Apsipirkimas naujiems mokslo metams daugeliui mokyklinukų tėvų yra viena svarbiausių rugpjūčio užduočių, kurią dažnas įveikia per 2-3 apsilankymus parduotuvėse – internetu apsiperka tik apie 16 proc. tėvų, rodo sociologinis tyrimas. Šiais metais keturi iš dešimties tėvų, ruošiančių vaikus naujiems mokslo metams, jaučia stresą ir nerimauja dėl pakilusių kainų. Vis dėlto, kad ir kokia svarbi kaina, renkantis mokyklines priemones vaikams, prioritetu išlieka patogumas bei kokybė.
Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliktas sociologinis tyrimas – jį liepos pabaigoje atliko bendrovė „Spinter“, rodo, kad didžioji dalis mokyklinukų tėvų savo atžalas naujiems mokslo metams stengiasi apipirkti paskutinįjį vasaros mėnesį ir 8 iš 10 tėvų tai daro fizinėse parduotuvėse bei leidžia vaikams aktyviai dalyvauti šiame procese.
„Tyrimas rodo, kad tėvams svarbu pačiupinėti ir įsitikinti, kokia sąsiuvinių popieriaus kokybė, ar tušinukas patogus laikyti rankoje, koks jo brėžiamos linijos storis, kaip kuprinė „sėdi“ vaikui ant pečių, ar petnešos nespaudžia – tai yra pagrindiniai kriterijai, renkant vaikams mokyklines prekes, tad suprantama, kodėl tėvai nori fiziškai atvykti į parduotuvę“, – kalba Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
Aktyviam laikotarpiui ruošiasi iš anksto
Pasak Mariaus Tilmanto, prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktoriaus, pasiruošimas naujiems mokslo metams prekybos tinklui yra itin aktyvus periodas – parduotuvėse vykstanti „Mokyklinė mugė“ rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais suburia pusketvirto karto daugiau pirkėjų palyginti su kitais mėnesiais, o ir socialinė apklausa parodė, kad 7 iš 10 tėvų naujiems mokslo metams apsiperka „Maximoje“.
„Ruošiamės labai rimtai ir iš anksto. Kuriant „Mokyklinės mugės“ asortimentą, skelbiami tarptautiniai konkursai gamintojams bei tiekėjams, o užsakymai formuojami ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos, Lenkijos, Bulgarijos parduotuvėms. Mūsų išvystyta tiekimo grandinė leidžia prekes atsigabenti ne tik iš Lietuvos, Europos, bet iš viso pasaulio, nemažai kanceliarinių prekių perkame iš Ukrainos. Didelis užsakymų mastas yra neabejotinas mūsų tinklo pranašumas, leidžiantis pirkėjams pasiūlyti geriausias kainas rinkoje daugeliui mokyklinių prekių. Taip pat užtikrinti plačias pasirinkimo galimybes įvairias pajamas gaunantiems žmonėms“, – teigia M. Tilmantas.
Bazinio krepšelio kaina nedidėjo
Prekių kaina yra antras svarbiausias kriterijus, apsiperkant naujiems mokslo metams – šiemet apie 40 proc. tėvų nurodė jaučiantys stresą dėl infliacijos ir padidėjusių kainų. Palyginti su pernai, didesnei daliai tėvų mokyklinėms prekėms svarbu išleisti mažiau pinigų, nei skyrė ankstesniais metais. 7 iš dešimties tėvų nurodė planuojantys pasinaudoti nuolaidomis mokyklinėms prekėms, panaši dalis apklaustųjų ketina neviršyti 100 eurų biudžeto. Apie ketvirtadalis tėvų nusiteikę skirti iki 200 eurų – tai daugiau pradinių klasių mokinių tėvai.
„Būtiniausių mokyklinių prekių krepšelio kainą šiemet pavyko išlaikyti panašią kaip ir pernai – jį sudaro kuprinė, penalas ir reikalingiausios kanceliarinės priemonės. „Maximose“ jau nuo pat liepos pabaigos taikome akcijas mokyklinėms prekėms ir šiuo metu būtiniausių priemonių krepšelį su nuolaida tėvai gali įsigyti už 29,61 Eur. Kartu savo pirkėjus visuomet raginame atlikti stalčių reviziją, pasitikrinti, ko išties trūksta, atidžiai bei neskubant susiplanuoti būsimus pirkinius – toks sumanus planavimas gali gerokai palengvinti pasiruošimą mokyklai, padėti išvengti streso ir sutaupyti pinigų“, – teigia M. Tilmantas.
Naujovė – „drabužių kapsulė“
Apklausa rodo, kad ruošdami vaikus mokyklai, tėvai daugiausiai pirks kanceliarinių rašymo bei popieriaus priemonių ir pratybų sąsiuvinių, piešimo priemonių, aplankų, vaikiškos avalynės, rūbų, kuprinių.
„Apie 2,5 milijono sąsiuvinių, daugiau nei pusė milijono tušinukų – kasmet tai populiariausios mokyklinės prekės mūsų prekybos tinkle, išliekančios absoliučiu bestseleriu. Vis dėlto didesnis iššūkis tėvams yra supirkti aprangą – tai aktualu beveik 60 proc. naujiems mokslo metams besiruošiančių tėvų. Todėl pirkėjų patogumui šiemet siūlome naujovę – „drabužių kapsules“. Pirkėjai už prieinamą kainą gali įsigyti vienas svarbiausių mokyklinės uniformos dalių ar visą sportinės aprangos komplektą. Su „Ačiū“ kortele tokių pagrindinių uniformos elementų kaip marškinėliai, kelnės ar sijonas, megztukas ir bateliai komplekto kaina svyruoja nuo 30 iki 40 Eur, o sportinės aprangos: laisvalaikio batelių, sportinio megztinio ir kelnių bei striukės komplektas siekia apie 40 Eur“, – pasakoja „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
Ką leidžia išsirinkti vaikams?
Kuriant „Mokyklinės mugės” prekių asortimentą, siekiama patenkinti tiek tėvų, tiek vaikų norus. Gamintojai vis daugiau dėmesio skiria ne tik mokyklinių prekių išvaizdai, bet ir jų kokybei, patogumui, ergonomikai, ekologiškumui ir šie aspektai vis svarbesni pirkėjams – tėveliams, kurie domisi mokyklinių prekių kilmės šalimi, naudojamų medžiagų kokybe ir kt. Apklausos duomenimis, tvarumo, ekologiškumo aspektai svarbūs maždaug trečdaliui apklaustų tėvų – daugiausia jauniausiems apklaustiesiems, pradinių klasių mokinių tėvams.
„Tačiau ir vaikai aktyviai dalyvauja apsipirkimo procese – beveik visi apklaustieji tėvai teigia imantys juos į parduotuves kartu ieškoti mokyklinių prekių, paiso vaikų nuomonės ir norų. Žinoma, mažesniųjų tėvai daugeliu atvejų pirma patys įvertina daiktų kokybę bei patogumą, o paskui jau leidžia atžaloms pareikšti pageidavimus. Bet štai penalus vaikai gali rinktis savo nuožiūra – šiuo atveju vaiko norai yra aukštesnis kriterijus nei kaina, patvarumas ar kiti praktiniai kriterijai“, – sako I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Inga Razmaitė, UAB Headline agency