Laisvalaikis

Geriausias trumpo metro animacinis filmas BLON festivalyje – buvimą kitokiu nagrinėjanti juosta

Savaitgalį vykusiame tarptautiniame animacijos ir videožaidimų festivalyje BLON, kurio ašimi antrus metus iš eilės tapo konkursinė animacijos programa, išrinktas geriausias trumpo metro filmas, nugalėtojo titulą pelnęs kūrėjui iš Vokietijos. Dar vienas ypatingo tarptautinės žiuri dėmesio sulaukęs darbas apdovanojimą atnešė ir lietuvių kūrėjams.

Sulaukus daugiau nei 100 darbų iš įvairių Šiaurės ir Baltijos šalių, konkursinėje animacijos programoje dėl nugalėtojo titulo varžėsi 15 geriausių trumpo metro filmų. Tarptautinė žiuri, kurią sudarė režisierė Skirmanta Jakaitė (Lietuva), prodiuseris Simon Österhof (Švedija) ir režisierius Gints Zilbalodis (Latvija), laimėtoją išrinko įvertinę animacinių filmų režisūrą, aplinkos bei charakterių sprendimus.

Šių metų BLON nugalėtoju tapo vokiečio Jon Frickey darbas „Katino dienos“. Tai siurrealistinis pasakojimas apie berniuką Džirą ir jo tapatybę sukrėtusią diagnozę. Berniukui pasijutus prastai, tėvas jį nuveda pas gydytoją, kuri jam nustato sveikatai nepavojingą būklę – kačių gripą – ir paskelbia diagnozę: iš išvaizdos niekuo nuo bendraamžių nesiskiriantis berniukas iš tiesų yra katė.

„Katino dienos“ – tai filmas, dėl kurio visų žiuri narių nuomonės sutapo labiausiai: jis buvo kiekvieno mūsų mėgstamiausiųjų sąraše. Tai nuoširdus ir mielas filmas, jautriai ir netradiciškai kalbantis apie skirtingumą: normalumas nepastebimai persipina su keistumu, buvimas kitokiu pasitinkamas be baimės ir priešiškumo, o šilta optimistinė pabaiga nenuteikia sentimentaliai. Šio filmo režisieriui J. Frickey pavyko sukurti atpažįstamą, bet netikėtą tikrovę puikiame minimalistinio dizaino fone“, – paskelbdama nugalėtoją, kalbėjo komisijos narė S. Jakaitė.

Filmo režisierius ir scenarijaus autorius Jon Frickey anksčiau yra sakęs, kad šio animacinio filmo mintis gimė kaip eilinis juokelis, tačiau vėliau išaugo į animacinio filmo, savyje slepiančio daug gilesnę mintį apie žmogaus tapatybę, idėją. 2018 metais pirmą kartą pristatytas animacinis filmas „Katino dienos“ jau yra sulaukęs pripažinimo Berlyno, Stokholmo, Singapūro, Kanados ir kituose festivaliuose.

Nors ir negalėdamas dalyvauti festivalyje Klaipėdoje, nugalėtojo apdovanojimą J. Frickey pasitiko su džiaugsmu – vaizdo įrašo metu žiūrovams sudainavo dainą.

Šių metų konkursinės programos animaciniai filmai galės pretenduoti į 2020 m. Europos animacijos apdovanojimą. Praėjusiais metais Europos animacijos apdovanojimų „Emile Awards“ atstovai BLON pripažino reikalavimus atitinkančiu, stipriu festivaliu ir įtraukė į žemyno animacijos renginių žemėlapį, taip sudarydami galimybes geriausiems konkursinės programos filmų kūrėjams teikti savo darbus apdovanojimui.

Tarp geriausiųjų – ir kitų kūrėjų vardai

Festivalio metu ypatingo žiuri dėmesio sulaukė ir dar vienas animacinis filmas – „Sniego pastogė“. Šiam Roberto Naveckos, režisieriaus iš Lietuvos, darbui įteiktas specialus apdovanojimas.

„Sniego pastogė“ pasakoja jautrią istoriją apie trisdešimtmetį Kostą, kartu su būriu nepažįstamųjų gyvenantį po sprogimų pamažu atstatomame mieste. Vyras priverstas grumtis ne tik dėl truputėlio komforto niūrioje aplinkoje, bet ir išgyvenimo po to, kai atšiaurią žiemą norėdamas pamiegoti šilčiau vos nesudegina buto.

Antrus metus iš eilės Lietuvos animacijos asociacijos iniciatyva išrinktas ir geriausias Lietuvos animacijos kūrėjas. Garbingas apdovanojimas šiemet atiteko prodiuserei ir animacinio kino kūrėjai Agnei Adomėnei. Nuo 2009 metų šioje srityje dirbanti A. Adomėnė įnešė didelį indėlį į šalies kino industriją, ilgą laiką buvo Lietuvos animacijos asociacijos prezidente.

Nors pasaulinė koronaviruso pandemija koregavo renginio planus ir įprastą eigą, BLON festivalio vadovė Laura Almantaitė džiaugėsi, kad animacijos, virtualios realybės ir videožaidimų gerbėjus bei profesionalus suburti į jau tradicija tapusį renginį pavyko ir šiemet.

„Renginio datą teko keisti ne kartą, tačiau tai nesutrukdė sėkmingai surengti jau šeštojo BLON festivalio. Nepaisant visų iššūkių, šiais metais mums pavyko augti – dar kokybiškiau išpildyti festivalio misiją ir žiūrovus pakviesti programa mėgautis didesniame skaičiuje erdvių: „Hofo“ kieme, „ArleKine“, Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre ir internete. Tikimės, kad geriausi animacijos darbai bei talentingi kūrėjai įkvėpė ne tik žiūrovus, bet ir srities profesionalus. Edukacija ir industrijos populiarinimas yra vienas svarbiausių mūsų siekių“, – kalbėjo L. Almantaitė.

Kaip ir ankstesniais metais, animacijos ir videožaidimų festivalį finansavo Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba bei Lietuvos kino centras.

Pranešimą paskelbė: Kasparas Bertašius, Všį Cultural&Media consulting

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą