Laisvalaikis

Žieminių padangų sezonas prasideda: vairuotojai vis dar linkę delsti iki paskutinės minutės

Naktimis ir ankstyvais rytais termometro stulpelis kai kuriose Lietuvos vietose jau nukrito žemiau nulio, o dažną vairuotoją ryte pasitinka apšalę automobilio stiklai. Ekspertai įspėja – minusinė temperatūra yra ženklas ruoštis žiemai. Nors iki lapkričio 10-osios, kai įsigalioja reikalavimas naudoti žiemines padangas, liko visai nedaug, nemaža dalis Lietuvos gyventojų delsia iki paskutinės akimirkos.

„Pastebime vis labiau ryškėjančią tendenciją, kad nemaža dalis vairuotojų Lietuvoje delsia keisti vasarines padangas į žiemines iki paskutinių dienų. Ypač neskubama, jei ruduo yra šiltas ir sausas, o sinoptikai dar neprognozuoja pirmojo sniego. Spalio pradžioje padangų keitimu dažniausiai rūpinasi tik ilgamečiai, daug kilometrų nuvažiuojantys vairuotojai, kad išvengtų eilių servisuose ir ramiai pasitiktų naują sezoną“, – pasakoja „Europcar Lietuva“ vadovas Einoras Čiagus.

Pasak jo, dažniausiai šalies vairuotojai renkasi žiemines padangas be dyglių, dar vadinamas frikcinėmis. Jos užtikrina puikų sukibimą su keliu įvairiomis žiemos sąlygomis ir leidžia patogiai važinėti tiek mieste, tiek už jo ribų.

„Frikcinės padangos patogios ir, jei žiemos metu nevengiama kelionių į užsienio šalis. Pavyzdžiui, dygliuotos padangos yra draudžiamos naudoti ne tik kaimyninėje Lenkijoje, bet ir Vokietijoje – išimtis taikoma tik kalnuotose vietovėse prie Vokietijos sienos su Austrija“, – teigia E. Čiagus.

Vadovas atkreipia dėmesį, kad skiriasi ne tik žieminių padangų reglamentavimas, bet ir jų eksploatavimo laikas. Lietuvoje žieminės padangos privalomos nuo lapkričio 10 d., o Latvijoje ir Estijoje – tik nuo gruodžio 1-osios.

Pasak pašnekovo, trumpalaikei ir ilgalaikei nuomai skirti „Europcar Lietuva“ automobiliai dažniausiai komplektuojami su žieminėmis padangomis be dyglių. Ruošiant automobilius žiemos sezonui laikomasi griežtesnių standartų, nei to reikalauja teisės aktai.

„Įprastai atnaujiname žiemines padangas, kai protektoriaus likutis pasiekia 4–4,5 mm, nors teisės aktai leidžia tokias padangas eksploatuoti iki 3 mm protektoriaus likučio. Vasarines padangas keičiame ties 2,5–3 mm riba, nors leidžiama iki 1,6 mm. Saugumas nėra tas dalykas, kurio sąskaita reikėtų taupyti“, – sako E. Čiagus.

Padangų keitimo kaina kasmet auga

Naujos technologijos diegiamos ir gaminant žiemines padangas. Naudojami ne tik modernūs gumos mišiniai, bet ir nauji protektoriaus raštai, leidžiantys padangoms geriau prisitaikyti prie skirtingų kelio dangų bei oro sąlygų.

„Vis dažniau pasitaiko padangų, pasižyminčių specialiomis technologijomis, kurios ženkliai sumažina triukšmo lygį važiuojant. Tobulinamos konstrukcijos mažina pasipriešinimą riedėjimui, todėl automobiliai sunaudoja mažiau degalų. Aukštos kokybės padangos pasižymi ir trumpesniu stabdymo keliu, geresniu sukibimu bet su itin slidžia kelio danga“, – vardina „Europcar Lietuva“ vadovas.

Pasak jo, vis tik žieminių padangų kaina nėra vienintelė dedamoji – renkantis padangas žiemos sezonui pasirinkimą gali nulemti ir jų montavimo kaina.

„Ne visi vairuotojai gali sau leisti turėti du ratlankių su padangomis komplektus ir saugoti kitam sezonui skirtus ratus savo garaže ar sandėliuke. Tai automatiškai išbrangina ir pasiruošimą žiemos ar vasaros sezonui. Vien Vilniuje už padangų montavimą ir pasaugojimą gali tekti susimokėti 60–80 eurų. Servisų paslaugų kainos taip pat auga kartu su kylančiu pragyvenimo lygiu“, – pastebi E. Čiagus.

Anot jo, padangų keitimo rūpesčių išvengia tik nuomojantys automobilius pagal veiklos nuomos su paslaugomis modelį. Tokiu atveju automobilio paruošimu žiemos sezonui pasirūpina pats nuomotojas, o vairuotojui nereikia gaišti laiko servisų eilėse.

„Vis daugiau vairuotojų Lietuvoje nori, kad automobilio eksploatavimas nebūtų siejamas su techninės priežiūros rūpesčiais – profilaktiniais apsilankymais servise, padangų keitimu ar technine apžiūra. Tuo pačiu tai leidžia geriau planuoti asmeninius finansus, nes nebūna netikėtų išlaidų automobilio priežiūrai. Pagal mūsų klientų bazę, automobilio veiklos nuoma su įtrauktomis paslaugomis yra aktuali ne vien jaunesniems, bet ir vidutinio amžiaus vairuotojams“, – sako „Europcar Lietuva“ vadovas.

Pranešimą paskelbė: Sigita Macanko, Idea Prima

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą