„Suteik savo istorijai prasmės!“, tapk mokytoju su „Renkuosi mokyti!“ programa.
„Penktadienis. Pertrauka tarp pamokų. Pribėga mokinys šaukdamas „Mokytoja, jūs turit pažiūrėti, kokį filmuką radau! Man jis taip patiko, daug kartų peržiūrėjau!“ ir po šių žodžių įjungia filmuką apie fiziką.“– džiugiu prisiminimu dalinasi mokytoja „Renkuosi mokyti!“ programos alumnė Austėja Bukauskytė.
Kaip ir kiekvienais metais, motyvuotus mokytojus ir švietimo ateities lyderius burianti programa „Renkuosi mokyti!“ skelbia dalyvių atrankos pradžią. Savo kvietime kalbėti apie prasmę programos organizatoriai pasirinko neatsitiktinai. Remiantis visų programos dalyvių nuomone, apie 80 proc. jų mokytojo profesiją renkasi būtent dėl to, jog savo buvusiame darbe pritrūko prasmės. „Kartais įkalinti savo kasdienėje rutinoje nepastebime kaip bėga laikas, o sustojus gali kilti klausimas – kiek iš tiesų prasmės yra mano darbe, kuriam skiriu kiekvieną savo dieną?“- sako programos dalyvių pritraukimo koordinatorė Laura Kvecė.
Fizikos mokytoja Austėja tiki, jog prasmė atsiranda iš atgalinio ryšio. Ir dažniausiai tai nėra žodžiai. Užtenka matyti, kaip mokinys, kuris neturėjo motyvacijos spręsti uždavinius, pagaliau pasiima rašiklį ir imasi darbo, užtenka girdėti kaip mokiniai ginčijasi tarpusavyje bandydami išspręsti uždavinį, kuris buvo pateiktas kaip papildomas, sudėtingesnis, uždavinys. Užtenka matyti spindinčias akis, kai mokiniai klausia to, kas jiems smalsu sužinoti ir ieškome atsakymų kartu.
„Iš tiesų, mokytojo darbas yra vienas prasmingiausių. Tai galimybė pačiu tiesiausiu keliu prisidėti prie ateities kūrėjų augimo, ugdyti jų vertybes, dalintis žiniomis ir požiūriu į pasaulį. Vienareikšmiškai, labai atsakingas ir tuo pačiu prasmės pojūčiu apdovanojantis darbas.“- pasakoja programos dalyvių pritraukimo koordinatorė Laura.
Austėja šiais metais pradėjo dirbti mokykloje, nors baigusi programą „Renkuosi mokyti!“ ji dirbo mokslinį darbą, tačiau po kelerių metų širdis vėl atvedė į mokyklą. „Sprendimas grįžti į mokyklą nebuvo lengvas. Juolab, kai jau turėjau šio darbo patirties. Tai yra sunkus darbas, norint gerai pasiruošti, tenka įdėti daug pastangų, o kur dar kasdienis bendravimas su daugybe žmonių.“
Programos dalyvių pritraukimo koordinatorė sako, jog kviečiant dirbti mokykloje svarbu papasakoti apie realius mokytojo darbo iššūkius ir nesukurti pernelyg romantizuoto šios profesijos įvaizdžio. Pradedant mokytojauti ypač svarbu suvokti, kad lengva nebus. Tačiau norisi paminėti tas gerąsias ir išskirtinai mokytojo profesijai būdingas savybes, tai: nuolatinis mokymasis ir profesinis augimas, savirealizacija ir kūrybiškumas, galimybė stebėti progresą, buvimas mokyklos bendruomenės dalimi. Todėl žmonėms ieškantiems prasmingos profesijos, verta suteikti galimybę mokytojavimui.
Programa „Renkuosi mokyti!“ veikia jau 16 metų ir buria aktyvią švietimo bendruomenę. Šiuo metu programos dalyvių ir alumnų jau yra beveik 300. Baigę programą, apie 75 proc. dalyvių pasirenka likti švietime. Šių metų kvietimas dalyvauti atrankose galios iki vasario 17 d. ir bus vykdomas trimis etapais. Pirmasis žingsnis prasmingo pokyčio lik – užpildyti kandidato anketą. https://www.renkuosimokyti.lt/tapk-mokytoju/renkuosi-mokyti-atrankos-anketa/
Taip pat visą lapkričio mėnesį vyks programos pristatymo renginiai, kuriuose programos alumnai dalinsis savo istorijomis apie karjeros pokyčius ir prasmės paieškas. Papasakos kodėl nusprendė dalyvauti programos atrankoje ir kaip sekėsi pirmieji metai mokykloje. Daugiau apie renginius rasite čia: https://www.renkuosimokyti.lt/renkuosi-mokyti-atvyksta-i-jusu-miesta/
Pranešimą paskelbė: Laura Kvecė, Všį Mokyklų tobulinimo centras