Prekybos tinklas „Lidl“ kartu su UAB „Birštono mineraliniai vandenys“ pristato naujas „Akvilės“ vandens butelių pakuotes, išsiskiriančias gerokai tvaresniu įpakavimo sprendimu. Šešių butelių pakuotė bus sutvirtinta specialiais perdirbto plastiko dirželiais, už kurių bus galima patogiai paimti vandens butelius. Tokiu būdu įpakuoto „Akvilės“ vandens bus galima įsigyti visose prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvėse.
Pasak „Birštono mineraliniai vandenys“ vadovės Aistės Pranckuvienės, įmonė savo veikla stengiasi atspindėti pagrindinę bendrovės idėją – rūpestį ne tik bendruomene, žmonių sveikata, bet ir gamta. Anot jos, būtent todėl bendrovė nuolat stengiasi ieškoti įvairių būdų, kaip paversti savo produkciją draugiškesne aplinkai.
„Vienas paskutinių sprendimų, susijusių su tvarumu mūsų veikloje – naujos pakuotės sukūrimas. Jos privalumas – vietoje plastikinės plėvelės „Akvilės“ buteliai yra surišami juostelėmis, kurioms pagaminti reikia 90 proc. mažiau plastiko. Tai – tik vienas iš privalumų. Pats plastiko juostelių gamybos procesas – draugiškas aplinkai, nes viso gamybos proceso metu siekiame maksimalaus antrinio žaliavų panaudojimo. Džiaugiamės, kad šis sprendimas jau spėjo pelnyti tarptautinį „Global Bottled Water Awards“ geriausios technologinės inovacijos apdovanojimą“, – sako A. Pranckuvienė.
Anot „Lidl Lietuva“ pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovės Rasos Didjurgytės, prekybos tinklas nuo pat jo veiklos starto Lietuvoje rodo išskirtinį dėmesį tvarumo temoms ir nuolat imasi konkrečių veiksmų, padedančių mažinti bendrovės paliekamą pėdsaką.
„Iki 2025 m. pabaigos esame sau išsikėlę tikslą privačių prekės ženklų pakuotėse naudoti 20 proc. perdirbto plastiko. Taip pat iki 2025 m. pradžios įsipareigojome savo veikloje naudoti 20 proc. mažiau plastiko ir užtikrinti, kad mūsų privačių prekės ženklų plastikinės pakuotės būtų kuo labiau perdirbamos. Taip pat palaikome mūsų tiekėjus, siekiančius panašių tikslų ir džiaugiamės, kad „Birštono mineraliniai vandenys“ žengia į priekį mažindami plastikines pakuotes“, – teigia R. Didjurgytė.
Draugiškumą aplinkai vertina ir vartotojai
Anot A. Pranckuvienės, toks pakuotės sprendimas padeda sutaupyti kuro, todėl atitinkamai sumažėja ir CO2 emisijos: „Transportuojant vandenį ant paletės nuo šiol sutelpa 20 proc. daugiau pakuočių. Be to, gamykloje yra įrengtos saulės baterijos, generuojančios švarią elektros energiją iš atsinaujinančio šaltinio. Šios priemonės leidžia prisidėti prie švaresnės aplinkos puoselėjimo.“
Pašnekovė akcentuoja, kad jei norime gyventi sveikiau, natūraliau ir harmonijoje su gamta, privalome mažinti atliekų kiekį, nes saugodami aplinką, saugome ir patys save, o tai įvertina ir klientai.
„Žmonėms tampa vis svarbiau, kokioje aplinkoje jie gyvena ir kokius produktus jie vartoja. Džiugu, kad įvairūs verslai yra pasiryžę taikyti inovacijas ir eiti sudėtingu keliu tvarumo link. Itin vertiname prekybos tinklo „Lidl“ norą priimti šį iššūkį ir bendradarbiaujant ieškoti tvarių būdų vykdyti mūsų veiklą. Kartu mažindami poveikį aplinkai galime pasiekti daug daugiau“, – teigia „Birštono mineraliniai vandenys“ vadovė.
Tvarius žingsnius žengia nuolatos
R. Didjurgytė pratęsia, kad „Lidl“ visada stengiasi tausoti aplinką ir imtis vis naujų tvarumo iniciatyvų, todėl prekybos tinklas vykdo „REset Plastic“, tarptautinės „Schwarz“ grupės plastiko strategiją, kuri apima plastiko mažinimą, projektavimą, perdirbimą, šalinimą iš aplinkos, inovacijas ir švietimą. Šią strategiją prekybos tinklas įgyvendina pasitelkdamas skirtingas priemones.
Pavyzdžiui, 2019 metų pabaigoje „Lidl Lietuva“ pristatė plastiko mažinimo kampaniją „Banginio dydžio dėkui“. Pagrindinis šios kampanijos tikslas – priminti apie plastiko gamtai daromą žalą ir paskatinti pirkėjus rinktis gamtai draugiškesnes alternatyvas. 2019 metų vasarą „Lidl Lietuva“ taip pat iš prekybos išėmė vienkartinius plastiko gaminius, tokius kaip vienkartiniai indai, įrankiai ir šiaudeliai, bei pakeitė šiuos gaminius aplinkai draugiškesniais.
Be to, 2020 metų pradžioje „Lidl“ tapo pirmuoju iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, atsisakiusiu visų vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, o šie maišeliai buvo pakeisti popieriniais, kurie patekę į aplinką suirtų ir nesukeltų žalos. Tai per metus prekybos tinklui leidžia sumažinti apie 90 tonų plastiko. Asortimente taip pat buvo pristatyti ir daugkartiniai maišeliai vaisiams, daržovėms bei biriems produktams. Šie maišeliai rekomenduojami kaip alternatyva ploniesiems vienkartiniams plastikiniams maišeliams.
„Lidl Lietuva“ taip pat yra sumažinus plastiko kiekį „Saguaro“ vandens pakuotėse. 1,5 l „Saguaro“ vandens buteliams nuo šiol sunaudojama beveik 18 proc. mažiau plastiko, o 0,5 l talpos buteliukams – apie 21 proc. mažiau. Dėl šio sprendimo kiekvienais metais sunaudojamo plastiko kiekis sumažinamas daugiau kaip 47 tonomis. 2019 m. pabaigoje „Lidl“ taip pat sumažino trylikos šviežios mėsos produktų pakuotes. Priklausomai nuo pakuotės, plastiko buvo sumažinta nuo 8 % iki 47 %.
Apie „REset Plastic“:
REduce. Stengiamės mažinti plastiko kiekius visur, kur įmanoma ir yra tvaru
REdesign. Stengiamės pakuotes kurti tokias, kad jas būtų galima perdirbti, siekiant uždarų medžiagų ciklų
REcycle. Mes renkame, rūšiuojame ir perduodame perdirbimui
REmove. Mes palaikome iniciatyvas dėl plastiko atliekų pašalinimo iš aplinkos
REsearch. Siekdami inovatyvių sprendimų, investuojame į tyrimus ir plėtrą bei šviečiame visuomenę apie perdirbimą ir išteklių taupymą
Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „Gravitas Partners”