Automobiliai

FM pakeitė X

Techniniu požiūriu statyboms skirti sunkvežimiai – specifinis, tačiau nepaprastai įdomus transporto segmentas. Tokių transporto priemonių kūrėjai turi išspręsti daugelį uždavinių – kokius techninius sprendimus pasiūlyti sunkvežimius eksploatuojančių statybinių įmonėms kartu nepamirštant ir vairuotojų darbo specifikos įtempto darbų sezono metu

Kokių techninių savybių reikia transporto bendrovei iš statyboms skirto
sunkvežimio? Pirmiausia tvirtos ir patikimos, dideles apkrovas atlaikančios
manevringos ir aukštos važiuoklės, kuri yra pritaikyta greitam ir
paprastam antstato montavimui, galingo bei ekonomiško dyzelinio variklio
su dideliu sukimo momentu žemame sūkių diapazone, taip pat konkretiems
darbams pasirenkamų varančiųjų ašių ir transmisijos.
O ko reikia
vairuotojui? Patogios ir saugios darbo aplinkos – nuo kabinos iki įvairių
priedų, padedančių lengviau ir greičiau atlikti kasdieninius darbus. Tai
gali pasiūlyti daugelis gamintojų, tačiau šiemet rinkoje, ko gero, atsirado
dar vienas rimtas šio segmento žaidėjas – švediškas „Volvo FMX“.

Prieš vykdamas į naujo modelio pristatymą karjere netoli Vilniaus,
pagalvojau, kodėl „Volvo“ koncernas ekonominio sąstingio, paveikusio ir
statybas, metu nenutraukė plėtros programos ir pristatė naują modelį?

Juk ir anksčiau gamintasis FM turėjo visa tai, kas reikalinga darbui statybose!
Pasirodo, FM buvo puikus universalios paskirties sunkvežimis, tačiau
universalumas turi ir trūkumų – pritaikytas statyboms sunkvežimis būdavo
su vienokiais ar kitokiais kompromisais. Šie kompromisai komplikuoja
situaciją: sprendimai, tinkantys statybininkams kertasi su regioninių gabenimų
srityje dirbančių vežėjų interesais ir atvirkščiai. Naujas FMX turėjo
tapti statybai ir statybininkams skirtas modelis be kompromisų. Ar tapo?

Pirmiausia į akis krito pasikeitusi sunkvežimio išvaizda – ji tapo agresyvesnė
ir labiau tinkanti prie smėlio karjero ar statybų aikštelės aplinkos.
Labiausiai pakito apatinė dalis – priekinių žibintų korpusas sudarytas iš
atskirų dalių ir primena giminingos „Volvo Trucks“ kompanijos – statybines
mašinas gaminančios „Volvo Construction Equipment“ dvirėmių savivarčių
dizainą. Naujas čia ir 3 mm storio trijų dalių plieninis bamperis,
taip pat centre montuojamas vilkimo įtaisas, atlaikantis iki 25 tonų apkrovą,
taip pat pakopa bamperyje ir papildoma rankena ant radiatoriaus grotelių,
kuri turėtų palengvinti priekinio stiklo nuvalymą, ypač tais atvejais,
kai važiuoklės aukštis 1240 mm.

Daugiau rasite www.furistai.lt

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą