Gamta ir gyvūnai

Pasiteisinus maisto švaistymo prevencijos iniciatyvai dar 16 „Rimi“ parduotuvių galima įsigyti vaisių ir daržovių rinkinių už itin žemą kainą

Įgyvendindamas ilgalaikius tvarumo įsipareigojimus prekybos tinklas „Rimi“ kovo mėnesį pradėjo naują iniciatyvą – prekybą iš dalies prekinę išvaizdą praradusių vaisių bei daržovių rinkiniais, kurie kainuoja vos 79 ct už kilogramą. Kaip teigia „Rimi“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo ekspertas Liudvikas Aleliūnas, iki šiol keturiose eksperimente dalyvavusiose parduotuvėse pavyko parduoti beveik 4 tonas vaisių ir 2 tonas daržovių – tai 95 proc. visų suruoštų rinkinių. Pasiteisinus maisto švaistymo prevencijos iniciatyvai, rinkinių pardavimai praplėsti į dar 16 „Rimi“ parduotuvių.

Rado savo pirkėją

Pasak „Rimi“ tvarumo eksperto, specialūs rinkiniai jau spėjo rasti savo pirkėją, mat parduotuvėse, kur šis projektas pristatytas anksčiau, rinkinių parduodama žymiai daugiau. „Tai leidžia daryti išvadą, kad pirkėjai ieško būtent šių, prekinę išvaizdą praradusių vaisių bei daržovių rinkinių, ir jau yra pripratę iš šių produktų gaminti kasdienius patiekalus, – pastebi L. Aleliūnas. – Esame patenkinti pardavimais, mat iki šiol parduodame bent 95% visų specialiųjų rinkinių. Pastebėjome, jog vaisių rinkinius žmonės renkasi du kartus dažniau, tikėtina todėl, kad vaisiai įprastai yra brangesni nei daržovės.“ 

Šiuo metu specialius rinkinius jau galima rasti 20 „Rimi“ parduotuvių: startavus keturiose eksperimentinėse parduotuvėse, neseniai prijungtos dar 16 naujų. „Šis mūsų projektais itin sėkmingas. Išanalizavę visas aplinkybes nusprendėme plėstis etapais ir ištobulinti procesą taip, kad būtų lengviau jį integruoti visose likusiose parduotuvėse ir tai atneštų laukiamųrezultatų“, – pasakoja socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo specialistas.

Skatina atsakingą vartojimą

Pasak L. Aleliūno, nors iš pradžių parduotuvių komandos šią iniciatyvą priėmė atsargiai, netrukus sulaukė palaikymo bei klausimų, kada iš dalies prekinę išvaizdą praradusių vaisių ir daržovių rinkiniai bus parduodami kitose parduotuvėse.„Nuo pat pirmųjų projekto įgyvendinimo dienų jaučiame ir pirkėjų palaikymą, jie balsuoja savo piniginėmis, o naujienaapie šiuos vaisių bei daržovių rinkinius socialinėje erdvėje buvo pasitikta ypač pozityviai – tai mums yra labai svarbus įvertinimas“, – džiaugiasi specialistas.

Anot jo, per pusę metų dėl produktų kokybės nebuvo gauta nė vieno skundo. Tai pasiekti padėjo aiški komunikacija apie netobulus, bet vis dar puikiai tinkamus vartojimui vaisius bei daržoves, kurie puikiai tinka kepiniams, vaisių kokteiliams ar šaldymui. L. Aleliūnas rekomenduoja juos suvartoti ar užšaldyti per 1-2 dienas.

„Nors dėl šių rinkinių papildomo darbo yra šiek tiek daugiau, parduotuvių darbuotojai mielai prisideda prie maisto švaistymo mažinimo. Pasaulyje išmetama net apie trečdalis maisto produktų, o prekybos centrai išmeta apie 10% šio kiekio. Skatiname pirkėjus išmesti kuo mažiau maisto bei sutaupyti  pinigų, juk net ir ne taip tobulai atrodantys vaisiai ar daržovės yra naudingi sveikatai bei skanūs, tereikia juos greitai suvartoti ar nupjauti pažeistą dalį“, – sako L. Aleliūnas.

Mažinti maisto švaistymą įkvepia ir kitus

„Rimi“ socialinės atsakomybės specialistas džiaugiasi, kad šis maisto nešvaistymo projektas įkvėpė ir šio prekybos tinklo kolegas iš Estijos, kurie taip pat pradėjo prekiauti iš dalies prekinę išvaizdą praradusiais vaisių rinkiniais. Specialistas pažymi, jog tvarumas yra viena iš „Rimi Baltic“ prioritetinių strateginių sričių. 

„Kasdien dirbame taikydami naujus sprendimus, kurie padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir taupytų gamtos resursus. Spėjama, jog maisto švaistymo tendencija ir toliau augs, todėl „Rimi“ kartu su danų startuoliu „Plant Jammer“ savo pirkėjams pasiūlė dirbtinio intelekto šefo „Gaminu, neišmetu“ paslaugą, kurioje suvedus šaldytuve turimus maisto produktus virtualus šefas pasiūlo sveikatai palankius receptus. Šiuo metu kartu su startuoliu „Food 4 All“ vystome sprendimą, kuris suteiks vartotojams galimybę parduotuvėje lengviau atrasti besibaigiančio galiojimo produktus už žemą kainą. Šiais mažais žingsniais norime įkvėpti pirkėjus nebijoti  ieškoti aplinkai draugiškų sprendimų“, – pasakoja L. Aleliūnas.

Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR

Parašykite komentarą