Š.m. rugsėjo mėn. Vilniuje, Naujamiestyje, P.Klimo gatvėje 10, atidaroma vienintelė Vilniuje Montessori akademijos pradinė mokykla. Kodėl tik dabar ir kuo tai yra aktualu šiandien, kai mokyklų, ypač privačių, pasiūla yra didelė?
Dažnai susižavima naujomis ugdymo idėjomis ir neįvertinama rizika, stingama atsakomybės dėl vykdomo eksperimentavimo, nėra arba nepakanka būtino mokslinio pagrindimo.
Montessori ugdymo sistema pasižymi aiškiu vertybiniu pagrindu, vadovaujantis ja dirbama nuo 1907 metų, kuomet Dr. Maria Montessori atidarė pirmąjį darželį (Casa dei Bambini) Romos priemiestyje Italijoje, kuriame taikė savo sukurtą ir moksliniais tyrimais pagrįstą metodiką, savo kurtas didaktines priemones.
Metodas greitai paplito Europoje ir JAV, Indijoje. 1951 metais Maria Montessori už veiklą buvo nominuota Nobelio Taikos premijai. Ji sulaukė tarptautinio pripažinimo, kaip įkvepianti ir inovatyvi edukologė, kuri yra atvira naujoms idėjoms ir praktiniams švietimo sistemos problemų sprendimams.
M.Montessori tikėjo, kad kiekvienas vaikas gimsta su unikaliu potencialu, kuris turi būti atskleistas. Mokyklos ir mokytojų pareiga sukurti būtinas tam sąlygas. Montessori pradinis ugdymas yra itin vertinamas visame pasaulyje, o tarptautinė ugdymo programa itin patraukli tėvams, kaip lavinanti vaikų kritinį mąstymą, mokymąsį per patirtį, bendradarbiavimo ir dvikalbystės kompetencijas.
Norint užtikrinti aukštą ugdymo kokybę, steigiant mokyklą turi joje dirbti mokytojas baigęs „AMI 6-12 Diploma“ kursus. Šiuo metu Lietuvoje vienintelė baigusi yra dr. Indrė Vitkuvienė, būdama Montessori akademijos vadove taip pat nuolat darbuojasi ir pradinėje klasėje su vaikais. Kaune Montessori akademijos pradinė mokykla sėkmingai dirba jau 5-erius metus. Kitą diplomuotą specialistę pavyko rasti ir priklabinti jungtis darbui Vilniuje iš JAV.
Montessori ugdymo sistemos pagrindas yra pagarbai vaikui, jo unikalumui ir potencialo vystymui. Tam reikalinga rami aplinka, pripildyta tik darbo priemonių leidžiančių vaikui susikaupti ir lydintis profesionalus mokytojas. Čia nerasite jokių nereikalingų detalių blaškančių dėmesį, darbas vyksta tyloje, sukauptume. Skatinamas vaiko smalsumas ir gebėjimas savarankiškai suplanuoti dienos darbus prisiimti atsakomybę už jų eigą ir rezultatus.
Pradinėje mokykloje labai svarbu ugdyti vidinę vaiko motyvaciją mokytis, kelti tikslus ir juos įgyvendinti. Mokoma savistabos, refleksijos, veiklos aptarimo su lydinčiu mokytoju, todėl išoriniai veiksniai, vertinimai tampa mažiau svarbus. Pastebėta, kad ši nuostata padeda adaptuotis ir siekti tikslų tęsiant mokslą bet kurioje valstybinėje ar privačioje bendrojo ugdymo mokykloje.
Vaikai gali rinktis ar nori dirbti savarankiškai, ar grupėje. Būdami skirtingo amžiaus vienoje klasėje jie mokosi suteikti ir priimti pagalba, čia mezgamos draugystės, išbandomi skirtingi vaidmenys skirtingose grupėse, jie patiria ką reiškia ir kokią naudą teikia bendradarbiavimas, o konkurencija tampa neefektyvia ir nereikalinga, kurią vis dar esame įpratę matyti tradicinėse mokyklose.
Vietoj būdingo įprastai mokyklai įkalinimo suole, vaikai Montessori klasėje gali judėti laisvai, susikurti jiems būtiną aplinką ir būdą ko ir kaip jie nori mokytis kiekvieną dieną. Didelis dėmesys skiriamas kiekvieno vaiko patirtiniam ugdymui, todėl akivaizdu, kad norint skirti jo pakankamai kiekvienam klasė negali būti didelė. Taip pat ji nėra tik konkuruojančių individų sambūris, o mažytė, aktyvi ir kurianti bendruomenė įskaitant tėvus ir mokytojus.
Tėvų dalyvavimas yra labai svarbus kokybiškam mokymuisi, todėl mokykla siekia iš anksto įsitikinti, kad mokytojai ir tėvai yra vienijami tų pačių vertybių, požiūrio, nes patirtis byloja, kad tik dirbant drauge galima padėti vaikui atskleisti jo unikalią asmenybę.
Savo vaikams siekiame ir norime suteikti geriausią įmanomą išsilavinimą, tačiau akivaizdu kad net ir aukščiausių akademinių rezultatų šiai dienai nepakanka. Gyvename nuolatiniame pokytyje ir negalime numatyti, kokios profesinės kvalifikacijos bus paklausios ateityje, todėl įgūdis nuolat adaptuotis, noras mokytis visą gyvenimą tampa neišvengima būtinybe, už tokias įdiegtas nuostatas ir yra atsakinga būtent pradinė mokykla. Be išugdytos meilės mokymuisi, smalsumo, gebėjimo bendradarbiauti mes paliekame savo vaikus be įrankių ateičiai, nesuteikiame reikalingo pagrindo augti ir vystytis.
Pažadintas smalsumas, gebėjimas kelti tikslus ir prisiimti atsakomybę už juos, įvertinti pasiekimus, savarankiškumas dirbant individualiai, ir gebėjimas darniai dirbti grupėse – iš šių požymių galima lengvai atpažinti Montessori pradinę mokyklą baigusius vaikus.
Nauja ir vienintelė Montessori akademijos pradinė mokykla Vilniuje kviečia jus leistis į kelionę kartu, žvelgti į ateitį smalsiai, ir žengti pirmyn kūrybiškai ir drąsiai. Laukia jūsų svečiuose. Atvirų durų vakaras vyks gegužės 22 d. apie kitas numatomas data bus skelbiama mokyklos internetinėje svetainėje
www.montessoriakademija.lt arba Facebook paskyroje – Montessori akademija.
Pranešimą paskelbė: Indrė Vitkuvienė, UAB Montessori akademija