, jų įtraukimu į sprendimų priėmimo procesus bei vidinės mentorystės stiprinimu.

„Daugelis organizacijų siekia visapusiškai kontroliuoti strategijos įgyvendinimą, tačiau mes įsitikinome, kad ilgalaikis tvarus augimas priklauso ne tik nuo strateginių gairių, bet ir nuo komandos, kuri tą strategiją įgyvendina, nuo kasdien priimamų sprendimų kokybės“, – pažymi P.Staigis.

Valdymo modelio evoliucija: įsitraukimo ir pasitikėjimo kultūra

Per pastarąjį dešimtmetį „Tegra State“ nuosekliai evoliucionavo nuo tradicinės hierarchinės struktūros prie saviorganizacijos principais grįstos organizacijos, kurioje darbuotojų įsitraukimas ir pasitikėjimu grįsti santykiai tapo neatsiejama veiklos dalimi. Esminiai pokyčiai prasidėjo 2011 m. Tuo metu prie „Tegra State“ komandos prisijungė ir dabartinis vadovas P.Staigis, o vertingos įmonės patirtys bei anksčiau sukurti valdymo instrumentai buvo sėkmingai integruoti į naujai formuojamą organizacijos kultūrą, grindžiamą savarankiškumu ir sąmoningumu.

Dabar „Tegra State“ veikia kaip horizontali organizacija, kur kiekvienas darbuotojas turi aiškias atsakomybes ir yra įgalintas priimti sprendimus savo veiklos ribose, tiesiogiai prisidedant prie bendrų rezultatų kūrimo. Reguliarūs komandos susitikimai penktadieniais tapo atvirų diskusijų ir nuolatinio situacijos vertinimo platforma, kurioje ne tik aptariami einamieji klausimai, bet ir skatinamas kolektyvinis sprendimų priėmimas bei idėjų generavimas.

„Vadovų komandos užduotis – sudaryti palankias sąlygas, kad kiekvieno darbuotojo idėjos, iniciatyvos ir potencialas galėtų būti realizuoti praktiškai. Tokia įtraukimo kultūra ne tik stiprina tarpusavio pasitikėjimą, bet ir užtikrina ilgalaikį darbuotojų lojalumą bei organizacijos stabilumą“, – aiškina P.Staigis.

Technologijų proveržis ir naujovių įtaka rinkai

Pastaraisiais metais „Tegra State“ aktyviai investuoja į inovacijas, kurios keičia statybos meistrų darbo rutiną. Didelis proveržis technologijose įgyvendintas putų klijų srityje. Vienas tokių pavyzdžių – poliuretaniniai putų klijai šiltinimo medžiagoms FOME FLEX 60 SECONDS FAST FIX ADHESIVE FOAM, įgalinantys dirbti kelissyk greičiau ir švariau. Šie klijai pasižymi itin greitu pirminiu sukibimu, neturi antrinio plėtimosi, todėl tradicinė meistrų darbo rutina keičiasi – auga produktyvumas, užtikrinama aukštesnė kokybė.

Dar vienas pavyzdžių – hibridinio pagrindo klijai ir hermetikai, anksčiau prieinami tik profesionalams dėl aukštų kainų, per pastaruosius 10 metų tapo įperkami galutiniam vartotojui. Tai pakeitė vartotojų įpročius, išplėtė sprendimų taikymo galimybes statybos ir remonto srityse, suteikdami daugiau pasirinkimo laisvės ir skaidrumo rinkoje.

Skaitmeninė transformacija ir e. komercijos patirtys

Per pastaruosius kelerius metus „Tegra State“ aktyviai plečia prekybą skaitmeniniuose kanaluose, tokiuose kaip „Amazon“ ir „Allegro“. Ši patirtis leido įmonei eksperimentuoti su naujais pardavimo modeliais ir pritaikyti pasaulines tendencijas vietinei rinkai. E. prekyboje svarbu pateikti aiškią, detalią informaciją – vizualiai patrauklias instrukcijas, infografikus ir demonstracijas, kurios leidžia net naujokams greitai suprasti produkto privalumus ir teisingai juos naudoti.

Kiekviena klaida e. prekyboje, pastebi P.Staigis, yra vertinama kaip gamintojų atsakomybė, todėl labai svarbu numatyti galimas problemas ir pateikti visapusišką medžiagą, kurią galima panaudoti ir seminaruose, QR koduose ar internetiniuose puslapiuose.

Adaptacija ir rinkos analizė: lankstus plėtros modelis

„Tegra State“ patirtis rodo, kad sėkminga plėtra priklauso nuo gebėjimo greitai reaguoti į skirtingų rinkų poreikius. Nors įmonė aktyviai plečiasi tarptautinėse rinkose, jos pardavimų strategijos pagrindas išlieka stabilūs ir ilgalaikiai santykiai su vietiniais prekybos partneriais Lietuvoje ir Latvijoje. Šiose rinkose bendrovė ir toliau išlaiko stiprias pozicijas, o pagrindiniai pardavimų kanalai nesikeičia. Tuo tarpu naujose rinkose įmonė sąmoningai renkasi plėtros kryptis, atsisakydama regionų, kur distributoriams sunku rasti patikimų partnerių, ir orientuodamasi į e. komerciją bei tiesioginius pardavimus. Tai leidžia optimizuoti tiekimo grandinę, palengvinti prekių pristatymą ir užtikrinti spartų bei efektyvų tiekimą.

Skirtingų rinkų specifika reikalauja nuolatinės analizės, kad būtų pasiūlytas optimalus sprendimas, o pardavimai – konkurencingi. Nepaisant to, kad „Tegra“ gaminiai dažnai išsiskiria savo pranašumais, svarbu įrodyti, kodėl verta investuoti į specializuotas technologijas, kurios kuria naują darbo kultūrą ir keičia požiūrį į verslą.

Inovacijos ir produktų vystymas: praktika, duomenys ir klientų balsas

Produktų vystymas „Tegra State“ veikloje yra nuoseklus ir strategiškai valdomas procesas, o galutiniai sprendimai kuriami siekiant suderinti aukščiausią kokybę, praktiškumą ir aplinkosaugos reikalavimus.

Vienas iš svarbiausių informacijos šaltinių yra tiesioginis ryšys su klientais bei partneriais, turinčiais kontaktą su galutiniais vartotojais. Kuriant naujus produktus, ypatingas dėmesys skiriamas realioms testavimo sąlygoms. Pirminės idėjos ir technologiniai sprendimai patikrinami ne tik laboratorijoje, bet ir praktikoje – bendradarbiaujant su meistrais ir specialistais, kurie produktus išbando realiuose objektuose. Tokiu būdu renkami duomenys apie produkto patogumą, pritaikomumą, naudojimo efektyvumą bei atitikimą tikriesiems vartotojų poreikiams. Toks praktinis grįžtamasis ryšys tampa svarbiausiu rodikliu, leidžiančiu įvertinti, ar produktas paruoštas rinkai, ar dar reikalingi tobulinimai. Taip formuojamos produktų kūrimo kryptys.

Papildomą impulsą inovacijoms suteikia ir nuolatinė tarptautinių rinkų analizė. Būtent veikla skirtingose rinkose leidžia greičiau pastebėti naujas tendencijas.

Prisitaikymas prie globalių tendencijų

Per tris dešimtmečius „Tegra“ transformavosi į tarptautiniu mastu veikiančią įmonių grupę, kurios veiklos geografija apima daugiau nei 20 regionų. Grupė aktyviai veikia Baltijos šalyse, Mongolijoje, Moldovoje, Uzbekistane, Kazachstane, Belgijoje, Airijoje, Vokietijoje, Slovakijoje, Danijoje, Švedijoje, Lenkijoje, Ukrainoje. Lietuvoje veikia centrinė būstinė, įsteigtos platinimo tinklo kūrimu besirūpinančios atstovybės Latvijos, Vokietijos, Lenkijos miestuose. Kitose rinkose skatinama kurtis išskirtines teises turintiems platintojams.

Įmonė nuosekliai stebi ne tik rinkos dinamiką, bet ir teisinės bei reguliacinės aplinkos pokyčius, aplinkosaugos reikalavimų griežtėjimą, technologines inovacijas ir jų integracijos galimybes.

Dėmesys kokybei, tvarumui ir strateginiam požiūriui leidžia „Tegra State“ efektyviai plėstis tiek vietinėje, tiek tarptautinėje arenoje, išlaikant aukščiausius standartus ir patikimą partnerystę su klientais.

„Nuolatinė inovacija yra mūsų veiklos pagrindas. Jei šiandien neinvestuosime į naujų sprendimų kūrimą, rytoj nebeturėsime ką pasiūlyti rinkai. Kaip ir gamtoje, kur sustojęs vanduo tampa pelke – versle stagnacija reiškia ilgalaikį nuosmukį“, – pažymi „Tegra State“ vadovas P.Staigis. 

„Tegra“ grupę sudaro įmonės:

„Tegra State“, „Tegros Holdingas“, „Tegra Latvia“, „Tegra Nordics“ ir „Tegra House“. Grupė orientuota į statybinės chemijos produktų kūrimą ir distribuciją vietos ir tarptautinėse rinkose. Grupė nuosekliai vysto naujas technologijas ir siūlo platų asortimentą – nuo poliuretaninių montavimo putų, klijų, hermetikų iki aerozolinių dažų ir lipnių juostų, kurie pristatomi per tokius gerai žinomus prekės ženklus kaip „Point“, „Fome Flex“, „Inral“, „Zoom“, „Pplus“ ir „Vertas“.

Visų produktų gamyba vykdoma Europos Sąjungos gamyklose, atitinkančiose tarptautinius standartus, taikant griežtą žaliavų atrankos ir kokybės kontrolės sistemą, kas užtikrina išskirtinę siūlomo asortimento kokybę. 

TEGRA STATE nuotr. 

Pranešimą paskelbė: Lida Lapkienė, MB „Redakcija plius”
„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

„Tegra State“: trisdešimt metų pokyčių ir tvarumo paieškose

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą