Gamta ir gyvūnai

ESO jungia žalią pavarą: tampa didžiausią elektromobilių parką valdančia šalies įmone

„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) žengia svarbų žingsnį mažindamas CO pėdsaką. ESO įsigyja 440 elektromobilių ir tampa didžiausią EV parką turinčia ne automobilių verslo įmone Lietuvoje. Įgyvendinusi šį pokytį, bendrovė per metus sutaupys apie 1 000 tonų anglies dvideginio emisijų – maždaug tokį kiekį absorbuoja 40 tūkst. medžių.

„Taršių automobilių keitimas elektromobiliais yra esminis, į ateitį orientuotas sprendimas, mažinantis poveikį aplinkai ir kartu leidžiantis racionaliai valdyti kaštus. Skaičiuojame, kad per metus transporto priemonių eksploatacijos išlaidos sumažės apie 130 tūkst. eurų – tai bus 33 proc. mažiau, nei naudojant automobilius tik su vidaus degimo varikliais“, – sako ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.

Modernus elektromobilių parkas

Atnaujinus ESO automobilių parką, jame bus 900 transporto priemonių, iš kurių 440 – elektromobiliai, taigi net pusę viso parko sudarys ekologiškos transporto priemonės.

„Automobiliai perkami viešojo konkurso būdu, laikantis aukščiausių skaidrumo kriterijų. Viešasis pirkimo konkursas buvo vykdomas remiantis žemiausios kainos ir ekonominio naudingumo kriterijais. Didžiosios dalies automobilių sulauksime lapkritį, tuomet pasieksime simbolinę 50 proc. ribą, kai net pusė bendrovės parko sudarys ekologiškas transportas. Šiuo metu jau eksploatuojami 200 elektromobilių, šį rudenį gausime dar 224, o 16 elektromobilių pirkimas vyksta“, – pažymi R. Juodkienė.

ESO automobilių parką papildys 215 keleivinių „Toyota Proace City Verso“ (1 vnt. kaina – 26,3 tūkst. EUR be PVM), 175 krovininiai „Toyota Proace City Panel“ (1 vnt. kaina – 26,8 tūkst. EUR be PVM) bei 34 „Cupra Born eBoost“ ( 1 vnt. kaina – 35,4 tūkst. EUR be PVM) elektromobiliai.

Elektromobiliais naudosis ESO biurų darbuotojai, komandų vadovai ir inžinieriai, vykstantis į objektus miestuose ar gretimose vietovėse. Transporto priemonės bus paskirstytos proporcingai per visus regionus.

Krauti pakanka kas 3–4 dienas

Elektromobilių plėtrą vis dar lydi nuogąstavimai, ar baterijų talpa užtikrins efektyvų kasdienį eksploatavimą bei nereikalaus pernelyg dažno įkrovimo, ypač vykdant operatyvias užduotis ar aptarnaujant nutolusius objektus.

„Skaičiavimai rodo, kad elektromobilio baterijos pilnai pakanka vidutiniam naudojimui, kraunant kas keletą dienų. Galimybė nuvažiuoti ilgus atstumus aktuali inžinierių komandoms, kurioms tenka vykti iki atokiau esančių objektų, per dieną nuvažiuojami didesni atstumai, ir kol kas jos toliau naudos transporto priemones su vidaus degimo varikliais“, – paaiškina R. Juodkienė.

ESO Transporto valdymo skyriaus duomenimis, vidutinis įmonės elektromobilio naudotojas per dieną nuvažiuoja apie 66 kilometrus, tad baterijos įkrovos pakanka kelioms darbo dienoms. Pilnai įkrautas elektromobilis gali nuvažiuoti iki 325 kilometrų pagal WLTP metodiką, tad įprastai krovimo reikia tik kas 3–4 dienas.

Išbandė praktiškai

ESO darbuotojai elektromobilius jau išbandė kasdieniam darbui ir konstatuoja, kad jų techninių galimybių visiškai pakanka veiklos funkcijoms atlikti. ESO Išmaniosios apskaitos komandos nariai, vykdydami įprastas darbines užduotis, savaitę testavo „Toyota Proace City Panel“ modelį.

„Atsiliepimai patvirtina, kad nuvažiuojamas atstumas visiškai atitinka darbo poreikius, o įkrovimo planavimas tampa įprasta ir paprastai integruojama veiklos rutina, tarnybines transporto priemones palikus krautis per naktį ar kitu laiku, priklausomai nuo pamainos darbo valandų“, – sako ESO atstovė R. Juodkienė.

Kita dviejų inžinierių komanda su tos pačios markės elektromobiliu vasarą dalyvavo varžybose „Ignitis ON: Atrask Baltijos pajūrį!“ iš Palangos į Pernu (Estija), per kurias įvertino elektromobilio galimybes įveikti kiek įmanoma ilgesnį atstumą. Ekipažas varžybų metu nuvažiavo daugiau kaip 500 kilometrų.

Specialistai esamiems ir būsimiems elektromobilių vairuotojams rekomenduoja planuojant tolimesnes keliones pasirinkti greito įkrovimo stoteles, kuriose bateriją galima papildyti per maždaug 30 minučių.

Modernus tinklas – patikimas ir atsparus

ESO valdo vieną moderniausių skirstomųjų tinklų Centrinėje Europoje, o automobilių parko atnaujinimas yra vienas iš daugelio veiksmų, kuriais įmonė siekia mažinti poveikį aplinkai, modernizuoti infrastruktūrą ir skatinti atsakingą energijos vartojimą visos šalies mastu.

Atsinaujinančių energijos išteklių integracija, pažangios skaitmeninės paslaugos, sąlygos elektromobilių infrastruktūros plėtrai, COemisijų mažinimas – svarbios kryptys, kurios prisideda prie nacionalinių energetikos tikslų įgyvendinimo ir energetinės nepriklausomybės stiprinimo.

Pranešimą paskelbė: Lilija Eizintienė, AB „Ignitis grupė“

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą