Studijos - Karjera

„Šiaurės licėjus“ įsigyja „Laimės pamoką“ – populiarus emocinio atsparumo kursas taps ugdymo proceso dalimi

Privati mokykla „Šiaurės licėjus“ įsigijo emocinio atsparumo kursą „Laimės pamoka“. Šis kursas, pradėjęs veiklą prieš keletą metų, nuo šiol taps šios mokyklos neformalaus ir formalaus ugdymo dalimi. Kursą kartu su metodika perdavė jo kūrėjai, nes pagrindinis idėjos autorius Almantas Dulkys daugiau dėmesio skirs suaugusiųjų emocinės gerovės projektams. Pasak A. Dulkio, „Šiaurės licėjus“ nuo pat projekto pradžios buvo „Laimės pamokos“ ambasadorius, pirmieji projektą pilotavo, padėjo su patalpomis ir komunikacija, todėl nekilo klausimų, kam pasiūlyti perimti projekto iniciatyvą. Jis pabrėžia, kad „Šiaurės licėjus“ atitinka visas projekto vertybes.

 

Emocijų laboratorija vaikams: kas slypi „Laimės pamokoje“

„Laimės pamoka“ – vienas pirmųjų Lietuvoje emocinio raštingumo ir psichologinio atsparumo kursų vaikams. Idėja gimė COVID-19 metu, kai pastebėta, kad pandeminė įtampa smarkiai paveikė vaikų emocinę sveikatą. Kursas remiasi atidos („mindfulness“) principais, buvo sukurtas psichologijos mokslų daktarės Akvilės Daniūnaitės ir yra pritaikytas skirtingo amžiaus vaikams. Užsiėmimai vyksta mažose, iki 10 vaikų grupėse; jie nagrinėja miego, mitybos, fizinio aktyvumo, meilės, meditacijos, meno ir mokymosi temas, o jų metodika paremta šiuolaikiniu psichologijos mokslu ir atitinka Jeilio universiteto (JAV) rekomendacijas.

Kurso tikslas – padėti vaikams atpažinti ir valdyti savo emocijas, išmokyti juos empatijos bei sumažinti stresą. Kursuose dalyvavę vaikai išmoko greičiau nusiraminti, gerino dėmesio koncentraciją, tapo dėmesingesni bendravime, augo jų savivertė. Dulkys priduria, kad viena pamoka kainuoja kelis kartus mažiau nei vienkartinė konsultacija pas vaikų psichologą, o sukuriama vertė tampa įrankiu visam gyvenimui.

„Laimės pamokos“ mokytojai – „Jaunimo linijos“ savanoriai, kurie baigia intensyvius kursus, išlaiko egzaminą ir gauna sertifikatą. Tokia atranka užtikrina, kad su vaikais dirba motyvuoti ir pasitikėjimo verti specialistai.

 

Kai projektai auga: perdavimas vertybiniams sąjungininkams

Kurso iniciatorius A. Dulkys sako, kad augant veikloms su suaugusiaisiais jam tiesiog pritrūko žmogiškųjų išteklių. Jis teigia, kad pradėjęs dirbti su emocinio intelekto ugdymu suaugusiems, norėjo imtis priežasčių, o ne pasekmių, todėl atsirado vaikų projektas. Tačiau jam besiplečiant, vaikų projektui likdavo vis mažiau laiko.

„Laimės pamoka“ per kelerius metus išleido devynias laimingesnių vaikų kartas. A. Dulkys akcentuoja, kad Šiaurės licėjus prisidėjo prie projekto nuo pat pirmos dienos, todėl natūralu, jog perima estafetę. Ši mokykla turi ne tik infrastruktūrą, bet ir vertybėmis atitinka emocinio intelekto ugdymo idėją.

 

Kaip Šiaurės licėjus pavers laimę ugdymo dalimi

„Šiaurės licėjus“ – pirmoji Lietuvos privati mokykla, kuri taiko šiaurietiškus ugdymo principus ir fenomenais pagrįstą mokymąsi. Mokyklos vadovė Eglė Sidorova teigia, kad nuo pat mokyklos įkūrimo siekiama adaptuoti ir pritaikyti gerąsias Šiaurės šalių praktikas, kuriose emocinio intelekto mokymai integruoti į formalų ugdymą.

E. Sidorova pabrėžia, kad „Laimės pamokos“ metodika padės ugdyti ateities lyderius. „Savo mokyklos mokinius matome kaip ateities laimėtojus, kuriame bendruomenę, orientuotą ne tik į aukštus akademinius pasiekimus, bet ir į empatiją, žmogiškumo sampratą ir autentišką lyderystę. Pastaroji jau dabar neegzistuoja be aukšto emocinio intelekto, o ateityje šios minkštosios savybės taps pamatu lyderio apibrėžime. Savaime suprantama, kad pačiame asmenybės formavimosi pike – būtent mokykloje – šios savybės tampa savasties dalimi ir jomis kliaujamasi visą likusį laiką“, – teigia „Šiaurės licėjaus“ vadovė.

Pirmiausia kursas bus tęsiamas kaip neformaliojo ugdymo užsiėmimas, tačiau planuojama jo elementus integruoti į pradinių klasių pamokas. Mokykla tęs tyrimus, vertindama vaikų emocinio raštingumo pokyčius, ir kvies prisijungti vaikus iš kitų mokyklų. Kadangi metodika remiasi Suomijos patirtimi – šalis pagal JT „Laimės indeksą“ užima pirmą vietą – tikimasi, kad ji pagerins ir formalaus ugdymo kokybę.

 

Ateities pagrindas: emocinis intelektas

Anot A. Dulkio, emocinio raštingumo ugdymas vaikystėje turi ilgalaikį poveikį. „Užaugę vaikai patiria nebe patyčias, o mobingą, nebe draugų atstūmimą, o santykių krizes, nebe nepasidalinimą, o didžiulius verslo kūrimo iššūkius. Tie, kurie iš anksto, saugioje aplinkoje bus įgavę psichologinius instrumentus valdyti savo emocijas bei objektyviai reaguoti į nutikusį įvykį, padės ne tik sau, bet ir savo artimiesiems, kolegoms ir net visuomenei“ – įsitikinęs A. Dulkys.

Pranešimą paskelbė: Egle Riauba, Mokykla Šiaurės licėjus, UAB
„Šiaurės licėjus“ įsigyja „Laimės pamoką“ – populiarus emocinio atsparumo kursas taps ugdymo proceso dalimi

„Šiaurės licėjus“ įsigyja „Laimės pamoką“ – populiarus emocinio atsparumo kursas taps ugdymo proceso dalimi

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą