Kasmetinių švenčių neįsivaizduojame be džiaugsmo ir šilumos mūsų namuose, susitikimų su artimiausiais draugais, šeima, kolegomis. Tačiau pakili šventinė nuotaika kasmet yra lydima ir pirkimų karštinės. Kiekvienam kasmet tenka nupirkti ne vieną dovaną, kuri džiugintų artimo žmogaus širdį.
Nors Kalėdos mus pasitinka tik gruodžio pabaigoje, didysis dovanų prekybos bumas prasideda gerokai anksčiau nei paskutinis metų mėnuo. Finansiniais duomenimis, didieji metų pirkimai vyksta gruodžio mėnesį (skaičiuojama, jog žmonės būtent gruodį išleidžia daugiausiai pinigų), tačiau prekybininkai tam pradeda ruoštis gerokai iš anksto.
Fizinės parduotuvės kuria šventinę nuotaiką ir bando pritraukti daugiau pirkėjų kalėdinėmis dekoracijomis, platesniu asortimentu, rūpinasi, jog nepristigtų prekių, visgi reikia nepamiršti, jog taip pat labai svarbu šventiniu laikotarpiu pasiruošti internetinei prekybai.
Svetainės išvaizda
Vienas iš svarbiausių internetinės prekybos svetainės aspektų – jos išvaizda. Privalu, jog svetainės dizainas atspindėtų pardavėjo patikimumą ir profesionalumą. Svetainei neatitinkant standartų ar esant prastos kokybės, vartotojas gali pradėti abejoti jos tikrumu, tad iškyla rizika iškart prarasti pirkėją. Moksliniai vartojimo tyrimai įrodo, jog šiuolaikiškas, estetiškas dizainas skatina vartotojų pasitikėjimą ir didina pardavimus.
Tinkamas vizualus svetainės ir prekių katalogo išdėstymas leidžia pirkėjams norimus produktus rasti greičiau, sutaupyti laiko ir prieš perkant daug nesvarstyti. Jei jūsų svetainėje chaosas – prekės nėra suskirstytos į aiškias kategorijas, vizualiai sunku pamatyti pasiūlymus ar kainas bei nuolaidas, pirkėjas akimirksniu gali jaustis pasimetęs ir dažnu atveju net nuspręsti palikti jūsų puslapį.
Ruošiant savo svetainę kalėdiniams pardavimams, svarbu nepamiršti, jog būtent šiuo laikotarpiu žmonės ieško dovanų bei yra lydimi šventinės nuotaikos, todėl kalėdiniai vizualiniai efektai, šventinių spalvų deriniai ir būtent Kalėdoms pritaikytas dizainas taip pat skatina pardavimus.
Svetainės funkcionalumas ir naršymo kokybė
Svarbu nepamiršti, jog didelę įtaką vartotojų pasitenkinimui daro ne tik patraukli svetainės vizualizacija, bet ir funkcionalumas bei patogus naršymas jos viduje. Šie elementai taip pat tiesiogiai ir teigiamai veikia vartotojo patirtį, padeda taupyti pirkėjo laiką bei gali nulemti jo apsipirkimą būtent jūsų internetinėje parduotuvėje.
Kalėdiniu laikotarpiu, kuomet vartotojų srautas išauga kelis kartus, privalu įvertinti, jog svetainėje apsilankys daug daugiau vartotojų nei įprastai ir puslapio apkrova bus didesnė. Jei jūsų svetainės dizainas patrauklus, tačiau naršyti joje atima labai daug laiko, o puslapio ar kategorijos atvertimas trunka daugiau nei kelias sekundes, tai gali erzinti pirkėją.
Vien dėl to, jog jis negali atversti jam reikiamo puslapio įprastu greičiu, jis gali palikti jūsų svetainę, rezultate apsilankydamas pas jūsų konkurentus ir ten įsigydamas reikiamas prekes. Sklandžiam naršymui, būtina užtikrinti, kad svetainė turėtų kuo didesnį krovimosi greitį – atkreipkite dėmesį į techninę svetainės priežiūrą: nenaudokite didelės apimties elementų, pasinaudokite optimizavimo patarimai.
Dar vienas svarbus elementas, užtikrinsiantis vartotojo pasitenkinimą – tai intuityvi navigacija. Labai svarbu, jog prekės turėtų aiškias kategorijas ir subkategorijas, o prireikus vartotojui būtų lengva surasti paieškos mygtuką. Prekių filtras taip pat svarbus naršymo elementas – taip vartotojui suteikiama galimybė filtruoti prekes (pagal kainą, nuolaidos dydį ar produkto savybes) ir rasti tinkamiausią variantą.
Taip pat svarbu užtikrinti, jog yra aišku, kaip įsigyti pačią prekę – įdėjimo į krepšelį/pirkimo mygtukas turi būti logiškoje ir gerai matomoje vietoje, atsiskaitymo lange nurodykite visas galimas atsiskaitymo opcijas (kuo jų daugiau – tuo daugiau pirkėjų turi galimybę atsiskaityti jam priimtinu būdu), įvardykite aiškias pristatymo sąlygas ir jų pasirinkimo galimybes.
Mobilioji svetainės versija
Vis daugiau internetinių pirkimų yra atliekama ne tik per kompiuterį, tačiau ir per kitus išmaniuosius įrenginius, pavyzdžiui mobilųjį telefoną ar planšetinį kompiuterį. Tam, kad jūsų svetainė būtų patogi ir pasiekiama visiems vartotojams, neatsižvelgiant į tai, kokiu įrenginiu naudodamiesi jie ją pasiekia, svarbu turėti ir kokybiškai išvystyti ir mobiliąją svetainės versiją.
Kad pirkėjui būtų patogu naršyti, mobilioji versija turi būti pritaikyta mažesniam ekrano dydžiui ir formai, svetainės funkcijos turi būti aiškiai matomos ir pasiekiamos, vaizdas – tinkamai išdėstytas. Taip pat svarbu pritaikyti ir kitus funkcionalumo elementus, kurie skirti būtent mobiliesiems įrenginiams – pavyzdžiui prie atsiskaitymo pasirinkimų pridėti ir „Apple Pay“ ar „Google Pay“.
Klientų patirtis ir aptarnavimas
Prie internetinės pardavimų svetainės patikimumo bei profesionalumo prisideda tiek teigiami kitų pirkėjų atsiliepimai apie įsigytas prekes, tiek kokybiškas aptarnavimas ir dėmesys klientui. Svarbu įvertinti, jog rekomendacijos taip pat tiesiogiai veikia pardavimus.
Galimybė pirkėjams įvertinti įsigytą prekę ar apsipirkimo patirtį, gali pasitarnauti pritraukiant daugiau klientų ar padedant naujiems klientams apsispręsti dėl prekės įsigijimo. Produktų rekomendacijos, pagrįstos pirkėjo patirtimi gali tiesiogiai veikti kitų klientų elgesį jūsų svetainėje ir paskatinti juos įsigyti produktus būtent pas jus.
Tam, kad ši funkcija atneštų naudos, darbą reikia pradėti gerokai prieš kalėdinį sezoną. Teigiami pirkėjų, kurie įsigijo prekes dar prieš šventes, atsiliepimai bus matomi jau šventiniu laikotarpiu, tad kuo daugiau jų surinksite – tuo patikimiau prekė ir svetainė atrodys reikiamu momentu. Norint paskatinti pirkėjus vertinti įsigytus produktus, galima pasitelkti papildomas nuolaidas jų ateities apsipirkimams, ar suteikti galimybę susigrąžinti tam tikrą sumos dalį į savo krepšelį už kiekvieną įsigytos prekės įvertinimą.
Klientų konsultavimas ir aptarnavimas taip pat prideda pasitikėjimo ir leidžia pirkėjams jaustis saugiems. Norėdami užtikrinti atgalinį ryšį ir paskatinti pirkėją sugrįžti apsipirkti pas jus, pasiruoškite tam sukurdami dažniausiai užduodamų klausimų skiltį, užklausų apie produktus ir pirkimo sąlygas formą ar įdiekite gyvo pokalbio funkciją. Taip pirkėjas pajaus, jog pardavėjas jam gali suteikti reikiamą pagalbą reikiamu momentu.