Tęsinys.
Tik atėję į mokyklą pirmokai susiduria su daugybe problemų, reikalaujančių daug jėgų, pastangų ir laiko. Vaikai būna nevienodai fizikai ir psichiškai išsivystę, skirtingų gebėjimų, juos ugdyti reikia atsižvelgiant jų išsivystymo lygį. Vaiko brandinimas mokyklai, t. y. visų jo fizinių ir psichinių galių puoselėjimas, teigiamos socialinės ir emocinės patirties įgijimas, pažinimo motyvacijos didinimas, kūrybiškumo skatinimas vienerius metus iki pradedant lankyti mokyklą gali padėti vaikams lengviau prisitaikyti esamoje situacijoje.
Vaiko socialinio pažinimo turinys yra ypatingas ir labai svarbus vaiko socializacijai, nes jis nukreipia vaiko mąstymą į kitų žmonių, savo paties elgesio ir tarpusavio santykių suvokimą, t. y. į socialinį pasaulį. Socialinis suvokimas svarbus vaiko asmenybės tapsmui, nes padeda išmokti priimtinas visuomenei elgesio normas, socialines nuostatas, t. y. tampa svarbi priešmokyklinio amžiaus vaiko elgesio determinantė.
Kaip rodo tyrimai, tik šeimoje augę ir iki mokyklos jokios ugdymo mokyklos nelankę vaikai turi didesnių bendravimo ir elgesio įvairiose situacijose sunkumų nei lankiusieji. Tai apsunkina pirmuosius ugdymo mokykloje mėnesius, o gal ir metus. Vaikai, prieš mokyklą lankę ikimokyklinio ugdymo įstaigą, labiau linkę bendrauti su bendraamžiais, yra laisvesni, smalsesni, labiau domisi aplinka, pasitiki savimi, greičiau adaptuojasi, jiems būdinga turtingesnė kalbinė raiška.
Tai pats geriausias laikas vaiko gyvenime šiems neįkainuojamiems įgūdžiams įgyti.
Esame parengę specialias mokymo programas ir mažylių tėveliams, nes sėkmingam mažo žmogaus tobulėjimui būtinos abipusės kryptingos pastangos. Galvoti apie kitus, rūpintis jais – tai nėra tik dorovinė žmogaus pareiga, tai – psichologinė būtinybė. Jei mes sugebėsime tai suprasti, tai ir mūsų buvę konfliktai su mūsų tėvais, ir dabartiniai sunkumai jau su mūsų pačių vaikais atsidurs praeityje.
Ikimokyklinis ugdymas – tai rimta :).
Smagių atradimų Jums linkintys
„Vestuvių ekspertai“
Vytas Kokšta
www.vijolina.lt
www.smagiosvestuves.lt