Gamta ir gyvūnai

Atskleidė, kodėl rūšiuotas šiukšles pila į vieną šiukšliavežę

Lietuvoje trijų spalvų konteineriai jau tapo kasdienybe, tačiau vis dar neišnyko mitas, kad išrūšiuotos atliekas vežėjai supila į vieną bunkerį. To žmonės dažnai teiraujasi ir atliekas surenkančių darbininkų.

Pastarieji pasakojo, kad smalsuoliams mielai atsako, kaip yra iš tiesų. „Net leidžiame užlipti ant laiptelio, sako, pažiūrėkit, čia yra atskirtos sekcijos, aiškinam – iš šono stiklas keliasi, gale buitinės ir popierius, plastikas“, – teigė „Ecoservice“ krovėjas Rokas Kulys.

Bendrovės „Ecoservice“ generalinis direktorius Saulius Budrevičius patikino, kad rūšiuotų šiukšlių išvežimui yra naudojamos labai specializuotos mašinos. „Jos iš tiesų turi skirtingus bunkerius, į vieną bunkerį mes talpiname komunalines atliekas, į antrą – antrinių žaliavų pakuotes atliekas – plastiko, popieriaus“, – paaiškino jis.

Visos surinktos gyventojų atliekos vežamos į atliekų surinkančių įmonių rūšiavimo centrus. „Surūšiuojame iki 20, kartais ir daugiau rūšių skirtingų atliekų pakuočių tinkamų perdirbimui. Tada visas rūšis sukonsoliduojame, surenkame į didesnį kiekį, krauname į sunkvežimius ir vežame į atitinkamą gamyklą“, – pasakojo S.Budrevičius.

Pakuočių tvarkymo organizacijos duomenimis šiuo metu Lietuvoje keturi penktadaliai gyventojų yra aprūpinti rūšiavimo konteineriais. Tačiau jais naudojasi tik pusė, kadangi nežino, kur keliauja išrūšiuotos atliekos. „Noriu patikinti, kad jos keliauja į antrinio rūšiavimo įrenginius, o vėliau pas perdirbėjus, tuomet jau prasideda atliekos, kuri po perdirbimo jau po perdirbimo proceso yra tapusi žaliava, naujas gyvavimo ciklas“, – teigė Pakuočių tvarkymo organizacijos viešinimo ir marketingo specialistė Eglė Razbadauskaitė.

Tokios antrinės žaliavos panaudojamos naujų

Pranešimą paskelbė: Eglė Razbadauskaitė, VšĮ „Pakuočių tvarkymo organizacija“

carvertical VIN patikra

Parašykite komentarą