Maisto tinklaraštininkė Kotryna Remeikaitė (konorsskanaus) jau mažiausiai penkerius metus planuojasi kiekvieną apsipirkimą ir stengiasi į prekybos centrą ateiti su daugkartiniu pirkinių maišeliu. Vilnietė ne tik patikrina, kokios tą savaitę vyksta akcijos, bet ir peržiūri savo asmeninius pasiūlymus lojalumo kortelėje. Ilgainiui ji įprato pirkti mažiau, nei iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad reikės: „Beveik kiekvienam iš mūsų kartą per savaitę nutinka neplanuoti pietūs su kolegomis ar vakarienė mieste. Turėdama tai omenyje, savaitei dažniausiai planuoju maistą tik 5-ioms ar 6-ioms dienoms, o spintelėse visada turiu kruopų ir konservuotų dažovių, iš kurių bet kada galima išsivirti troškinį ar sriubą.“ Birželį aplinkosaugos mėnesiu paskelbęs prekybos tinklas „Rimi“ skatina savo pirkėjus nešvaistyti maisto, vartoti atsakingai ir taip saugoti gamtą.
Planavimas palengvina kasdienybę
Kotryna pasakoja, kad sutaupyti apsiperkant jai padeda ne tik tikslus planavimas ir norų įsivertinimas, bet ir lojalumo programa, suteikianti asmeninius pasiūlymus, papildomas nuolaidas arba kaupimą nuo išleistos sumos.
„Be to, iškart neišmetu maisto, pamačiusi ant pakuotės šios dienos galiojimo datą: griežtai nurodyto termino laikausi tik gamindama mėsą bei žuvį. Svarbu, ar parašyta: „Tinkama vartoti iki…“, ar „Geriausias iki…“, nes pirmuoju atveju geriau po termino produkto nebevartoti, o antrasis tik perspėja, kad praėjus terminui gali pakisti skonio savybės. Tad jei spalva, skonis ir kvapas nepakitę, po galiojimo termino vieną-dvi dienas produktą dar vartoju“, – sutaupyti padedančiais patarimais dalinasi Kotryna.
Susikūrė savo produktų laikymo sistemą
Gyvenimo be eksperimentų virtuvėje neįsivaizduojanti Kotryna prieš apsipirkdama visada patikrina, kokios vyksta akcijos ir kokius produktus į savo valgiaraštį įtraukti labiausiai apsimoka: „Taip pat peržvelgiu, kokių produktų likučių turiu šaldytuve bei spintelėse. Mano, kaip ir daugelio žmonių, tikslas – pirkti pačius kokybiškiausius produktus už žemiausią kainą ir daug neišlaidaujant, maitintis visaverčiu ir sveikatai palankiu maistu.“
Tiesa, taip greit įsivertinti, kokių produktų trūksta, padeda tvarka virtuvėje. Namuose mergina produktus dėlioja pagal savo susikurtą sistemą. „Parsinešusi pirkinius visuomet pertvarkau šaldytuvą: labiau matomose vietose pasidedu seniau pirktus produktus, kad juos suvartočiau greičiausiai, o ką tik nusipirktus išdėstau tiksliai pagal kategorijas: vienur laikau pieno produktus, kitur daržoves ir vaisius, atskirai – mėsą arba žuvį. Maisto likučius dedu į skaidrias stiklines dėžutėse, kad matyčiau, kas ir kur sudėta, o beveik viską, ko nespėju suvartoti, drąsiai užsišaldau“, – pasakoja maisto tinklaraštininkė.
„Kiekvienai savaitei planuoju bent vieną žuvies ar jūros gėrybių patiekalą ir ne daugiau nei 2-3 valgius iš mėsos, o likusių dienų pietums ir vakarienėms renkuosi vegetarišką maistą. Numačiusi, ką gaminsiu, pasiruošiu sąrašą ir keliauju į parduotuvę. Labai pravartu sąrašą sudaryti kategorijomis pagal parduotuvės skyrius, kad nereikėtų vaikščioti pirmyn ir atgal – juk kartais dėl to sugaištame begalę laiko“, – patirtimi dalinasi Kotryna.
Vasarą pradėjusi su internetine laida apie taupymą „Iššūkis: 5 eur“, Kotryna pasakoja išmokusi lentynose ieškoti privačios etiketės gaminių ir vertinti kainos bei kokybės santykį: „Tik ėmusis iššūkio, kur iki cento turiu suskaičiuoti pirkinių išlaidas ir sutilpti į konkrečią sumą, supratau, kiek galime sutaupyti ieškodami produktų alternatyvų. Pasirodo, kad už 5 eurus galime šeimą pradžiuginti ne tik desertu ar užkandžiu, bet ir sočiais pietumis. Tereikia padaryti namų darbus ir pasinaudoti visomis teikiamomis nuolaidomis, apie kurias dažnai net nežinome.“
Asmeniniai pasiūlymai – papildoma proga sutaupyti
Dauguma pirkėjų mielai naudojasi lojalumo kortelių suteikiamais asmeniniais pasiūlymais, tačiau kyla klausimų, kaip tie pasiūlymai suformuojami. „Tai automatiškai atlieka sistemos ir sudėtingi algoritmai, parinkdami tinkamas prekes pagal pirkėjo ankstesnius pirkimus. Todėl kiekvienas pirkėjas gauna skirtingą, tik jam parinktą pasiūlymų derinį. Tarkime, jei pirkėjas pietaudamas „Rimi“ visada renkasi Cezario salotas, sistema niekaip nesupras, kad jis norėtų gauti nuolaidą dar ir apelsinų sultims ar humusui. Ir atvirkščiai, kuo dažniau pirkėjas renkasi skirtingas prekes, tuo tiksliau sistema gali parinkti jam labiausiai tinkančias“, – paaiškina „Rimi“ ryšių su klientais vystymo vadovė Karolina Pareigytė-Kvieskienė.
Dar viena nauja vertė lojalumo kortelių turėtojams – kas keletą mėnesių pateikiama įvairių įdomių faktų suvestinė apie tai, kiek vaisių, daržovių ir uogų nusipirkote, kokioje parduotuvėje lankėtės dažniausiai, kaip jūsų pasirinkimai atrodo visų pirkėjų kontekste. „Smagu ne tik įsivertinti savo pasirinkimus, bet ir pasilyginti juos su draugais ar kolegomis“, – sako K. Pareigytė-Kvieskienė.
Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR