„Darnu Group“ valdomo vieno iš didžiausių ir populiariausių traukos taškų Vilniaus senamiestyje „Paupio turgaus“ nuomininkų apyvarta praėjusiais metais augo 8 proc. iki 7,150 mln. eurų, o po turgaus stogu įsikūrę 16 restoranų ir 4 barai pritraukė beveik 1,4 mln. lankytojų.
„Paupio turgaus“ pagrindinis tikslas – generuoti lankytojų srautus ir palaikyti mūsų kuriamo Paupio rajono gyvybę, todėl džiugu, kad jis jau antrus metus dirba pelningai, generuoja stabilų ir ištikimų klientų srautą. Pernai fiksavome nuosaikų pajamų augimą, nes pritraukėme kiek daugiau svečių pietų metu, mus atrado ne tik šeimos, bet ir įmonės, norėjusios organizuoti įvairius renginius savo darbuotojams ar partneriams“, – sako „Darnu Group“ pardavimų ir nuomos vadovas Mykolas Čiplys.
Jo teigimu, rezultatus pasiekti padėjo išgryninta turgaus koncepcija – buvo atsisakyta čia veikusių parduotuvių ir vietoje jų erdvės skirtos papildomoms 56 sėdimoms vietoms. Jos reikšmingai (16 proc.) padidino turgaus galimybes priimti didesnį svečių skaičių, leido organizuoti tiek šventes, tiek uždarus vakarus. Lankytojams taip pat buvo pristatyta ir šių erdvių elektroninė rezervacijų sistema, leidžianti patogiau organizuoti masinius susibūrimus. „Darnu Group“ skaičiuoja, kad pastarųjų per paskutinius tris mėnesius turguje buvo 220.
„Pagrindinė priežastis, leidžianti išlaikyti populiarumą yra mūsų kruopščiai atrinktas ir siūlomas plačiausias restoranų bei barų pasirinkimas sostinėje po vienu stogu, nuolat didinama pasiūla, ypač dienos pietų meniu. Tai skatina lankytojus sugrįžti ir išbandyti vis kažką naujo bei įdomaus. Įvairovė ir kokybiška pasiūla taip pat tarnauja kaip universalus pasirinkimas organizuojant didesnės apimties pasisėdėjimus, kuomet kažką skanaus sau atranda kiekvienas“, – priduria „Darnu Group“ atstovas.
Pikas – šiltuoju metų laiku
Vertindamas sezoniškumo įtaką „Paupio turgaus“ veiklai M. Čiplys teigia, kad didžiausias lankytojų srautas pasiekiamas atšilus orams, kuomet atsiranda galimybės išplėsti erdves į lauką, organizuoti masinius renginius. Pasyviausias laikotarpis, anot jo, yra lapkritis-gruodis, nes dėl laisvadienių iškrenta kelios turgaus darbo dienos. Be to, didelę įtaką turi ištuštėjęs miestas ir prastesnis oras, kai dažniau renkamasi maisto pristatymo į namus paslauga.
„Šiltuoju metų laiku generuojame 50 proc. didesnį lankytojų srautą ir stipriai išaugusią apyvartą, o sėkmingiausias mėnuo yra gegužė – tada, kai paprastai skelbiame sezono atidarymą. Tuo metu žmonės būna pasiilgę bendravimo gryname ore ilgesniais ir šiltesniais vakarais. Išaugusiems srautams įtaką daro ir renginiai, kurių praeitais metais suorganizavome 23“, – sako jis.
„Darnu Group“ eksperto teigimu, renginiai organizuojami ne tik papildomų srautų generavimui – jie pasitelkiami ir kaip rinkodaros priemonė siekiant išlaikyti turgaus populiarumą tarp jau čia besilankančių įvairių amžiaus grupių žmonių, taip pat didinti jo žinomumą sostinėje.
Anot M. Čiplio, aktyvus renginių organizavimas pasiteisina, todėl ir šiemet planuojamas aktyvus jų tinklelis, kuriame netrūks koncertų, veiklų vaikams ir šeimoms, įvairių mugių ar degustacijų.
Vidutinis pirkėjo krepšelis didėjo, bet šiemet iššūkių atneš PVM lengvatos panaikinimas
Anot M. Čiplio, 2023 m. vidutinis „Paupio turgaus“ pirkėjo krepšelis 2023 m. augo 53 centais (6 proc.) ir siekė 9,18 eurų, neskaičiuojant PVM.
„Nuo pat veiklos pradžios kasmet fiksuojame panašų vidutinio krepšelio augimą, kurį lemia ne tik augantis užsakymo dydis, bet ir kylančios restoranų sąnaudos, produktų kainos. Deja, tačiau nuo šių metų pradžios maitinimo įstaigoms panaikinta 9 proc. PVM lengvata pozityvo į maitinimo sektorių taip pat neatneš – padidėję kaštai neišvengiamai šiemet atsispindės ir restoranų kainodaroje“, – komentuoja M. Čiplys.
„Darnu Group“ pardavimų ir nuomos vadovas priduria, kad tai taps pakankamai rimtu iššūkiu visam maitinimo sektoriui – vartotojai kainų atžvilgiu yra itin jautrūs, o staigus bei proporcingas jų padidėjimas būtų pernelyg skausmingas abiem pusėm. Anot jo, dėl šios priežasties kainų kilimas turėtų būti rezervuotas ir nuosaikus, todėl siekiant sėkmingai konkuruoti ir amortizuoti padidėjusius kaštus restoranams prireiks išradingumo ir kantrybės.
Pranešimą paskelbė: Laura Šimkutė, Integrity PR, UAB