Technologijų naujienos

Šiuolaikinės SEO paslaugos: ar lengva pasirinkti SEO paslaugų teikėją?

Kokia situacija yra šiuolaikinėje SEO paslaugų rinkoje? Ar situacija gerėja, o gal priešingai – ji nesikeičia ir rinkoje atsiranda dar daugiau nekokybiškas paslaugas siūlančių „specialistų“? Kaip pasirinkti SEO paslaugų teikėjus? Ko reikėtų stengtis išvengti? Visi šie klausimai yra labai aktualūs kiekvienam šiuolaikiniam verslui, kuris nori būti „matomas internete“, todėl apie visą tai verta pakalbėti plačiau.

Tinklalapių kūrėjai, siūlantys skaitmeninės rinkodaros sprendimus

Šiuolaikinėje rinkoje, kai įmonei yra pristatomais jos verslui reprezentuoti sukurtas internetinis tinklalapis, neretai kartu pasiūlomos ir SEO paslaugos. Tačiau jei įmonė kreipėsi į internetinių tinklalapių ir elektroninių parduotuvių kūrėjus, gavus tokį pasiūlymą nereikėtų skubėti.

Klaidinga manyti, kad šiandien tinklalapių kūrėjai (programuotojai) privalo savo klientams galėti pasiūlyti ir SEO paslaugas arba apskritai visas skaitmeninės rinkodaros paslaugas. Iki šiol nemenka dalis verslo savininkų ir vadybininkų mano, kad geriausia ir optimaliausia yra kreiptis į bendrovę, kuri galėtų pasiūlyti kompleksinius sprendimus – ne tik sukuriant tinklalapį arba el. parduotuvę, tačiau taip pat ir suformuojant efektyvią rinkodaros strategiją bei ją įgyvendinant, pritaikius skirtingus skaitmeninės rinkodaros sprendimus.

Ir nors akivaizdu, kad kai kurios įmonės klientams gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus, nes turi savo įmonės viduje suformuotus atskirus, iš patyrusių skirtingų sričių specialistų sudarytus, skyrius, didžioji dauguma rinkoje veikiančių dalyvių, siūlančių kompleksines paslaugas, neturi galimybės užtikrinti kokybiškų paslaugų.

Įprastai tokiais atvejais klientai gali tikėtis pasinaudoti vos viena kokybiška paslauga iš daugelio siūlomų arba sulaukti visų paslaugų, suteiktų pakankamai vidutiniškai ar netgi prastai. Todėl kiekvienas šiuolaikinis vartotojas, kuris nusprendžia pasinaudoti skaitmeninės rinkodaros priemonėmis (SEO paslaugomis, Google Ads, Facebook reklama ar kitais sprendimais), neturėtų vadovautis nuomone, jog visas paslaugas jis turėtų rasti vienoje vietoje, nes tokiu būdu manantis sutaupysiąs daug laiko ir pinigų.

Be to, labai dažnai susiduriama su situacija, kuomet tinklalapių kūrėjai savo klientams siūlydami SEO paslaugas nė nesupranta, kas tai yra ir „su kuo visa tai valgoma“. Deja, bet neretas klientas susižavi žemesne, vos keliasdešimt ar kelis šimtus eurų siekiančia, SEO paslaugų kaina, tačiau viskas, ką jie gauna – tai paviršutiniška vidinė optimizacija. Nors iš tiesų šiandien vidinės optimizacijos sprendimai tikrai neturėtų būti atskiriami nuo profesionalių tinklalapio kūrimo paslaugų – juk tikras savo srities profesionalas, turintis ilgametę programavimo patirtį, niekuomet sau neleis klientui pristatyti sukurto internetinio projekto, kurio vidinė būklė neatitiktų šiuolaikinių SEO standartų (be abejo, šiuo atveju nekalbama apie vidinio turinio kūrimą – programavimo srities specialistas tuo pats pasirūpinti tikrai neturėtų). Gaila, tačiau tokių specialistų, kurie vadovaujasi pastaruoju klientų atžvilgiu teisingu požiūriu, tikrai nėra daug.

„Didelė bendrovė“ nenusako jos teikiamų paslaugų profesionalumo

Žinoma, tinklalapių kūrėjai (programuotojai), kurie siūlo ir „visas skaitmeninės rinkodaros paslaugas“, nėra vienintelė „šiuolaikinės rinkos problema“. Taip pat nereikėtų pamiršti ir rinkoje sklandančių mitų apie tai, kad geriausias SEO, SEM ar SMM paslaugas galima gauti tik tuomet, kai kreipiamasi į „didelę bendrovę“ („didelė bendrovė“ dažnai suprantama kaip turinti bent penketą ar dešimtį darbuotojų). Tačiau ar tikrai manote, kad tai yra teisingas požiūris?

Nors suprantama, kad rinkoje yra didesnių bendrovių, kurios „išmano savo darbą“ ir savo klientams gali pasiūlyti kokybiškas SEO, Google Ads ar Facebook reklamos paslaugas – jų nėra daug.

Jei pasigilintumėte, neretoje didesnėje įmonėje yra pakankamai didelė darbuotojų (kurie atsakingi už SEO, Google Ads, Facebook, turinio rinkodarą) kaita. Tai gali rodyti apie įvairias problemas – pernelyg žemą atlyginimą, prastas darbo sąlygas, pareigybes, neatitinkančias darbuotojo lūkesčių ar kt. Priežasčių yra labai daug, tačiau taip pat reikėtų suprasti, kad esant nemenkai darbuotojų, kurie yra atsakinti už minėtas skaitmeninės rinkodaros sritis, kaitai, kaskart gali būti susiduriama ir su samdomų darbuotojų kompetencijos trūkumu.

Daugiau darbuotojų turinti skaitmeninės rinkodaros paslaugas siūlanti bendrovė anaiptol ne visuomet geba surasti patyrusį ir kokybiškai dirbantį specialistą (ypač, jei yra siūlomas darbuotojo lūkesčių ir kompetencijos neatitinkantis atlyginimas). Ką jau kalbėti apie tai, kad tikrai ne kiekvienų paslaugų teikėjų požiūris į skaitmeninės rinkodaros paslaugų teikimą yra tinkamas ir dažniau būna orientuotas į požiūrį „svarbiausia gauti užsakymo patvirtinimą ir jo apmokėjimą, o apie kokybę ir rezultatus galima pamiršti“.

Be abejo, kaip jau minėta, rinkoje galima surasti kokybiškai dirbančių ir tinkamu požiūriu besivadovaujančių didesnių bendrovių, tačiau norint surasti tokią bendrovę, reikėtų labai gerai pasidomėti šiuolaikinės rinkos dalyviais ir jų paslaugų kokybe.

Tą patį galima pasakyti ir apie mažesnes įmones ar privačius fizinius asmenis, dirbančius individualiai. Kiekvienas klientas visuomet turi domėtis ir analizuoti, neleidžiant sau susižavėti įvairiais skambiais „šūkiais“. Juk turbūt ne kartą pastebėjote, kad kai kurios įmonės labiausiai pabrėžia savo veiklos laikotarpį (veikiančios 10, 12, 15 ar net 20 metų), tačiau ar tikrai manote, kad įmonės (ne konkrečios srities specialisto) veiklos laikotarpis yra labai reikšmingas rodiklis ir tinkamas atskaitos taškas?

Viena įmonė 10 metų gali „juodai arti“ ir vadovautis labai griežtais savo veiklos standartais, visu 100 proc. įgyvendindama visus gautus užsakymus, o tuo tarpu kita įmonė, veikdama net ir 15 ar 20 metų, gali visą laiką siūlyti paviršutiniškas ir klientų atžvilgiu labai „neteisingas“ paslaugas. Todėl rinkdamiesi skaitmeninės rinkodaros paslaugų teikėjus, neturėtumėte išskirtinai susitelkti nei į dideles bendroves, nei į mažas įmones ar individualiai veikiančius fizinius asmenis. Jūs turite orientuotis į paslaugų teikėjų patirtį, žinias, kompetenciją, nuveiktus darbus, klientų atsiliepimus ir kitus veiksnius, kurie nusako jų darbo kokybę.

Teisinga SEO paslaugų kaina

Kai kalbama apie SEO paslaugas, visiškai natūralu, kad verslui svarbia tampa ir tokių paslaugų kaina. Tačiau klausimas, „kokia turėtų būti SEO paslaugų kaina“, yra labai slidus.

Akivaizdu, kad kiekvienas žinote posakį – „skūpus moka du kartus“, tačiau tikrai ne kiekvienas iš jūsų juo visuomet vadovaujatės. Ir nors kartais jums gali pavykti užsimerkus į šį „principą“ pasiekti norimą rezultatą, kur kas dažniau SEO paslaugų atveju susiduriama su didele problema, kuomet pabandžius sutaupyti galiausiai tenka ne tik sumokėti gerokai daugiau, tačiau taip pat patirti ir daugybę papildomų sunkumų, lemiančių prastesnes pozicijas, blogesnę tinklalapio būklę ar prarastus klientus.

Jei matote, kad SEO paslaugų teikėjai jums žada konkretų raktažodžių skaičių per konkretų laikotarpį iškelti į konkrečias pozicijas, bėkite net neatsigręždami! Nei vienas save (ir savo klientą) gerbiantis SEO paslaugų teikėjais niekuomet nežada konkrečių pozicijų. Taip pat geras SEO specialistas niekada nepasakys konkretaus termino per kurį atitinkamos pozicijos bus pasiektos. Kodėl? Nes to niekas niekada negali žinoti! Organinės pozicijos nėra perkamos!

Jei jūs matote SEO paslaugų agentūrą, kurioje „puikuojasi“ tokie šūkiai kaip „Garantuotos pozicijos“, „Iškelsime jūsų tinklalapį į TOP5“, „Garantuojame TOP5 pozicijas Google paieškoje“, verta dar ir dar kartą pasikartoti – bėkite kuo toliau!

Nei viena gera SEO agentūra ar patyręs individualiai dirbantis SEO paslaugų teikėjas savo klientui nežadės konkrečių pozicijų. Tuo tarpu, jei jūs pažvelgę į internetinėje paieškos sistemoje pateikiamus rezultatus matote ne vieną „solidžiai“ atrodančią bendrovę, kuri vos už kelis šimtus eurų per mėnesį siūlo SEO paslaugų paketus, juose nurodant konkretų rezultatą (pvz., TOP10, TOP5, TOP3 ar netgi TOP1) ir laikotarpį, per kurį toks rezultatas bus pasiektas (pvz., 6 mėn., 12 mėn. ar kt.), vertindami tokius pasiūlymus bent trumpam tapkite skeptikais. Skeptiškas požiūris padės jums sutaupyti daugybę lėšų!

Žinoma, iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad du ar trys šimtai eurų, mokamų kiekvieną mėnesį (ištisus metus), yra puiki ir nedidelė kaina, už kurią yra siūlomi „nuostabūs rezultatai“, tad kodėl gi nevertėtu tokiu pasiūlymu pasinaudoti?!

Tačiau jei per mėnesį už tokį „pasiūlymą“ (šis žodis pavartotas nebe priežasties, kadangi tai būna tik „pasiūlymas“, o ne kokybiškos SEO paslaugos) jūs mokėsite 250-300 Eur, po 12 mėn. jūs būsite sumokėję 3000-3600 Eur. Ar ši suma jums vis dar atrodo labai maža, atsižvelgiant į tai, kad po 12 mėn. suprasite prašovę pro šalį, nes nematote jokių žadėtų rezultatų?

Be abejo, tuomet jūs suskubsite piktintis ir „grasinti“ tokiems paslaugų teikėjams, tačiau į jūsų priekaištus jie tiesiog užsimerks, primindami jums, kad turėtumėte perskaityti SEO paslaugų sutartį, kurią sudarėte prieš vienerius metus. Joje jūs nerasite to, kas buvo žadėta, o jei ir rasite, sutartyje bus tiek daug „saugiklių“ (paslaugų teikėjams naudingų sąlygų), jog prarasite galimybę net piktintis. Ir tai yra šiuolaikinių SEO paslaugų realybė.

Todėl jei renkatės SEO paslaugų teikėjus, pamirškite apie 50, 100, 200 ar 300 Eur vertės SEO paslaugas. Tokios kainos yra nesuderinamos su kokybiškomis SEO paslaugomis. Todėl jei norite kreiptis dėl SEO paslaugų, turėtumėte būti numatę savo tinklalapio ar el. parduotuvės optimizavimui skirti ne vieną kartą didesnę sumą.

Jei jums yra pasiūloma 1000-1500 Eur suma per mėn., neišsigąskite – tai tikrai nėra didžiulė suma kokybiškoms ir profesionalioms SEO paslaugoms. Tuo tarpu, jei tokios sumos nesate numatę skirti SEO paslaugoms, apie kompleksines SEO paslaugas reikėtų pamiršti.

Tokiu atveju jūs galite kreiptis dėl pavienių tinklalapio optimizaciją sudarančių paslaugų, pvz., vieną mėnesį pasinaudoti vidine optimizacija, kitą mėnesį užsisakyti tam tikras išorinės optimizacijos paslaugas (atitinkančias to mėnesio jūsų iš anksto numatytą biudžetą) ar pasirinkti kitus SEO sprendimus. Tuomet tokių sprendimų atveju savo internetinį projektą sąlyginai optimizuotumėte patys, užsakinėdami pavienes paslaugas. Tačiau, žinoma, taip pat labai svarbu, kad dėl tokių paslaugų jūs kreiptumėtės į savo srities profesionalus, kurie padėtų jums suformuoti jūsų internetiniam projektui skirtą optimizacijos planą, nukreiptų tinkama linkme ir pasiūlytų kokybiškus optimizacijos sprendimus.

Daugiau apie SEO ir turinio rinkodaros paslaugas galite sužinoti „Loris.lt“ tinklalapyje.

carvertical VIN patikra

Parašykite komentarą