Kuriant interneto puslapius kūrėjai vaikosi tam tikrų madų. Kai kurios jų su laiko pasirodo niekam tikusios. Šiame straipsnyje pristatysime keletą technologijų, kurios nepasiteisino. Taip, kaip nepasiteisino 3D televizoriai ar kelionės viršgarsiniais lėktuvais. Interneto puslapių kūrimas dėl to nukentėjo tik tiek, kad buvo sugaišta daug laiko ir išeikvota milijonai užsakovų pinigų.
Flash grotuvas
Tai ryškiausias žlugimas interneto istorijoje. Adobe sukurta Flash grotuvas buvo naudojamas beveik visuose puslapiuose esančiai flash animacijai groti. Deja, į rinką įsiveržė kur kas mažiau resursų naudojantis HTML5 ir grotuvui pasidarė ankštoka. Tada Adobe pranešė, kad grotuvas išnyks iš naršyklių iki 2020 metų, o tai reiškia, kad visi flash filmukai nebeveiks. Pati animacija nedingo, tačiau dingo grotuvas.
Vieno puslapio svetainės
Tai interneto svetainių kūrėjų džiaugsmas, užsakovų pasididžiavimas ir Google siaubas. Tam tikru metu HTML5 entuziastai sukūrė nuostabių skriptų su labai šauniai atrodančiais perėjimais. Taip atsirado Paralax vartymas. Technologija labai šauni, tačiau buvo užsimota padaryti ją prieinamą visiems. Kai eilinis autoservisas nuspręsdavo, kad jiems reikia tokio „kosminio“ puslapio, interneto puslapių kūrėjai tiesiog nupirkdavo vieno puslapio svetainės dizainą ir voila – įspūdingas puslapis sužavi lankytojus. Bėda ta, kad Google baisiai nemėgsta tokių puslapių dėl 2 dalykų. Pirmiausia, jis prikištas JAVAscript kodo. Kuo daugiau kodo, tuo užsikrovimo greitis mažesnis. Tai reiškia, kad su senesnėmis naršyklėmis ir lėtu internetus tokie puslapiai praktiškai neatveriami. Antra, problemos su optimizavimu. Google robotas mato tik vieną puslapį. Jame nėra vidinių nuorodų tik nuorodos į tam tikras puslapio vietas. Tai tikrai nepatinka Google. Jei puslapį sunku rasti paieškoje, o kaltas įmantrus dizainas, tai nėra nieko paprasčiau, kaip nupirkti dar vieną 50-80 eurų kainuojantį dizainą ir padaryti normalų puslapį su ta pačia informacija.
Svečių knyga
Ar pamenate tokį dalyką, kaip svečių knyga? Tai vieši pagyrimai, skundai, atsiliepimai, kurie turėjo būti publikuojami kiekviename puslapyje. Deja, 2002 metais prasidėjo spamerių amžius ir tokios knygos buvo pirmos, kur buvo galima palikti nuorodas į savo puslapius. Tokiu būdu atsirado labai didelis poreikis moderuoti visus pasisakymus. Jei 1 iš 1000 ir buvo normalus, tai buvo puikus pasiekimas. Dėl to svečių knyga ir pranyko. Dabar matome profesionalių rašytojų parašytus klientų atsiliepimus apie įmonę, kurie irgi po truputį nyksta.
Forumas
Daugelis įmonių savo puslapiuose turėjo forumus, kuriuose visi galėjo diskutuoti tam tikromis temomis. Deja, 2005 metais Facebookas sukalė visas vinis į forumų karstą. Diskusijos persikėlė ten ir Facebook kūrėjai greitai suprato, kad įmonėms reikia tokios erdvės. 2012 metais atsirado Facebooko Puslapiai, kurie galutinai išstūmė forumus. Dabar kiekviena įmonė, turinti savo puslapį šiame socialiniame tinkle, diskutuoti kviečia būtent į Facebooką. Kai kurios bendruomenės vis dar gyvos forumų pavidalų, tačiau labai sunku pasakyti, kiek ilgai jos ten išgyvens…
Video klipų atsisiuntimas
2000 metais kai kurie puslapiai jau turėjo video klipus. Norint juos peržiūrėti, reikėjo pirma atsisiųsti. Kadangi interneto ryšys būdavo lėtas, reikėdavo video klipus padaryti skirtingomis rezoliucijomis, kad jie svertų mažiau. Tada buvo labai populiarios failų laikymo platformos, kur tie video klipai būdavo laikomi, nes savame serveryje tai būtų katastrofa dėl apkrovimo ir duomenų naudojimo. Pakaktų 20-50 žmonių vienu metu pradėti siųsti vieną video ir puslapis užlūžtų. Labai šaunu, kad 2005 metais atsirado Youtube. Visi video talpinami būtent ten ir rodomi tiesiai kiekviename puslapyje. Niekam nebereikia nieko siųstis. Panaši situacija buvo ir su garso failais ir vadinamomis tinklalaidėmis (podcastais), kurie, panašu, irgi artėja prie mirties. Ačiū vlogeriams! ?
Ar pamenate tokį mIRC? Tai ištisa subkultūra, tačiau apie tai – kitame straipsnyje.