Gamta ir gyvūnai

Ištyrė, kiek dėmesio Baltijos šalių verslai skiria tvarumui: prioritetą teikia kitoms sritims, bet pokyčiams įkvepia pandemija

Poveikis aplinkai ir socialinė atsakomybė atsidūrė daugelio žemyninės Europos šalių verslų dienotvarkėse. Net ketvirtadalis (24 proc.) darbdavių šią temą priskiria prie trijų svarbiausių verslo prioritetų. Vis dėlto, Baltijos šalyse šis rodiklis yra kur kas mažesnis – atlikto tyrimo duomenimis, vos 14 proc. Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmonių tvarumą laiko reikšmingu verslo vystymui. Tiesa, aplinkosaugos ir tvarumo svarbą verslus iš naujo įvertinti skatina pandemija.

Baltijos šalių prioritetuose tvarumas nedominuoja

Šiemet kompanijos „Epson“ užsakymu bendrovė „B2B International“ visoje Europoje atliko tyrimą, kurio tikslas – pasitikrinti, kaip skirtingose šalyse, bendrovėse ir tarp skirtingų specialistų vertinamos tvarumo vertybės. Pagrindinis dėmesys skirtas aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės reikšmei lyginant su kitais verslo iššūkiais ar prioritetais, pandemijos poveikis socialinės atsakomybės projektams įmonėse,  darbuotojų požiūris į tvarumo temas ir kiti aspektai.

Tyrimo metu iš viso apklausta daugiau nei 4 tūkst. respondentų iš 26 pasaulio valstybių, tarp jų ir Baltijos šalių. Apklausos parodė, kad net ketvirtadalis pasaulio įmonių tvarumo ir socialinės atsakomybės temas priskiria prie trijų svarbiausių verslo prioritetų. Šis rodiklis dar aukštesnis Vokietijoje ir Italijoje – šiose šalyse net 1 iš 3 (33 proc.) respondentų nurodė šią temą kaip vieną aktualiausių.

Baltijos šalyse, tarp jų ir Lietuvoje, šis rodiklis kur kas žemesnis – siekia tik 14 procentų ir yra mažiausias iš visų tyrime dalyvavusių šalių bei regionų. Be to, vos 29 proc. mūsų regiono verslų verslo tvarumą ir poveikį aplinkai apskritai laiko svarbiomis temomis. Baltijos šalių verslo atstovai kaip vieną priežasčių nurodė pandemijos sukeltą poveikį verslo sektoriui – pagrindinį dėmesį šiuo laikotarpiu įmonės skiria stabilių finansų užtikrinimui, atlyginimams, darbuotojų sveikatai, naujų klientų pritraukimui ir kitoms sritims. Anot verslo atstovų, kol verslas negrįš prie situacijos prieš pandemiją, aplinkosaugos ir tvarumo klausimai išliks antrame plane.

„Tokius skirtingus regionų rezultatus galima paaiškinti skirtinga sukaupta šalių patirtimi. Palyginimui, Skandinavijos šalys žymiai lengviau išgyvena pokytį pandemijos metu, nes aplinkosauga ir tvarumas šiose šalyse jau seniai įsišaknijęs, todėl tai nėra kryptys, kurias būtų galima aukoti dėl finansinių rezultatų ar kitų įmonės tikslų“, – sako Mantas Nemickas, „Epson Europe“ verslo plėtros Baltijos šalims vadovas.

Po pandemijos požiūris gali pasikeisti

Tyrime didelis dėmesys atkreiptas į COVID-19 krizės poveikį verslų prioritetams. 2 iš 3 apklaustųjų (65 proc.) mano, kad socialinė atsakomybės reikšmė įmonėms praėjus pandemijai tik didės. Toks įsitikinimas būdingas didžiajai daliai tyrimą dalyvavusių šalių. Baltijos šalyse šis rodiklis taip pat aukštas – 41 proc. apklaustųjų Baltijos šalyse mano, kad pasibaigus krizei, aplinkosaugos ir tvarumo svarba bei dėmesys šioms temoms tarp verslų turėtų didėti.

Pastebima, kad poveikio aplinkai ir tvarumo klausimai yra daug svarbesni verslo sprendimus priimantiems ir pradedantiems įmonių darbuotojams, naujai besikuriantiems verslams. 78 proc. tyrime dalyvavusių įmonių darbuotojų mano, kad verslo įmonės, kurios imasi tvarumo ir socialinės atsakomybės veiksmų, gali didinti darbuotojų lojalumą ir efektyvumą, kelti savo reputaciją ar net padidinti pelną.

Tiesa, tiek darbinėje aplinkoje, tiek asmeniniame gyvenime, apklaustieji Baltijos šalių darbuotojai bendrai aplinkosaugos ir tvarumo temoms skiria mažiausiai dėmesio – jų vos daugiau nei pusė (55 proc.). Vokietijoje, Prancūzijoje šis procentas siekia net 85 procentų. Pastebėta, kad 61 proc. Baltijos šalių apklaustųjų dabar kreipia daugiau dėmesio aplinkosaugai ir tvarumui nei iki pandemijos, bet tai išlieka vienas mažiausių rodiklių lyginant su kitomis Europos šalimis. Be to, 66 proc. Baltijos šalių apklaustųjų mano, kad aplinkosauga, tvarumas ar socialinė atsakomybė apskritai turi stiprų poveikį bet kuriai įmonės grandžiai,  tačiau šis rodiklis taip pat mažiausias iš visų apklaustųjų.

„Galime daryti išvadą, kad Lietuvos, Latvijos ir Estijos verslai šiuo laikotarpiu susiduria su tokiais iššūkiais, kurie aplinkos apsaugos, tvarumo ir socialinės atsakomybės temas verčia kuriam laikui nustumti į šalį. Vis dėlto, negalime sakyti, kad mūsų regionui šie dalykai apskritai nėra svarbūs – galime atsiremti į kitų Europos šalių patirtį ir pandemijai pasibaigus tikėtis augančių rodiklių“, – sako M. Nemickas.

„Epson“ vienija 85 kompanijas visame pasaulyje, kuriose dirba per 81 tūkst. darbuotojų. Per metus „Epson“ sugeneruoja 8,5 milijardų eurų pajamų ir septintus metus iš eilės patenka į TOP100 pasaulinių inovatorių sąrašą.

Pranešimą paskelbė: Vytautas Lukaševičius, Integrity PR

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą