Taisyklė, jog visų skoniai – skirtingi, gali būti puikiai pritaikoma ir lietuviškoms vasaros atostogoms: juk idealų poilsį kiekvienas įsivaizduoja nevienodai. Ir nors atskiros vizijos yra unikalios, ilsėtis Lietuvoje negalėtume be vienos iš sudedamųjų – miesto, gamtos ar maisto. Neretai šie svarbūs poilsio komponentai, patekę į atostogų planą, atsiduria ir išmaniųjų telefonų kamerų objektyvuose. Todėl keletas patarimų, kaip sukurti idealų miesto, gamtos ar maisto kadrą, gali padėti susilaukti daugiau simpatijų internete, o kartu ir užkoduoti skirtingas emocijas pačiose nuotraukose.
Mieste – dėmesys detalėms
Norint pailsėti, pabėgti iš miestų nėra būtina: jie turtingi įspūdžiais, renginiais, neatrastomis vietomis ir, svarbiausia, istorijomis. Tai gyva, nuolat besikeičianti ir dinamiška aplinka, kurioje tobulas kadras pavyks susitelkiant ne į bendrą vaizdą, o į detales. Ir, žinoma, nepamirštant esminių fotografijos taisyklių.
Pirmiausia, fotografuojant pastatus, patartina fiksuoti jų atskirus elementus. Architektūros ypatumus puikiai atskleidžia unikalios detalės, kurias pastebi nedaugelis. Todėl, nukreipus išmaniojo objektyvą į pastatus, pravartu rasti naują jų fotografavimo kampą ar atskirą elementą – taip atsiskleis naujos perspektyvos. Pavyzdžiui, išmaniuoju fiksuojant iš apačios į viršų, objektas atrodys masyviai, didingai, nekasdieniškai. Todėl ne veltui sakoma, jog pati geriausia pozicija fotografui mieste yra kūdikio. Pasaulis iš šios kampo – visiškai kitoks.
Kitas svarbus elementas – kompozicija. Pirmoji jos taisyklė vadinama „Dviejų trečdalių“ – kadrą patariama dalinti ne lygiai per pusę, o jį sudaryti iš poros trečiųjų dangaus ir vienos dalies, skirtos fotografuojamam objektui: pastatui, žmogui, gatvei.
Antrajai taisyklei ypač naudingas išmaniajame įrenginyje esantis tinklelis. Ši funkcija kadrą dalina į devynias lygias dalis, todėl fotografuojamas objektas turėtų būti ne centre, bet kuriame nors šone – ten, kur linijos susikerta. Į šią vietą natūraliai krypsta žiūrovo akis, o tinkamai apgalvota kompozicija užtikrina, jog nuotrauka atrodys įdomesnė, unikali bei traukianti dėmesį.
Gamtoje svarbiausia šviesa
Atostogoms pabėgus iš miesto, gamtos didybė taip pat geriausiai matoma prisispaudus kuo arčiau žemės, todėl natūralų grožį verta fotografuoti žemesniu kampu. Taip žiūrovo akis savaime kils į viršų, giliau įsižiūrėdama į kadro visumą.
Be to, žemesnė fotografavimo pozicija leidžia nuotraukoje sutalpinti kuo daugiau elementų, ji yra vizualesnė, o pirmame plane esantys objektai išryškėja antrajame plane palikdami nefokusuotą vaizdą, kuris sukuria įspūdingą foną. Norint dar didesnio įspūdžio, reiktų apgalvoti horizonto liniją. Pastaroji neturėtų būti kreiva, antraip fotografuojamas objektas atrodys keistai pasviręs.
Visgi retai prie jūros ar ežero išsiruošiama be draugų kompanijos, todėl fotografuojant jų portretus, reiktų vengti tai daryti prieš saulę. Šis patarimas yra fotografijos klasika, kurios nepaisant, kadre – ašarojančios akys, susiraukę veidai ir dirbtinės spalvos. Todėl geriausia sulaukti saulės laidos ar tekėjimo – toks apšvietimas tiesiog idealus tobulai nuotraukai.
Kaip ir šviesa po ką tik nulijusio lietaus: tuomet gamtoje spalvos visiškai kitokios – ryškios, gyvos, o augalus dengia lašai, kurie, pasitelkus išmaniojo kameros makro režimą, nuotraukoje atrodys tiesiog nepriekaištingai. Kadrą, kartu, ypač praturtins ir emocijos: tiek išvykas gamtoje, tiek atostogas mieste lydinčios šypsenos, juokas, meilė, atradimų džiaugsmas.
„Jausmai nuotraukoms suteikia žavesio, o natūrali jų išraiška kuria istorijas. Todėl unikalius pasakojimus lydinčios emocijos ir yra šiųmetinio „Huawei“ organizuojamo tarptautinio mobiliosios fotografijos konkurso „Next Image“ dėmesio centre. Jau ne vienerius metus renginys privilioja tūkstančius fotografijos mėgėjų ir profesionalų iš viso pasaulio, o šįkart jame dalyvaujančių lietuvių laukia naujovė – galimybė varžytis tarpusavyje dėl atskiro prizo – išmaniojo telefono „Huawei P40 Pro“, – kuris tiesiog sutvertas tobuliems atostogų Lietuvoje kadrams. Iš viso konkursui pateikta jau daugiau nei 400 lietuvių padarytų kadrų, o tarp jų galite būti ir jūs“, – teigia „Huawei“ komunikacijos vadovė Baltijos šalyse Justė Karpavičiūtė.
Ji detalizuoja, kad konkurse dalyvaujantys lietuviai aktyviausiai nuotraukas siunčia rubrikai „Sveikas, Gyvenime!“ (Hello, Life!) – iš viso jau sulaukta daugiau 160 paraiškų. Antroje vietoje rikiuojasi rubrika „Artimi toliai“ (Near Far) su beveik 120 paraiškų, trečioje – rubrika „Labos nakties“ (Good Night) su daugiau nei 80 atsiųstų nuotraukų.
Maisto kadrams – daugiau skirtingų kampų
Emocijomis turtingas ir maisto ragavimas, tačiau jo fotografavimas neretai tampa tikru iššūkiu. Dėl šios priežasties dėmesį derėtų atkreipti į keletą dalykų. Visų pirma, rekomenduojama iš meniu užsisakyti kuo spalvingesnį, išties išskirtinį maistą arba apsilankyti vietoje, garsėjančioje kulinariniais šedevrais. Taip didžioji darbo dalis jau bus padaryta, nes fotogeniškas patiekalas pareikalaus tik keleto skirtingų rakursų ir netruks nudžiuginti rezultatu. Todėl nevienodi fotografavimo kampai yra tiesiog būtini. Lėkštė iš viršaus gali atrodyti nuobodoka, bet pasukus išmanųjį netikėtais kampais, nustebins ir naujos perspektyvos.
Kitas svarbus aspektas – kuo mažesnis filtrų naudojimas. Pastarieji gali pasiteisinti mieste ar gamtoje, tačiau maistui pakanka minimalios nuotraukų korekcijos programėlėmis. Rezultatas bus akivaizdus: išryškinus detales, sutvarkius apšvietimą ar kontrastą, atsiskleidžia visas kadro ir kulinarijos natūralumas, kurį filtrai geba sugadinti. Tik tokiam kadrui niekaip nepakenks ir valgančiųjų emocijos. Įspūdžiai, lydintys maisto ragavimą – tiesus kelias ir ant „Huawei“ konkurso finalininkų pakylos.
„Dalyvaudami minėtame fotografijos konkurse lietuviai gali pretenduoti ir į tarptautinius laureatus – bendrą „Next Image“ prizinį fondą sudaro net 40 tūkst. eurų. Dalyviai „Huawei“ telefonais įamžintas nuotraukas kviečiami siųsti iki liepos pabaigos, atrinkti finalininkai bus paskelbti rugpjūčio 15-ąją, o rugsėjo viduryje paaiškės laureatai“, – priduria J. Karpavičiūtė.
Daugiau informacijos apie konkursą: https://gallery.consumer.huawei.com/2020/index.html
Norėdami gauti reguliarias „Huawei Consumer BG“ naujienas, sekite mus:
Facebook: https://www.facebook.com/huaweimobile/
Twitter: https://twitter.com/HuaweiMobile
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobile/
YouTube: https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/10617746/
Pranešimą paskelbė: Marius Monkevičius, UAB „INK agency“