Įvairenybės,  Studijos - Karjera

Kaip pasirinkti geriausią modelių agentūrą Lietuvoje

Merginoms, planuojančioms pradėti modelio karjerą, pirmas svarbus žingsnis yra tinkamos modelių agentūros pasirinkimas. Gera agentūra žino, kaip padėti modeliui sėkmingai kopti karjeros laiptais, tuo tarpu prasta modelių agentūra gali sužlugdyti net ir labai perspektyvaus modelio ateitį. Įmonių bei asmenų, vadinančių save modelių agentūromis/agentais yra daug. Tačiau, tik nedaugeliui jų galite drąsiai patikėti savo modelio karjeros planavimą. Viešos informacijos internete dar daugiau, tačiau didžioji jos dalis yra netiksli, nepilna ar net specialiai klaidinanti. Taigi, kaip atskirti gerą, patikimą agentūrą, nuo trumpalaikės naudos siekiančių ir neprofesionalių asmenų? Jei nenorite savo ateities patikėti bet kam, prieš priimdami sprendimą, atlikite namų darbus. Žemiau pateikiami svarbiausi patarimai.

Agentūros vadovė(as)

Mados pasaulio verslas yra paremtas ilgamete patirtimi, pasitikėjimu bei asmeninėmis pažintimis. Agentūros vadovui būtina sėkmingo darbo modelių versle patirtis, reputacija, modelių bei klientų pasitikėjimas. Jus atstovaus būtent šis žmogus, o ne agentūros pavadinimas, biuras, reklama ar gražus laikrodis. Agentūros gali atsirasti, užsidaryti, keisti pavadinimus, tačiau patirtis, verslo partneriai, klientai ir sėkmės receptas lieka kartu su agentūros vadovu.

Atsiliepimai

Reputacija ir teigiami atsiliepimai „iš pirmų lūpų” yra geriausias agentūros įvertinimas. Atsakymų neverta ieškoti vien internetiniuose forumuose. Juose gali būti sunku atsirinkti teisingą informaciją tarp daugybės subjektyvių vertinimų, kūrių autoriai dažnai neturi nieko bendra su mados pasauliu. Kreipkitės į žmones, tiesiogiai dirbančius ir bendraujančius su modelių agentūra: modelius, jų tėvus, fotografus, reklamos agentūras, kitus mados pasaulio atstovus. Iš agentūroje esančių modelių, jų šeimos narių bei agentūros klientų geriausiai sužinosite, kokia agentūroje atmosfera, ar merginoms skiriamas tinkamas dėmesys, kaip dažnai ir kokius modelio darbo pasiūlymus jos gauna.

Agentūros atstovaujami modeliai

Išsiaiškinkite, kokius modelius agentūra atstovauja. Peržvelkite šių modelių istoriją, tai padės Jums suprasti, kiek agentūra prisidėjo plėtojant šių modelių karjerą. Atkreipkite demesį, kiek ilgai agentūra bendradarbiauja su į agentūra priimtomis merginomis. Jei modeliai dažnai palieka agentūrą, tai ženklas, jog agnetūra nesugeba tinkamai atlikti savo pareigų. Agentūros dažnai giriasi kasmet priimančios 15-20 naujų veidų, tačiau agentūroje atstovaujamų merginų skaičius nesikeičia, ar net mažėja. Tai reiškia, jog kasmet panašus skaičius modelių palieka agentūrą. Tuo tarpu, su geromis agentūromis modeliai išsiskiria retai. Svarbiausia taisyklė – modelių ir jų atliktų darbų KOKYBĖ, bet ne kiekybė.

Mokesčiai

Dažnai vyrauja klaidingas įsitikinimas, kad motininė modelių agentūra už savo paslaugas ima pinigus iš modelių arba, kad modelis uždirbtų daugiau, būdamas be motininės modelių agentūros. Tai ne tiesa. Bendradarbiavimas su motinine modelių agentūra nekainuoja. Agentūra uždirba ne iš modelio pajamų, bet gauna pajamas (komisinius) tiesiogiai iš užsienio partnerių/klientų, kuriems dirba modelis. Agentūros uždarbis negali būti nuskaičiuojamas iš modelio atlyginimo. Jeigu modelių agentūra prašo modelio sumokėti už agentūros paslaugas, dažnu atveju tai gali būti nesąžininga veikla.

Gera modelių agentūra investuoja nuosavas lėšas į modelių paruošimą ir gauna pajamų tik po kelių metų, kai modelis pradeda sėkmingai dirbti. Agentūra gali rekomenduoti modeliui mokamas fotosesijas, ar kitas paslaugas, tačiau tai niekuomet negali būti privaloma, arba tapti priėmimo į agentūrą sąlyga. Jeigu modelių agentūra renka tokius mokesčius, tai ženklas, kad agentūros tikslas yra asmeninė finansinė nauda, bet ne ilgalaikis modelio karjeros plėtojimas. Venkite tokių agentūrų.

Agentūros verslo partneriai ir klientai

Modelių agentūra, norėdama užtikrinti modeliui geriausias įsidarbinimo galimybes, privalo turėti platų verslo partnerių tinklą visose pagrindinėse madų rinkose: Italijoje, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje, JAV, Japonijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Kinijoje, P. Korėjoje, Taivane, Singapūre. Pasidomėkite, ar agentūra bendradarbiauja su garsiausiais užsienio modelių agentūrų tinklais, tokiais kaip ELITE, FORD, IMG, NEXT, WOMEN ir kitomis prestižinėmis agentūromis. Patikimą informaciją apie geriausias užsienio modelių agentūras skelbia www.models.com portalas.

Agentūros prisistatymas, reklama

Geriausios modelių agentūros neskiria itin daug dėmesio reklamai. Geros modelių agetūros turi reputaciją, kuriai nereikalinga reklama. Jeigu agentūra nuolatos aktyviai reklamuojasi, tai gali būti ženklas, jog bandoma „nusipirkti” reputaciją. Atsargiai vertinkite agentūras, žiniasklaidos priemonėse skanduojančias „mes geriausi”, „esame agentūra numeris vienas”, ir pan., nes šie žodžiai iš tikro reiškia „gelbėkite, mes tokie nežinomi ir nematomi, jog turime užsilipe ant statinės garsiai šaukti, kad į mus pagaliau kažkas atkreiptu dėmesį”. Atsakykite sau į klausimą, ar norėtumetė pasirinkti asmeninį karjeros vadybininką ir draugą, jį pažinodami tik iš laikraščio skelbimo. Apie agentūros pasiekimus spręskite iš esamų ir buvusių agentūros modelių pasiekimų bei atsiliepimų.

Dažnai modelių agentas gali prisistatyti merginai tiesiog gatvėje ir žadėti paversti ją žvaigžde per vieną naktį. Būkite atidūs. Paprašykite agento vizitinės kortelės, sužinokite, kokią modelių agentūrą jis atstovauja. Susitarkite dėl papildomo susitikimo agentūroje, kurio metu galėtumete išsamiai sužinoti visas bendradarbiavimo aplinkybes. Jeigu agentas neturi biuro, o susitikimus paskiria kavinėje ir žada itin gerai apmokamus darbus užsienyje, turite būti atsargūs. Dažnai tokie žmonės net neturi leidimo verstis modelio agento veikla, o jų siūlomi darbai gali būti susiję su nelegalia ar pavojinga veikla.

Modelio sutartis

Rimta modelių agentūra, prieš pradėdama bendradarbiauti su modeliu, pasiūlys pasirašyti bendradarbiavimo sutartį. Sutartimi agentūra įgyja modelio atstovavimo teises ir patvirtina, kad atsankingai vykdys savo įsipareigojimus. Tuo tarpu, modelis įsipareigoja dirbti tik su viena motinine agentūra ir sąžiningai laikytis susitarimo taisyklių. Jeigu agentūra pasiūlo pasirašyti sutartį, tai reikia vertinti kaip privilegiją, o ne prievartą, ar teisių suvaržymą. Agentūros gali vilioti merginas žadėdamos, kad nereikės pasirašyti modelio sutarties (tokie atvejai Lietuvoje yra dažni), tačiau bendradarbiavimas be sutarties iš esmės yra nelegalus, nes agentūra neturi teisinio pagrindo naudoti modelio atvaizdo, asmens duomenų, įdarbinti merginų bei gauti už tai atlygį. Modeliai be sutarties negali būti tikri, kad agentūra sąžiningai vykdys įsipareigojimus ir prisiims atsakomybę už savo veiksmus.

Pradedantys modeliai dažniausiai pasirašo ilgalaikes 5 – 10 metų trukmės sutartis su motininėmis modelių agentūromis. Sutartyse būtinai turi būti aptartos modelio ir agentūros teisės ir pareigos, šalių finansiniai įsipareigojimai, duomenų konfidencialumo sąlygos, sutarties nutraukimo/pratęsimo aplinkybės.

Modelio sutartis yra svarbi, tačiau sutarties sąlygos neturėtų lemti sprendimo, su kuria agentūra bendradarbiauti. Pasitaiko atvejų, kuomet modelis pasirenka tą agentūrą, kurios sutarties sąlygos pasirodo mažiau griežtos. Įsivaizduokite, kad renkatės universitetą, kuriame planuojate studijuoti. Juk patekę į norimą prestižinę mokymo istaigą, jos neatsisakysite ir nesirinksite prastesnio universiteto vien dėl to, kad jame yra ne tokia griežta sutartis. Lygiai ta pati logika galioja ir renkantis modelių agentūrą – svarbiausią dėmesį kreipkite į agentūros reputaciją ir jos galimybes pasiūlyti Jums geriausias modelio darbo ir karjeros perspektyvas.

PAVOJAUS ŽENKLAI

– „Pusryčiai už dyka” arba „per daug gerai, kad būtų tikra”

Esama asmenų, kurie moka atsirasti lyg iš niekur, greitai sudaryti gerą įspūdį, prižadėti padaryti merginą žvaigžde, garantuoti dideles pajamas, prestižinius darbus ir pan. Tokie asmenys dažniausiai prisistato atstovaujantys garsias užsienio modelių agentūras, nereikalauja pasirašinėti sutarčių, tačiau visomis išgalėmis skubina jus vykti dirbti „modelio darbo į prižadėtąją žemę”. Tačiau stebuklų nebūna net ir mados versle. Jei visa tai Jums atrodo per daug gerai, kad būtų tikra, greičiausiai taip ir yra. Šių žmonių tikslas yra pasinaudoti jumis, kol dar nespėjote suprasti tikrų jų tikslų. Tuomet jie dings dar greičiau nei atsiradę, palikę jus spręsti visas, su šiuo nuotykiu susijusias pasekmes. Išmokite atpažinti tokius personažus. Prašykite jų veiklą patvirtinančių dokumentų, atstovavimo sutarčių, rekomendacijų iš patikimų šaltinių.

– Išankstiniai mokesčiai už priėmimą į agentūrą, modelio įvertinimą, fotosesijas su nežinomu fotografu ir kt.

Tokie išankstiniai mokesčiai reiškia tik tai, kad agentūra neišgyvena iš komisinių, kuriuos gauna iš klientų už modelių atliktus darbus. Tokioje agentūroje modeliai neturės pakankamai darbų, o tuo labiau, negaus reikiamo dėmesio ir paramos iš agentūros.

– „Esame tavimi susidomėję, tačiau turi pasidaryti mokamą fotosesiją su mūsų agentūros fotografu”.

Tai prastų, arba apgaulės būdų pasipelnyti siekiančių agentūrų frazės. Jeigu fotosesija yra mokama, agentūra turi siūlyti žinomus, modelių agentūrai nepriklausančius madų fotografus, makiažo, sukuosenų ir stiliaus specialistus. O modelis turi teisę pasirinkti.

– „Garantuojame kad turėsite darbo”, „Garantuojame, kad uždirbsite”

Modelių agentūros nėra darbdaviai. Agentūros atstovauja modelius ir siekia surasti geriausias įsidarbinimo galimybes. Tačiau, kokį tiksliai darbą pavyks surasti, agentūra dažniausiai iš anksto nežino, todėl negali garantuoti nei konkretaus uždarbio, nei darbų kiekio.

Informaciją parengė:
RUTA model management
www.rutamodel.com

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą