Automobiliai

Tinkamai prižiūrint turbokompresorių, išvengiama be reikalingų išlaidų

Turbokompresorius yra svarbi šiuolaikinio automobilio detalė, todėl jos gedimas visuomet bent dienai išveda automobilį iš rikiuotės. O taip pat gali sugadinti dienos planus bei, žinoma, paploninti piniginę. Tad geriausias būdas sutaupyti – tinkama automobilio priežiūra.

70 % turbinos gedimų – dėl nepakeistos alyvos

Reguliariai keisti alyvą rekomenduojama ne veltui. Ji reikalinga ne tik sklandžiam variklio darbui, bet ir turbokompresorio veikimui, kuris tampriai susijęs su varikliu. Nekokybiška ar nepakeista, pasenusi, alyva nebesutepa visų reikalingų dalių ir dėl to atsiranda trintis, detalės perkaista, alyva užklimpsta – būtent tai dažniausiai ir tampa turbokompresoriaus gedimo priežastimi. Taip pat reikia nepamiršti pakeisti ir filtrus.

Alyvą keisti reikia priklausomai nuo automobilio specifikacijos, tačiau dažniausiai lengviesiems automobiliams reikia keisti kas 15-20 tūkstančių kilometrų. Tiesiog reikia nepamiršti koks buvo kilometražas keičiant alyvą, pasižymėti (autoservisai tai padaro už jus užklijuodami lipduką) ir vėl pakeisti pravažiavus 15-20 tūkst. kilometrų. Taip darant reguliariai, stipriai sumažinate riziką sugadinti turbokompresorių.

Nemažiau svarbūs – filtrai

Automobilyje esantys filtrai yra nemažiau svarbūs nei alyva ar kuras. Filtrai apsaugo svarbias automobilio dalis nuo pašalinių detalių. Turbinų remontas dažnai reikalingas būtent dėl šiukšlių, detalių patekimo į turbiną. Dėl nesandaraus oro filtro ar vamzdyno į turbiną gali patekti smulkių kietų ar minkštų detalių, kurios pakliuvusios į rotorių gali pakenkti turbinos detalėms. Todėl filtrų keitimas taip pat turi būti reguliarus ir atsakingas.

Kaip atpažinti, jog turbinai reikia dėmesio

Dažniausiai turbinos gedimas nėra staigus ir galima pastebėti pirmuosius gedimo požymius. Pastebėjus ir imantis priemonių gedimui pašalinti galima išvengti didesnių problemų, pavyzdžiui, variklio gedimo. Todėl kiekvienas vairuotojas turi žinoti turbinos gedimų požymius:

  • Neaiškūs, neįprasti garsai sklindantys iš turbokompresoriaus, ypač spaudžiant akseleratorių,
  • Iš duslintuvo sklindantys neįprasti (balti, juodi) dūmai,
  • Greitas tepalų kiekio mažėjimas variklyje,
  • Padidėjęs sunaudojamo kuro kiekis,
  • Ryškiai sumažėjusi variklio galia ir trauka.

Pastebėjus šiuos požymius arba pastebėjus užsidegusį turbokompresoriaus ženklelį, reikėtų ieškoti specialistų, galinčių skubiai patikrinti ir suremontuoti turbokompresorių.

Profesionalus turbinų remontas Vilniuje – proturbo.lt

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą