Pastarąjį penktadienį, rugsėjo 12 dieną, sostinės Naujamiesčio gyvenamųjų namų komplekse „Algirdo 3“ atidaryta jaunosios kartos tapytojos Vitos Opolskytės personalinė paroda „nieko tokio“. Parodos atidarymas sulaukė gausaus kultūros bendruomenės atstovų būrio.
Tarp renginio svečių buvo galima sutikti tapytojas Eglę Karpavičiūtę, Donatą Minderytę, dizaineres, Jaunojo dizainerio prizo laureates Indrę ir Eglę Kirlytes, knygos „Interjero ABC“ autorę Rasą Tomkienę, kauniečių menininkų šeimą Eleną Balsiukaitę – Brazdžiūnienę ir Arvydą Brazdžiūną – Dusę su sūnumi Kazimieru Brazdžiūnu, meno kolekcininkus Egidiją ir Marių Bružus, Simoną Savickaitę, Mindaugą Vanagą, televizijos laidų vedėją Indrę Kavaliauskaitę bei kitus lietuviškam menui neabejingus žmones.
Prestižiniame gyvenamųjų namų komplekse Algirdo gatvėje duris atvėrusi galerijos „The Rooster Gallery“ pop-up erdvė į V. Opolskytės parodą kvies visą šią savaitę, iki rugsėjo 21-osios. Pristatydama savo pastarųjų dvejų metų kūrinius, autorė pabrėžė, kad paroda yra itin asmeniška.
„Šioje parodoje mano plaštaka tampa savęs tyrinėjimo ir asmeninio pasakojimo simboliu, įerdvinančiu naratyvines paveikslų dramas. Nejaugi dužusi stiklinė gali sugriauti visą pasaulį? Stebėdama praėjusių įvykių tolydumą klausiu savęs, dvejoju ar net netikiu jų reikšmingumu“, – sakė V. Opolskytė.
Menininkė atkreipė dėmesį, kad jos kūryboje plaštakos motyvas nuolat grįžta ir jau tapo atpažįstamu ženklu jos darbuose.
„Savomis rankomis liečiu, glostau ir braižau, stveriu ir paleidžiu, tapau. Retrospektyviai žvelgiant visose savo personalinėse parodose nenutolstu nuo šio motyvo, kuris išryškina autobiografišką mano tapybos prigimtį“, – sakė menininkė.
Kultūrai atvira erdvė
V. Opolskytės paroda – ne vienintelis ir net ne pirmasis „Algirdo 3“ susitikimas su kultūra bei estetika. Šį gyvenamųjų namų kompleksą projektavo architektų studija „arches“, kuriai vadovaujantis arch. dr. Edgaras Neniškis čia pritaikė Japonijoje nuo seno žinomus haiku architektūros principus – minimalistinį aiškumą, glaudų ryšį su gamta, šviesos bei erdvių interpretacijas ir nenuginčijamą estetikos pojūtį.
„Pavyzdžiui, įstiklinta pasvirusi stogo dalis kardinaliai pakeitė palėpės suvokimą – iš tamsios patalpos ji tapo itin šviesia, atvira erdve. Laisvas šviesos ir oro srautų judėjimas haiku architektūroje yra vienas svarbiausių elementų. Į harmoningą projekto aplinką darniai įsikomponuoja šalia augantys medžiai, apželdinti stogai ir natūralios medžiagos – pavyzdžiui, rožinis smiltainis, iš kurio pagaminti pastatų fasadai“, – pasakojo architektas.
„Algirdo 3“ stačiusios bendrovės „Realco“ vadovas Julius Dovidonis pabrėžia, kad šis projektas išsiskiria ne tik architektūrine vizija, bet ir atviru požiūriu į kultūrinę aplinką bei meną apskritai.
„Mūsų tikslas – ne vien statyti materialius objektus. Siekiame, kad mūsų projektuose būtų naudojamos naujausios technologijos, įgyvendinti inovatyvūs sprendimai, o jų architektūra bei vidinės erdvės prisidėtų ir prie žmonių kultūrinės patirties. Todėl svarbu remti menininkus, palaikyti jų iniciatyvas bei sudaryti sąlygas, kad architektūra ir menas natūraliai susitiktų vienoje erdvėje“, – įsitikinęs J. Dovidonis.
Paroda veiks iki šio sekmadienio
Netikėtoje erdvėje atidaryta paroda „nieko tokio“ išplečia įprastą meninį kontekstą, nes tampa ne tik asmeniniu autorės pasakojimu, bet ir atskiru kultūriniu įvykiu, organiškai įsiliejančiu į natūralią gyvenamąją aplinką. Paroda naujai įprasmina ir gyvenamųjų namų kompleksą – kaip vietą, kurioje dera estetika, urbanistinė idėja ir bendruomeniškumas.
V. Opolskytės paroda „Algirdo 3“ veiks iki rugsėjo 21 d. Darbo dienomis ir šeštadienį ją galima apžiūrėti nuo 16 iki 19 val., o sekmadienį ji bus atidaryta nuo 14 iki 17 val.
Parodą organizavo „The Rooster Gallery“, kartu su partneriu „Realco“ bei Lietuvos kultūros tarybos, Vilniaus miesto savivaldybės, Vilniaus dailės akademijos, „Cité Internationales des Arts“ ir kitų rėmėjų parama.
Apie menininkę
Vita Opolskytė gimė 1992 m. Jaunosios tapytojų kartos atstovė aktyviai prisideda prie šiuolaikinio Lietuvos meno lauko formavimo. Ji neapsiriboja vien tapyba – menininkė taip pat kuruoja įvairius kultūrinius renginius, rašo tekstus, dėsto Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedroje. V. Opolskytė yra jaunųjų kūrėjų platformos „Kontr-Argumentas“ įkūrėja.
Jos darbuose realybė jungiama su fikcija, menininkė nagrinėja asmeninių patirčių ir kultūrinių nuorodų sąveiką, pabrėžia psichologinius bei emocinius vaizduojamų situacijų aspektus. Naudodama tapybą kaip pagrindinę mediją, o save pačią – kaip esminį tyrimo objektą, autorė kvestionuoja kiekvienos patirties universalumą ir kviečia žiūrovą ieškoti paslėptų prasmių.
Apie „Algirdo 3“
„Algirdo 3“ buvo planuojamas kaip išskirtinis, prestižinės klasės gyvenamasis projektas. Jame įgyvendinti novatoriški architektūriniai sprendimai, naudotos aukštos klasės statybinės ir itin kokybiškos natūralios apdailos medžiagos, įdiegtos modernios technologijos ir skirtas ypatingas dėmesys būsimų gyventojų poreikiams. Komplekse įrengti 89 skirtingo tipo būstai: „miesto namai“, penthauzai ir miesto butai. „Algirdo 3“ planuojama sertifikuoti pagal BREEAM standartą naudojamų (angl. in-use) pastatų kategorijoje.
Šių metų pavasarį „Algirdo 3“ pripažintas geriausiu gyvenamojo būsto projektu Baltijos NT apdovanojimuose. Vertinimo komisija akcentavo komplekso urbanistinius sprendimus, leidusius projektui darniai įsilieti į aplinkinę kaimynystę.
„Realco“ – viena didžiausių NT plėtros bendrovių Lietuvoje, rinkoje veikianti daugiau nei 19 metų ir yra įgyvendinusi projektų su daugiau nei 5 000 naujų būstų bei virš 55 000 kv. m. komercinio ploto. Šiemet bendrovė į įvairius projektus iš viso investuos daugiau nei 80 mln. eurų ir pirminei NT rinkai pasiūlyti apie 1000 butų. Rugsėjo pradžioje, po trejų metų intensyvių statybų, sostinėje duris jau atvėrė ir „Realco“ vystomas modernus verslo centras „Hero“.
Aukštos kokybės renginio nuotraukos: https://we.tl/t-3uSGSc2zxX
Pranešimą paskelbė: Edgaras Batušan, Idea Prima