Verslas, mokslas, iniciatyvos – kai viskas čia pat, greta, iš to gimsta gražūs rezultatai ir idėja virsta kūnu, – įsitikinusi šaldytų duonos gaminių kompanija „Mantinga“, glaudžiai bendradarbiaujanti su Kauno kolegija (KK). Kūrybiškumas – tai, kas vienija verslą su mokslu. To įrodymas yra sėkmingai užbaigto dar vieno bendro projekto rezultatas – knyga vaikams „Vienaragis Mao“.
Pernai – sumuštinių medžioklė, šiemet – iliustracijų
„Mantinga“ ir Kauno kolegija glaudžiai bendradarbiauja jau antrus metus iš eilės. Praėjusiais metais aukštosios mokyklos inicijuotas projektas „(Su)kurk naują produktą“ pritraukė kūrybingų studentų dėmesį, aktyviai įsitraukusių į projektą. Vienas svarbiausių šių dienų specialisto gebėjimų – darniai ir kūrybiškai dirbti įvairių sričių specialistų komandoje. Šiuolaikinėse organizacijose ir aukštajame moksle dėmesys telkiamas į tarpdiscipliniškumą, kuris atveria naujas inovacijų kūrimo galimybes. Tąkart skirtingų studijų programų studentai dirbo grupėse, kūrė naujus receptus ir ieškojo išskirtinių sumuštinių idėjų.
Praktika, kai studentai dar studijų metais žengia į realią darbo aplinką, Kauno kolegijoje nėra naujovė. Šiais metais mokslo ir verslo bendradarbiavimas įgijo tęstinumą – artėjant vasarai, kai studentai intensyviai ieško vietos profesinei praktikai įgyti, buvo paskelbtas konkursas knygos apie dviejų kitokių ir todėl atstumtų personažų draugystę – „Vienaragis Mao“ iliustracijoms parengti. Konkurso sumanytoja – įmonė „Mantinga“, savo veiklą grindžianti šūkiu „Nemąstyk iki lubų, mąstyk iki dangaus“. Būtent šio konkurso nugalėtoja tapo KK antro kurso Dizaino studijų programos Grafinio dizaino specializacijos studentė Solveiga Rokaitė, knygelei sukūrusi daugiau nei 40 iliustracijų.
Studentė neslepia – iliustracijų kūrimas nėra tik profesija ar pragyvenimo šaltinis, tai – saviraiškos būdas ir gyvenimo dalis: „Kai kurie rašo dienoraščius ar poemas, o aš iliustruoju visa, kas vyksta mano sieloje, kas man patinka ir įkvepia.“ Iliustracijų knyga kurta naudojant mišrią techniką: akvarelę, spalvotus pieštukus, akrilinius dažus ir guašą. S. Rokaitė, knygai „Vienaragis Mao“ sukūrusi daugiau negu 40 iliustracijų, atvirauja, jog vienam piešiniui buvo skirta mažiausiai diena arba pusantros: „Piešti pievą užtrukdavo ilgiausiai, nes kiekvieną dobilą, gėlę ar jos kotelį piešiau atskirai. Manau, sumušiau rekordą, nes nupiešiau kelis tūkstančius dobilų“, – juokauja jaunoji grafikė.
Projekto vadovė, KK Menų ir ugdymo fakulteto dėstytoja Gintarė Jarašienė džiaugiasi – S. Rokaitė pasižymi kūrybingumu ir geba piešiniais detaliai atvaizduoti savo fantazijas: „Šios studentės grafinio vaizdavimo stilius atitiko visus užsakovo poreikius, o iliustracijos išsiskiria kruopščiu detalių išpaišymu“, – komentuoja dėstytoja. Kai S. Rokaitė ėmėsi kurti iliustracijas knygelei, ji buvo ką tik baigusi pirmąjį kursą. Kaip bebūtų, talentas ir atsidavimas darbui atnešė gražių vaisių: „Svarbu gebėti įdomiai ir originaliai vaikams perteikti teksto turinį, todėl vaikiškų knygų iliustravimas – ilgas, kruopštus darbas, kartais trunkantis metus ir ilgiau. Nepabūgusi užduoties, Solveiga knygelės iliustravimui skyrė visas savo vasaros atostogas.“
Kūrybiškas požiūris
„Mantinga“ šiemet mini veiklos 20-metį. Prieš du dešimtmečius įmonė įvedė naują, t. y. šaldytų gaminių technologiją Lietuvoje. Įmonės, kuriai inovacijos ir kūrybiškas mąstymas – kelrodės verslo žvaigždės, tikslas – tapti kūrybiškiausiais duonininkais. „Taip, mes kepame duoną, tačiau į viską žvelgiame kūrybiškai, tad kartais gaunasi taip, kad iškepame ir knygą“, – juokaudamas sako „Mantinga“ valdybos pirmininkas Klemencas Agentas.
Bendri sąlyčio taškai
Per dvejus glaudžios partnerystės metus „Mantinga“ kartu su aukštojo mokslo institucija atrodo bendrų sąlyčio taškų ne vienoje srityje. Be minėtų projektų, KK kurdama naujas ir tobulindama jau esamas studijų programas, konsultuojasi su ilgamečiais verslo atstovais, kviečia į apskrito stalo diskusijas bei forumus apie inovacijas, verslą, Lietuvos bei eksporto rinkas. Įmonė dalyvauja karjeros dienose, noriai prisideda prie kitų aukštosios mokyklos iniciatyvų.
Prieš dvejus metus užsimezgusi partnerystė su aukštojo mokslo institucija, Kauno kolegija, žada perspektyvų – ateityje laukiama projektų, kurių dėka studentai profesines žinias taikys realioje verslo aplinkoje ir tokiu būdu prisidės prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo.
Pranešimą paskelbė: Žaneta Grašienė, UAB „Novos gama”