Būti geru vadovu nėra taip paprasta kaip galvojate. Kiekvienas vadovo pareigas užimantis asmuo ant savo pečių neša atsakomybę. Jo darbas yra suvienyti visą komandą vieningai siekti to paties tikslo, gerinti darbo aplinką bei kultūrą, sėkmingai siekti didesnių ir geresnių tikslų. Svarbiausia, kad šiuo metu egzistuoja mokymai vadovams, kurie gali padėti kiekvienam, kuris nori būti geresniu vadovu.
Daugelis vadovais tapusių asmenų paprasčiausiai žingsnis po žingsnio kilo karjeros laiptais, tad neturi įgūdžių, kaip reikia vadovauti kitiems. O jeigu jo darbuotojai buvę kolegos – vadovavimas yra dar sudėtingesnis ir keblesnis.
Nurodome dalykus, kuriuos turi žinoti kiekvienas vadovas. Daugelis jų yra labai paprasti, tačiau vadovo pareigas užimantys asmenys paprasčiausiai niekada jais net nepagalvojo pasinaudoti.
Bendraukite su darbuotojais. Labai svarbu, kad vadovas skatintų darbuotojus kalbėti ir sakyti savo nuomonę labai įvairiais klausimais. Dažniausiai darbuotojai turi labai puikių idėjų, tačiau paprasčiausiai bijo jas pasakyti, kadangi nėra tikri, ar vadovas nori visa tai girdėti. Geras vadovas turi paprasčiausiai pasakyti, kad jam yra labai svarbu kiekvieno darbuotojo nuomonė.
Mokymai vadovams akcentuoja, kad lyderis turi komandos dalis, tačiau tuo pačiu jis turi priimti galutinius sprendimus. Nors su darbuotojais reikia surasti bendrą kalbą ir stengtis, kad jie gerai jaustųsi, tačiau galutinis žodis yra Jūsų, tad ir elkitės taip, kad esate viršiausias. Ta prasme, kad galiausiai Jūsų sprendimas turi būti svarbiausias.
Kai kuriems sunku įsivaizduoti, tačiau tikrai pasitaiko tokių vadovų, kurie bijo savo darbuotojų ir net bijo pasakyti vienus arba kitus dalykus. Geras vadovas turi būti drąsus ir išsakyti savo pageidavimus, kurie adresuoti darbuotojui. Dažnai kartą pasakius tos pačios klaidos nebesikartos, tad visa tai išeis į naudą ir darbuotojui, ir vadovui, svarbiausia yra atrasti priimtiną bendravimo formą.
Vadovas išsiskiria tuo, kad jo darbas yra prisiimti atsakomybę. Tai reiškia, kad ir kokie sprendimai būtų priimami ir kad ir kaip jie darytų įtaką aplinkai – labai svarbu, kad vadovas suvoktų, kad tai jo atsakomybė. Net jeigu jis ir pasinaudojo kito darbuotojo patarimais, kurie šiuo atveju nepasiteisino – tai ne darbuotojo, o Jūsų kaltė. Juk jūsų žodis ir buvo lemiamas.
Geriausių ir nusipelniusių skatinamas yra būtinas. Ir tikrai ne tik pinigais, kaip daugelis galvoja. Kartais pasakyti gražūs žodžiai žmogų motyvuoja kur kas labiau nei piniginės premijos. Nepamirškite, kad labai svarbu žmogų pagirti, pasakyti, kad jo indėlis į bendrą darbą tikrai juntamas ir tikrai naudingas.
Geras vadovas taip pat gana gerai pažįsta savo darbuotojus ir pikiai žino, kas geriausiai ką moka, kokios yra jų sritys ir apskritai, kokios yra atsakomybės. Tokiu atveju, kai reikia padaryti konkrečią užduotį – ją kur kas paprasčiau paskirstyti darbuotojams. Juk kiekvienas yra skirtingas ir kiekvienas geriausiai gali padaryti tam tikrus darbus.
Mokymai vadovams akcentuoja, kad lyderis problemas sprendžia, o ne nuolatos kartoja, kad jos yra. Ne tik darbuotojai turi dirbti, tačiau ir vadovas. Jis kaip tik turi įdėti didžiausią indėlį į darbą.
Geras vadovas tuo pačiu yra ir puikus mokytojas iš kurio noriai mokosi darbuotojai. Paprasčiausiai, jie ima pavyzdį, kadangi jie suvokia, kad lyderis visada viską žino geriau.
Niekada nevėlu būti geru vadovu. Svarbiausia pagaliau pasiryžti.