Studijos - Karjera

Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 

Š.m. spalio 4 d. Vilniuje surengtoje konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ ugdymo įstaigų vadovai ir ekspertai dalinosi efektyviais tvarumo sprendimais, kurie gali būti pritaikyti mokyklų aplinkoje.

Išskirtiniame renginyje, kurį Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (LINEŠA)  organizavo kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, savo srities profesionalai iš Lietuvos, Prancūzijos ir Liuksemburgo pristatė gerąsias praktikas ir įkvepiančius pavyzdžius, kaip sėkmingai integruoti tvarumo principus į švietimo įstaigų kasdienę veiklą ir aplinką.

Konferencijos dalyvius pasveikinęs LINEŠA direktorius Valdas Jankauskas pasidžiaugė, kad konferencija tvarių mokyklų tema sulaukė didelio susidomėjimo – norinčiųjų joje dalyvauti buvo dukart daugiau, nei vietų.

„Mokslininkai paskaičiavo, kad dabartinių keturiolikmečių gyvenimo trukmė bus vidutiniškai 110 metų. Ilgaamžiškumui pasiekti svarbu gera mityba, judumas, streso mažinimas. Tad kai kalbame apie tvarumą, pirmiausiai galvokime apie save: jei norime gyventi ilgai ir kokybiškai, turime į save investuoti. Nepamirškime: mes galime daryti įtaką keisdamiesi patys“, – sakė V. Jankauskas.

Švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas sveikindamas susirinkusiuosius pabrėžė, kad kalbėdami apie tvarumą vis dar per mažai kalbame apie minkštuosius, socialinius įgūdžius.

„Turime kurti tvarius ryšius tam, kad jaustumėmės gerai ir realizuotume savo potencialą. Tai yra tikroji tvarumo esmė“, – sakė jis.

Susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė sveikinimo kalboje pasidžiaugė, kad susisiekimo sritis turi daug galimybių prisidėti prie tvarumo sklaidos, ir kad vis daugiau mokyklų įsitraukia į darnaus judumo sritį.

„Norime stiprinti ją ir bendradarbiavimą su mokyklomis“, – sakė ji.

Nuo valstybės biudžeto …

Konferencijoje ekspertai skaitė pranešimus, diskutavo apie tvarumo iššūkius ir galimybes švietimo srityje, buvo pristatytos sėkmės istorijos iš Lietuvos ir kitų šalių mokyklų.

Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė savo pranešime apie mokyklų transformaciją tvariai ateičiai daug dėmesio skyrė Lietuvos švietimo finansavimo sistemai.

„Jei norime Lietuvoje užtikrinti ilgalaikį veiksmingą švietimo finansavimą, svarbu, kad mūsų švietimo finansavimo sistema būtų  tvari“, –  kalbėjo ji.

Taip pat viceministrė pateikė skaičius, paneigiančius kai kuriuos mitus. Tarp jų – mitą, esą lėšų švietimui skiriama daug, tik jos nepasiekia mokyklų, arba kad labai svari mūsų valstybės biudžeto dalis keliauja ministerijai ir jai pavaldžioms įstaigoms išlaikyti.

Dr. Austėja Landsbergienė, „Vaikystės sodo“ ir Karalienės Mortos mokyklos steigėja pranešime „Matomas ir nematomas tvarumas švietime“ atskleidė, kokie tvarumo sprendimai įdiegti jos ugdymo įstaigose.

„Prisijungėme prie „Eco Schools“ tinklo, įveiklinome miesto sodą, o mūsų devintokių projektas apie tvarią madą sulaukė pasisekimo tarptautinėje moksleivių konferencijoje Atėnuose!“, – dėstė ji.

Tarp pasiekimų tvarumo srityje A. Landsbergienė minėjo 2022 m. investiciją į saulės energetiką, sutaupiusią šioms įstaigoms 20 proc. išlaidų energijai ir atsipirkusią per vos 2 metus.

„Turime vaikų komandą, kuri atsakinga už tvarių pokyčių įgyvendinimą. Neišmetame panaudoto maisto, jis keliauja ūkininkams, vaikai pas mus valgykloje patys įsideda maisto – jis nėra jiems paduodamas. Turime uniformų atidavimo – perdavimo tradiciją, nes manome, kad įsukti dalinimosi kultūrą yra nepaprastai svarbu. Siekiame, kad spausdinimo popierius būtų naudojamas antrą kartą, o visa mūsų komunikacijas su tėvais jau yra skaitmeninė“, – įdiegtus tvarumo sprendimus vardijo A. Landsbergienė.

…iki mokyklų pastatų bei vaikų maisto

Architektė Gilma Teodora Gylytė savo pranešime „Sovietinių mokyklų architektūrinės transformacijos, kuriančios bendruomenės jausmą“ įvardijo, kokie trys žingsniai paskatintų mokyklas tapti tvaresnes.

„Pirmas žingsnis – Lietuvos masteliu transformuoti, ne tik renovuoti, tipinius mokyklų pastatus. Beveik 80 proc. mokyklų yra statytos sovietmečiu, ir jų remontai vis dar tęsia antibendruomeniškus standartus. Būtina transformuoti mokyklų erdves į suburiančias, kuriančias mokyklos bendruomenę, vienijančią atmosferą. Antras žingsnis – konkrečios mokyklos mastelyje, kartu su mokyklos bendruomene, kurti pagrindines viešas erdves – kad būtų jauku ir norėtųsi jose būti. Trečiasis žingsnis – mokykla galėtų tapti kaimynystės centru, su sekmadienio sendaikčių turgumi ar mokinių keptomis cinamoninėmis bandelėmis“, – pabrėžė ji.

Prof. Rimantas Stukas, Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto katedros vedėjas, pranešime  „Kodėl mes valgome ir ką valgysime ateityje?“, aiškino, jog tam, kad Lietuvos mokyklos taptų tvarios, svarbu sukurti tvarią mokymosi aplinką, integruoti tvarumą į ugdymo procesą, atkreipti dėmesį į tai, kad tvarumas tiesiogiai susijęs su sveikata.

„Mityba – sveikatos pagrindas. Vaikų mityba turi būti ir sveika, ir tvari. To siekiant mokykla ir šeima turi tapti partneriais“, – pabrėžė jis.

Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ taip pat skaitė pranešimus, dalyvavo teminėse sesijose Dag Duberg, „Tarkett“ „ReStart“ programos vadovas (Prancūzija), Vaidas Bacys, Dubysos aukštupio mokyklos direktorius, Dalia Jokubauskienė, „EMP Recycling“ administracijos direktorė ir kt.

Almantas Kulbis, darbotvarkės „Tvari mokykla 2030“ įgyvendinimą Lietuvoje koordinuojančios LINEŠA Tvarumo plėtros skyriaus vadovas, konferencijos dalyviams pristatė mokyklų tvarumo įsivertinimo įrankį.

„Džiaugiuosi, kad „Tvari mokykla 2030“ konferencija dalyviams ne tik leido  daugiau sužinoti apie tvarumą, pasisemti idėjų, bet ir užmegzti vertingus ryšius su kolegomis iš įvairių švietimo įstaigų bei imtis planuoti konkrečias iniciatyvas“,  – apibendrindamas konferencijos rezultatus sakė A. Kulbis.

Konferencijos video įrašas bus paskelbtas LINEŠA Youtube kanale.

Apie Lietuvos neformaliojo švietimo agentūrą (LINEŠA):

LINEŠA yra Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldi biudžetinė įstaiga, teikianti pagalbą įgyvendinant valstybės politiką neformaliojo vaikų švietimo ir ugdymo karjerai srityse.

Daugiau informacijos: www.linesa.lt  

Pranešimą paskelbė: Sigita Migonytė, Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra

Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 


Konferencijoje „Tvari mokykla 2030“ pristatytos gerosios tvarumo praktikos švietime 

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą